Preskoči na glavni sadržaj

Kokosovo ulje jača imunitet i ubrzava metabolizam

U proteklih nekoliko godina jedno je ulje postalo izuzetno popularno. Kokosovo ulje je uobičajena namirnica u narodnoj medicini među azijskim i pacifičkim stanovništvom.U naše se dijelove svijeta proširilo tek posljednjih desetak godina.
Kokosovo ulje ima toliku nutritivnu vrijednost i ljekovito djelovanje da bi se trebalo koristiti u svakom domaćinstvu.
kokosovo ulje

No, zbog snažnih političkih i farmaceutskih lobija ovo ulje donedavna nije dobilo zasluženu pažnju.
Moderna istraživanja već su potvrdila da blagotvorno utječe na zaštitu srca i krvnih žila, jača imunitet, ubrzava metabolizam i potiče mršavljenje, te poboljšava probavu.
Značajno utječe i na izgled kože, kose i noktiju, koje prirodno hrani i njeguje, pomaže u bržem zacjeljivanju te im osigurava zdravlje, sjaj i podatnost.
Nema štetnih nuspojava i zato je izvrsna namirnica za cijelu obitelj.
Ljekovito djelovanje kokosovog ulja
Kokosovo ulje dobiva se iz kopre - sušenog mesa kokosovog oraha.
Kokosovo ulje pomaže pri snižavanju holesterola i u borbi s viškom kilograma.
Osnovni sastojak kokosovog ulja je laurinska kiselina, koja ima snažno antivirusno i antibakterijsko djelovanje, te nas tako štiti od mnogih bolesti.
Jedini drugi izvor laurinske kiseline je majčino mlijeko, a poznato je da mlijeko izgrađuje imunološki sistem tek rođenog djeteta, pa je jasno o kako se važnoj namirnici radi.
Drugi je sastojak kokosovog ulja kaprilna kiselina koja potiče razvoj "dobrih" bakterija, posebno bakterija mliječne kiseline.
Kaprilna kiselina pozitivno djeluje na liječenje kandide, te uništava parazite u probavnom traktu.
Prednost kokosovog ulja pred drugim uljima su i srednjelančane masne kiseline, koje se u ljudskom organizmu lako probavljaju i apsorbiraju te ne opterećuju probavni sustav.
Ove masne kiseline ne ugrožavaju krv već direktno odlaze u jetru, gdje se pretvaraju u energiju.
Ova vrijedna namirnica pomaže pri sniženju holesterola, pospješuje apsorpciju vitamina i važnih minerala poput kalcija, magnezija i željeza.
Redovito korištenje kokosovog ulja doprinosi održavanju zdravlja crijeva, smanjenju tjelesne težine i normaliziranju metabolizma.
Prof. Mary Enig - međunarodni stručnjak s područja hemije lipida – provela je brojna istraživanja o kokosovom ulju.
Između ostalog, otkrila je da ovo ulje ima ne samo antivirusno i antibakterijsko, nego i antikancerogeno djelovanje.
Kokosovo ulje koristi se kao pomoć pri liječenju niza oboljenja:
  • kožne bolesti i rane
  • artritis i reuma
  • ugrizi kukaca
  • ispadanje kose
  • bolesti desni
  • crijevni paraziti
  • probavne smetnje
  • virusne i bakterijske infekcije
  • gljivice
  • zloćudne bolesti
  • dijabetes
  • oslabljen imunitet
  • hronični umor
  • migrena
  • depresija i tjeskoba
  • oslabljena koncentracija i pamćenje
  • Parkinsonova bolest
  • Alzheimerova bolest
  • Crohnova bolest

Kokosovo ulje za primjenu u domaćinstvu

Kokosovo ulje u kuhinji može vam posluži za:
  • prženje, pohanje i drugi oblik pripremanja hrane
  • kuhanje u woku
  • kao zamjena za namaz (umjesto maslaca ili mliječnih namaza)
  • daje poseban okus kafe, tople čokolade ili kakaa
  • za pripremu slanih i slatkih kolača, palačinki, kruha i peciva
  • za pripremu ukusnih i zdravih voćnih i povrtnih sokova i smoohtija.
Kupovanje i primjena
Najbolje je koristiti kokosovo ulje u sirovom obliku jer na takav način dobivate najveću dobrobit od njegovih ljekovitih sastojaka.
Međutim zbog izuzetne otpornosti na visoke temperature, kokosovo možete koristiti za pečenje ili prženje hrane - za razliku od drugih ulja koja na višim temperaturama drastično mijenjaju svoja svojstva, te postaju kancerogena.
Na hladnijoj temperaturi kokosovo je ulje u čvrstom stanju pa ga se zove i kokosova mast, a na oko 23 stupnja prelazi u tekuće stanje.
Stoga, neka vas ne buni što ćete negdje pronaći pojam kokosova mast, a drugdje ulje. Radi se o istom proizvodu.
Kod kupnje potražite hladno prešano kokosovo ulje, koje ima sve navedene vrijednosti.
Izbjegavajte rafinirano ulje, koje je znatno jeftinije, ali i lišeno blagodati ove vrijedne namirnice.
Preporučena dnevna količina je dvije do četiri žlice hladno prešanog kokosovog ulja dnevno. Da bi ga lakše popili, možete ga dodati u salatu ili zeleni kašasti sok.
Zeleni kašasti sok s kokosovim uljem
Sastojci:
1 banana
1 krastavac
šaka svježeg špinata
200 g bobičastog voća
sok od pola limuna
2 čajne žličice kokosovog ulja
Pomiješajte sve sastojke u multipraktiku i popijte ukusan i zdrav kašasti sok.
Dobrobiti za zdravlje u trudnoći:
  • Kokosovo ulje blagotvorno djeluje na metabolizam i poboljšava apsorpciju hranjivih tvari.
  • Pomaže radu štitnjače, osobito u slučajevima kada je bolest štitnjače uzrokovana upalnim procesima.
  • Štiti tijelo od upala mokraćnog sustava, oboljenja bubrega, problema s jetrom i žuči.
  • Jača imunitet, snažno je protiv gljivica (osobito Candide), bakterija i virusa, ali i parazita (gliste, trakavica).
  • Prirodni je saveznik probavi.
  • Pomaže radu srca i krvnih žila, smanjuje kolesterol i regulira razinu šećera u krvi.
  • Pomaže u uklanjanju umora.
  • Suzbija trudničke mučnine.
Njeguje kožu i kosu
Osim za zdravlje unutrašnjih organa, kokosovo ulje se koristi za masažu i njegu kože i kose.
U masaži udova i zglobova, kokosovo ulje ima protuupalno djelovanje. Pomaže kod gihta, artritisa, reume, bolova u zglobovima i oteklina. Ono hrani kožu, čini ju mekšom i elastičnijom, sprečava stvaranje bora i staračkih pjega.
Kokosovo ulje potiče rast folikula, hrani i regenerira kosu. Zbog toga se ovo ulje često koristi u pakunzima za njegu kose.
Istaknimo da žene tropskih krajeva koje utrljavaju kokosovo ulje u kosu još od djetinjstva, rijetko u starijoj dobi izgube kosu ili posijede.
Zamijenite desetak uobičajenih proizvoda za ljepotu samo jednim – kokosovim uljem.
Isprobajte ga na deset načina:
Njega usne šupljine i čišćenje od toksina
Masaža
Brijanje i depilacija
Njega i rast kose
Prirodno sredstvo protiv ušiju
Domaća hidratantna krema
Piling za tijelo
Uklanjanje šminke
Njega noktiju
Pomoć kod pelenskog osipa, opeklina i uboda insekata

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…