Preskoči na glavni sadržaj

Za zdravo srce i zdrave kosti jedite paradajz

Paradajz / rajčica (Lycopersicon esculentum) se često smatra povrćem, mada je on u stvarnosti citrusno voće. Ukusan je kada se jede sirov, u salatama ili sendvičima, skuhan ili konzervisan. Iako izvorno dolazi iz zapadne strane Južne Amerike, iz regije Kolumbije, Ekvadora, Perua, Čilea i zapadnog dijela Bolivije, paradajz je važan dio evropske prehrane već stotinama godina.

Pored toga što je ukusan, naučnici poručuju da je paradajz jako zdrava namirnica: nema škroba, ima nisku kalorijsku vrijednost, a pun je vitamina i važnih antioksidanasa.



Šta se sve krije u jednom paradajzu?


Likopen je čudotvorni sastojak paradajza
Likopen je odgovoran za veliki dio interesa za proučavanje paradajza. Ovaj čudotvorni i jako učinkoviti antioksidans nam pomaže da se oslobodimo štetnih slobodnih radikala u tijelu koji mogu naštetiti našim stanicama.

Ljudi koji žive na Zapadu dobijaju oko 85% likopena od paradajza!

U nedavnim studijama je zaključeno da likopen pomaže pri sprječavanju raka prostate, grlića maternice, usta, ždrijela, grla, jednjaka, želuca, debelog crijeva, dojke, prostate i jajnika. Zatim pomaže koži da se zaštiti od UV zračenja i igra ulogu u smanjenju lošeg holesterola.

Studija koju su proveli dermatolozi na Sveučilištu Charite u Berlinu otkrila je vezu između likopena i glatke, manje naborane kože. Istraživači su otkrili da likopen igra jako važnu ulogu za zdravlje kostiju, te da žene koje ne konzumiraju dovoljno namirnica koje ga sadrže (a paradajz je prepun) imaju veću šansu da obole od osteoporoze.

Dok kuhanje paradajza umanji količinu Vitamina C, ono poveća učinkovitsot likopena. Pošto je likopen lako topiv u masti, za najbolji efekat se preporučuje kuhanje paradajza na maslinovom ulju.

I još cijeli niz zdravstvenih prednosti paradajza

Konzumiranje svježeg paradajza pomaže da se smanji loš kolesterol i nivo triglicerida. Osim toga, sprečava neželjenu agregaciju (nakupljanje) stanica u krvi – faktor koji je posebno važan u smanjivanju rizika od srčanih tegoba. U nedavnoj studiji, od 26 namirnica paradajz i grah su bili na vrhu popisa kada je u pitanju zdravlje srca.
Tek su nedavno naučnici počeli sa identificiranjem nekih od najneobičnijih sastojaka koji se kriju u paradajzu. Jedan od njih se zove esculeoside, drugi se zove flavonoid chalconaringenin, a treći molekula koja se zove 9–okso-octadecadienoic kiselina. Sva tri sastojka, pored niacina, folata i vitamina B6 kojih je paradajz pun, igraju jako važnu ulogu u zdravlju srca.

Paradajz je vrlo dobar izvor kroma, koji pomaže pri regulisanju razine šećera u krvi. Vitamin A iz paradajza će učiniti kosu sjajnom i jakom. Pomaže pri sprječavanju bubrežnog kamenca, može smanjiti hronične bolove i bori se protiv raznih vrsta upala.

Zdravlje kostiju je još jedno područje kojem su naučnici u posljednje vrijeme posvetili veliku pažnju. U nedavnom istraživanju, paradajz i ostali prehrambeni izvori likopena su uklonjeni iz prehrane žena u postmenopauzi za period od 4 sedmice. Na kraju 4. sedmice, učesnice studije su počele pokazivati znakove povećanog oksidativnog stresa u kostima i neželjene promjene u koštanom tkivu. Trenutno se očekuje nastavak ovakvih istraživanja koja bi nam trebala dati detaljnije podatke o vezi između paradajza i koštanog tkiva.

Više studija je povezalo prehranu koja uključuje redovno konzumiranje paradajza sa smanjenim rizikom od nekih neuroloških bolesti (uključujući i Alzheimerovu bolest). Nekoliko drugih studija je povezalo konzumiranje ovog super-citrusnog voća sa smanjenim rizikom od pretilosti.

Paradajz se bori protiv impotencije, te pomaže da se poveća broj spermija. Također je snažan čistač krvi, a pomaže i u čišćenju infekcije urinarnog trakta.

  http://pixelizam.com/zdravstvene-prednosti-paradajza-rajcice/ 


Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…