Preskoči na glavni sadržaj

Zdrava ishrana


Vaša je omiljena trgovina prepuna prehrambenih zamki. Donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da se klonite toksina koji se skrivaju pod krinkom sigurnih proizvoda.

Izbjegavajte mesne prerađevine poput slanine, hot doga i kobasica
Sodijum nitrat može uzrokovati stvaranje nitrozamina u vašem ogranizmu, što predstavlja mogućnost za razvoj raka.




Ne stavljajte u mikrovalnu plastično posuđe
Izlaganje plastičnih zdjelica vrućini uzrokuje kontaminiranje hrane bisfenolom-A. Posljednja su istraživanja pokazala kako, ukoliko prilikom zagrijavanja dođe do otpuštanja ove kemikalije iz plastike u hranu, BPA može izazvati razvojne i neurološke probleme kod djece i odraslih.

Smanjite količinu konzervirane hrane
Limenke često sadrže bisfenol-A, organski sastojak koji se povezuje s dijabetesom i srčanim oboljenjima.

Zaboravite na dijetne sokove i umjetne zaslađivače
Dugotrajna upotreba aspartama, neurotoksičnog kemijskog dodatka u spomenutim proizvodima, može dovesti do oštećenja živčanih stanica, vrtoglavice i glavobolja


Izbjegavajte tvorničke grickalice
Hidrogenizirana ulja se koriste za produžavanje roka trajanja proizvoda poput krekera i kolačića. Ona su također povezana s dijabetesom i srčanim oboljenjima. Grickalice su u većini slučajeva prepune soli, kukuruznog sirupa i ostalih nezdravih sastojaka.


Klonite se umjetno obojane hrane poput slatkiša, maraskina, trešanja i želatine
Miševi i štakori koji su za potrebe istraživanja bili izloženi plavoj, crvenoj i žutoj boji oboljeli su od tumora mozga i bubrega, nadbubrežne žlijezde i štitnjače.

Kupjute domaće, neprskane namirnice
Dugotrajna izloženost pesticidima može uzrokovati oštećenja živčanog i reproduktivnog sustava, da ne spomijemo rak.

Izbjegavajte teflonske tave i zdjele
Teflon se koristi za proizvodnju neprijanjajućih površina. Međutim, on može otpuštati štetne plinove uslijed izloženosti visokim temperaturama. Zbog toga vam prijeti rizik od raznih bolesti.


Što doručkovati ?


Prema stavu American Dietetic Association, dobar doručak uključuje light mlijeko ili mliječne proizvode kao dobar izvor proteina i kalcija, integralna peciva ili žitarice (pahuljice), kao izvor kompleksnih ugljikohidrata i voće ili voćni sok kao izvor prehrambenih vlakana te nekih vitamina i minerala.

Proteini osiguravaju duži osjećaj sitosti, što vas sprječava od posezanja za nezdravim ugljikohidratima. Kao dobar izvor proteina, osim mlijeka i mliječnih proizvoda mogu poslužiti i maslac od kikirikija, jaja i mahunarke, ali i proteinski napitci.

Klonite se mesnih prerađevina s visokim postotkom masti; radije posegnite za proizvodima od puretine ili za tunjevinom koja obiluje omega-3-masnim kiselinama.

Klonite se procesiranih pahuljica (žitarica), sirupa, namaza i bijelog kruha jer se baziraju na 'brzim' ugljikohidratima, koji se u vrlo kratkom vremenu probave i ostavljaju vas gladnima unutar par sati.

Tako na primjer, umjesto slatkog namaza i bijelog kruha, radije uzmite integralni kruh, zagrijte ga u tosteru i namažite ga džemom – tako ćete zadovoljiti potrebu za slatkim, ali sa manje nezdravih šećera. Još jedna ideja za sladokusce je zdjelica zobene kaše sa svježim bobičastim voćem i orašastim plodovima, s eventualnim dodatkom meda ili smeđeg šećera.
izvor: magazin.hr

izvor: ordinacija.hr

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…