Preskoči na glavni sadržaj

Zdrava hrana koja zapravo i nije zdrava


Iako mnogi od nas posežu za „dijetnim" i "zdravim" varijantama proizvoda u nadi da ćemo na taj način dobiti najbolje od oba svijeta, oni uglavnom zamjenjuju jedan štetan sastojak drugim


Unatoč tomu prehrambena industrija čini sve kako bi nas uvjerila da su njihovi dijetni proizvodi nešto najbolje što možemo učiniti za svoje zdravlje, tomu baš i nije tako. Iako mnogi od nas posežu za „dijetnim" i "zdravim" varijantama proizvoda u nadi da ćemo na taj način dobiti najbolje od oba svijeta, oni su često na samoj granici prijevare, budući da uglavnom zamjenjuju jedan štetan sastojak s nekoliko drugih. Donosimo vam nekoliko proizvoda koji se obično reklamiraju kao dijetni i zdravi, ali često se ispostavi kako baš i nisu takvi.

Muesli


U umjerenim dozama muesli su uglavnom zasitno i ukusno jelo koje nam pruža pregršt zdravih sastojaka za početak novog dana, poput vlakana i nezasićenih masnih kiselina. S druge strane, muesli modernog doba uglavnom su prepuni šećera, a porcije koje jedemo mogle bi nahraniti tri osobe, zbog čega se ova hrana često koristi kao isprika za prejedanje u dijeti, gdje smo uvjereni da ne radimo ništa loše zbog same činjenice da je jelo načelno vrlo zdravo. Ukoliko ste ljubitelj muesli, sami kupujte sastojke i miješajte ih po svom ukusu kod kuće. Na taj ćete način osigurati da ne kupujete mačka u vreći.
Voćni jogurti


Još jedna prava šećerna bomba. Tipični voćni jogurt u plastičnoj bočici ima oko 40 grama šećera, što je oko 10 čajnih žličica. Ukoliko vam se to iz bilo kojeg razloga ne čini pretjeranim, znajte da je maksimalna preporučena dnevna doza šećera za odraslu osobu 48 grama. Želite li redovito uživati u voćnom jogurtu, obavezno uzimajte isključivo one na potpuno prirodnoj i organskoj bazi, bez dodatnog šećera. Kao i kod muesli, najzdravija alternativa kupovnim jogurtima jest priprema kod kuće, gdje ćete u obični jogurt dodati svježe voće te malo meda za slatkoću.
Rižini keksi


Sa svega 60 kalorija po komadu, rižini su keksi hrskav, lagan i uglavnom ukusan obrok. Ipak, istovremeno su i uglavnom lišene bilo kakvih nutrijenata, a koristite li bilo koju verziju s poboljšanim okusom, a ne onu najobičniju, pripremite se na hrpu praznih kalorija. Primjerice, verzija s čokoladom povećava broj kalorija sa 60 na čak 240 po komadu, što je apsolutno previše. Ukoliko ih iz bilo kojeg razloga baš nikako ne možete jesti bez dodataka, neka to budu maslac od badema ili hummus.
Veggie burgeri


Iako vegetarijanski burger djeluje kao nešto što ne može biti nezdravo, tomu baš i nije tako. To posebice vrijedi za one kupovne i smrznute veggie burgere koje možete pronaći u škrinji supermarketa, u koje se redovito dodaje čitav niz dodatnih sastojaka za pojačavanje okusa i konzerviranje. Želite li doista uživati u nečemu što prati duh zdravog i ukusnog veggie obroka, pripremite ga kod kuće od kvalitetnih i po mogućnosti domaćih sastojaka.
Cola, čaj i energetska pića bez šećera


O tome da su zašećerene varijante ovih omiljenih pića prava katastrofa za vitku liniju ne treba trošiti previše riječi. S druge strane, ni njihove sugarfree varijante nipošto nisu dozvola za neumjereno uživanje. Umjetna sladila kakvima su ovakva pića prepuna pojačavaju želju našeg tijela za šećerom i ugljikohidratima, a istraživanja su pokazala i kako negativno utječu na gubitak kilograma ukoliko se konzumiraju u velikim količinama. Jedna čaša dnevno neće ubiti nikoga, ali nemojte misliti kako možete slistiti dvije litre dnevno bez ikakvih posljedica.

luda go

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…