Preskoči na glavni sadržaj

Salate od tjestenine


Pri pripremanju toplih salata, tjestenini dodajte kobasice, piletinu ili svinjetinu, a u hladne salate najbolje ide svježe sezonsko povrće, sir, tunjevina i kuhana jaja



Salata od tjestenine s radičem

Sastojci: 250 g sitnih makarona, 4 žlice ulja, 150 g mladih zelenih mahuna, glavica radiča, 100 g kuhane šunke, luk, 3 žlice bijeloga vinskog octa, 2 žličice senfa, 3 žlice krupno narezanih oraha

Priprema: Skuhajte tjesteninu i ocijedite je. Stavite u zdjelu s poklopcem i lagano pomiješajte s dvije žlice ulja.Očistite mahune i narežite na komade duge 2 centimetra. Kuhajte 10 minuta u slanoj vodi pa ocijedite. Operite radič, razrežite ga na četiri dijela pa na trake. Umiješajte s mahunama u tijesto.
Školjke s piletinom

Sastojci: 300 g tjestenine, 100 g mahuna graška šećerca, 3 žlice sitno naribana limunova kora i sok, 4 žlice bijelog vina, 400 g pilećih prsa, 2 češnja češnjaka, 200 g koktel rajčica, 50 g crnih maslina, 150 g tvrdog kozjeg sira, sol, bosiljak

Priprema: Skuhajte tjesteninu al dente. Dodajte mahune graška u zadnjoj minuti kuhanja. Ocijedite, isperite vodom i ponovno ocijedite. Pomiješajte dvije žlice ulja s vinom, limunovom korom i sokom. Začinite prema želji. Dodajte tjesteninu i mahune te protresite.
Salata s pestom

Sastojci: 400 g tjestenine, 250 g koktel-rajčica, 2 krastavca, vezica rikole, 1 luk, 200 g mozzarelle, 1 češanj češnjaka, 1 žlica pinjola, 40 g sira pekorina, 6 žlica maslinova ulja, 3 žlice limun ova soka, 2 žlice bistre juhe, bosiljak, sol, papar

Priprema: Tjesteninu skuhajte al dente u slanoj vodi i ocijedite. Operite rajčice, krastavce i rikolu. Rajčice prepolovite, krastavce uzdužno razrežite i narežite na ploške. Rikoli odrežite peteljke i narežite na komadiće. Luk narežite na uske rezance. Sve zajedno pomiješajte. Ocijedite mozzarellu i lagano je umiješajte u salatu. Krupno nasjeckajte listove bosiljka za pesto. Očistite i krupno nasjeckajte češnjak. Stavite u sjekač bosiljak, češnjak, pinjole i pekorino, dobro usitnite i stavite u malu posudu.
Salata od tjestenine s mahunama

Sastojci: 300 g tjestenine, 400 g žutih ili zelenih mahuna, 2 ljutike, 250 g dimljenog lososa, 200 g kiselog vrhnja, 1 žlica repičina ulja, 1 žlica octa sa začinskim biljem, papar, 1/4 žličice slatke mljevene paprike

Priprema: Skuhajte tjesteninu u mnogo hladne vode al dente. Ocijedite, isperite hladnom vodom i ponovno ocijedite. Mahune očistite i prepolovite. U posudu za kuhanje stavite mahune i pola žličice soli. Nalijte 150 ml vode pa poklopljeno kuhajte 15 minuta. Ostavite ih u vodi da se ohlade.Skuhajte tjesteninu u mnogo hladne vode al dente. Ocijedite, isperite hladnom vodom i ponovno ocijedite. Mahune očistite i prepolovite. U posudu za kuhanje stavite mahune i pola žličice soli. Nalijte 150 ml vode pa poklopljeno kuhajte 15 minuta. Ostavite ih u vodi da se ohlade. Ljutike narežite na kockice, losos na komadiće, a mahune ocijedite i sačuvajte vodu u kojoj su se kuhale. U veliku posudu stavite tjesteninu, mahune, ljutiku i losos te izmiješajte. U posudu stavite kiselo vrhnje, 2-3 žlice vode u kojoj su se kuhale mahune, repičino ulje, žlicu octa, sol, papar i mljevenu papriku pa kremasto izmiješajte. Rotkvice narežite na četvrtine. Prelijte salatnim preljevom i izmiješajte. Začinite solju, paprom i octom. Razdijelite salatu na tanjure i poslužite hladno.
Tjestenina s tunjevinom i umakom aioli

Sastojci: 350 g tjestenine, 250 g tikvica, paprika, 200 g tunjevine, 100 g maslina, 2 žlice crnoga vinskog octa, 2 žlice ulja, začini. Za umak: 2 češnja češnjaka, 1/2 žličice soli,2 žumanjka, bijeli vinski ocat, maslinovo ulje, limunov sok

Priprema: Skuhajte tjesteninu, ocijedite i ostavite da se ohladi. Tikvice narežite na tanke ploške. Papriku očistite i narežite na komade, a tunjevinu ocijedite i razdvojite na komade. Sitno nasjeckajte masline. U posudu stavite vinski ocat, ulje, sol, papar i začinsko bilje pa sve izmiješajte. Dodajte masline, tjesteninu, tikvicu i paprike.Nasjeckajte češnjak, stavite u mužar, dodajte sol i napravite pastu. Dodajte žutanjak, pola žlice octa i napravite kremastu masu. Dodajte maslinovo ulje i dobro promiješajte. Začinite octom, limunovim sokom, solju i paprom.
Salata od tortelina s vrhnjem

Sastojci: 2 jaja, 300 g mrkve, 1 crveni luk, 1 žlica ulja, 150 ml bistre juhe, 500 g tortelina nadjevenih špinatom i sirom, 1/2 glavice zelene salate; Za preljev: 100 g slatkog vrhnja, 100 g jogurta, 2 žlice limunova soka, 1/2 žličice senfa, začini

Priprema: Tvrdo skuhajte jaja i očistite ih. Mrkvama uzdužno zarežite pet uskih žljebova pa ih narežite na tanke ploške u obliku cvijeta. Luk narežite na kockice.Na zagrijanu ulju popržite luk da postane staklast. Dodajte mrkvu i miješajući je popržite. Nalijte juhu pa poklopljenu mrkvu kuhajte od 5 do 10 minuta na umjerenoj vatri. Maknite je sa štednjaka i ostavite da se ohladi. Skuhajte torteline u mnogo slane vode da budu al dente, ocijedite, isperite i ostavite da se ohlade. Zelenu salatu istrgajte na velike komade i složite na tanjur. Pomiješajte vrhnje, jogurt, limunov sok, sol, papar i senf. Kopar i peršin posušite, nasjeckajte i umiješajte u preljev. Dodajte torteline i mrkvu pa lagano izmiješajte. Jaja razrežite na četvrtine pa ukrasite njima i listovima zelene salate.
Salata od tjestenine s graškom

Sastojci: 300 g tjestenine, 250 g smrznutoga graška, 10 kiselih krast avaca, 300 g široke mesne kobasice ili šunke, 150 ml majoneze, 100 g jogurta, 2 žlice bijeloga vinskog octa, 1/2 vezice peršina, 3 rajčice, sol, papar

Priprema: Skuhajte tjesteninu al dente, ocijedite, isperite hladnom vodom i ostavite da se hladi 30-50 minuta. Grašak kuhajte pet minuta u posoljenoj vodi pa ostavite da se u njoj hladi. Krastavce narežite na kockice. Ogulite kobasicu i narežite je na kocke velike otprilike 1,5 cm. Ocijedite grašak i sačuvajte vodu. U veliku posudu stavite tjesteninu, krastavce i kobasicu. Dobro promiješajte. U posebnu posudu stavite majonezu, jogurt, četiri žlice vode od graška i dvije žlice octa. Miješajte dok ne dobijete kremastu smjesu. Preljev začinite solju i paprom pa njime prelijte salatu. Ukrasite peršinom i izrezanim rajčicama te začinite solju, paprom i octom. Poslužite ohlađenu.
Salata od tjestenine s mljevenim mesom

Sastojci: 200 g prozirne tjestenine ili obične, 2 mrkve, 1 luk, 1 češanj češnjaka, komadić svježeg đumbira, 4 žličice ulja, 200 g mljevenog mesa, 5 žlica juhe od povrća, 3 žlice sojina umaka, 3 žlice limunova soka, kajenska paprika

Priprema: Stavite tjesteninu u posudu, prelijte vrućom vodom i ostavite da nabubri. Operite i ogulite mrkvu pa je narežite na tanke štapiće duge 4 cm. Blanširajte ih vrućom slanom vodom, prelijte hladnom i ostavite da se ocijedi. Luk, češnjak i đumbir narežite na kockice. Zagrijte dvije žličice ulja pa miješajući popržite luk, češnjak, đumbir i mljeveno meso dok ne postane smećkasto. Soku od prženja dodajte tri žlice vode i ohladite. Tjesteninu ocijedite i narežite na manje komade. Peršin operite i posušite. Izmiješajte u posudi meso, tjesteninu, mrkvu i peršin. Za marinadu dobro pomiješajte juhu, sojin umak, dvije žličice limunova soka i kajenske paprike te ulja. Umiješajte u salatu i pokriveno marinirajte najmanje pola sata na sobnoj temperaturi.
Salata s piletinom

Sastojci: 60 dag tjestenine, struk celera, crvena jabuka, 100 g crnoga grožđa, 2 žlice limunova soka, 60 g nareska od pilećih prsa, 125 ml nemasnoga kiselog mlijeka, 2 žlice slatkoljutog umaka od čilija, 50 g radiča, kajenska paprika

Priprema: Skuhajte tjesteninu al dente. Očistite i operite celer pa ga narežite na ploške, a listove ostavite za ukrašavanje. Jabuku i grožđe operite. Jabuku narežite na ploške i pomiješajte s limunovim sokom. Otkinite zrna grožđa, prepolovite i izvadite sjemenke. Pileći narezak narežite na rezance širine prsta. Pomiješajte kiselo mlijeko, umak od čilija, žlicu limunova soka i peršin. Začinite solju i kajenskom paprikom. Pomiješajte posebno celer, jabuku, grožđe, pileći narezak, tjesteninu i umak pa ostavite jedan sat. Prije posluživanja očistite radič, operite i izrežite na komade veličine zalogaja. Umiješajte u salatu, posolite, začinite limunovim sokom i pospite listovima celera. Prema želji dodajte i masline.
Salata od tune s paprikom

Sastojci: 1 zelena i 1 crvena paprika, glavica zelene salate kristal, 2 rajčice, konzerva kukuruza, 2 konzerve tune u komadićima, tjestenina (po želji), 1 žličica maslinova ulja

Priprema: Crvenu, zelenu papriku i rajčicu narežite na komadiće. Salatu narežite na trake. Stavite kuhati tjesteninu i ocijedite tunu. Nakon što se tjestenina skuha, isperite je hladnom vodom, ocijedite te pomiješajte s povrćem, kukuruzom i tunom. Začinite prema želji i dodajte žličicu maslinova ulja.
Grčka salata s tjesteninom

Sastojci: 200 g tjestenine, 1 krastavac, 15 minirajčica, 1 crvena paprika, 1 zelena paprika, 1 ljubičast i luk, 10-15 crnih maslina, 50 ml maslinova ulja, 50 ml limunova soka, peršin, origano, 1 režanj češnjaka, sol, papar, mrvljeni feta sir

Priprema: Tjesteninu skuhajte al dente, ocijedite i ohladite. Krastavce narežite na komadiće, rajčice prerežite napola, paprike i luk sitno narežite. Sve stavite u zdjelu, dodajte nekoliko crnih maslina, peršina, češnjaka i mrvljene fete. Začinite limunovim sokom, maslinovim uljem, posolite i popaprite pa sve promiješajte. Gotovu salatu položite na listove zelene salate i poslužite.
Kineska salata s tjesteninom i svinjetinom

Sastojci: 0,5 kg svinjskog buta, 1 žlica ulja, 1 dl sojina umaka, 1 dl šerija, 1 žlica sezamova ulja, 25 dag tjestenine, 1 vezica mladog luka, 2 paprike, 25 dag špinata, šaka preprženih i na listiće narezanih badema.

Priprema: Narežite svinjetinu na trake i naglo je prepržite na vrelu ulju. Premjestite meso u veliku zdjelu za salatu. Na tavu stavite luk i papriku narezane na trake. Kratko ih propirjajte. Promješajte sojin umak, sezamovo ulje i šeri pa polovicom natopite meso i dobro ga promiješajte, poklopite i ostavite u hladnjaku jedan sat. Skuhajte i dobro ocijedite tjesteninu. Složite je na listove špinata, prelijte preostalim umakom pa na nju stavite meso i povrće, ukrasite bademima i poslužite.
Talijanska salata s makaronima

Sastojci: 500 g makarona, 150 g mozzarele, 16 minirajčica,100 g crnih maslina, 4 čista svježeg bosiljka, 1 limun, 1 žličica origana, maslinovo ulje, sol i papar

Priprema: Tjesteninu stavite kuhati u mnogo posoljene vrele vode, dodajte malo maslinova ulja, jedan češanj češnjaka te kuhajte prema uputama na pakiranju. Tjesteninu ocijedite, isperite hladnom vodom i premjestite u zdjelu. Zatim je lagano prelijte maslinovim uljem, dodajte mozzarelu narezanu na kockice, crne masline i polovice minirajčica. Sve posolite, popaprite, začinite origanom, zalijte limunovim sokom i ukrasite svježim listovima bosiljka.
Šarena salata s tjesteninom

Sastojci: 150 g makarona, 150 g graška, 150 g šunke, 1 manja žuta paprika, 1 manja crvena paprika, 75 g sira gaude; Preljev za salatu: 100 ml jogurta, malo sitno nasjeckanoga svježega kopra.

Priprema: Skuhajte tjesteninu al dente. U većoj zdjeli napravite salatni preljev od jogurta i kopra. Skuhajte grašak, paprike sitno narežite, šunku narežite na kockice, a sir naribajte. Dodajte tjesteninu i preostale sastojke te sve dobro promiješajte i ohladite prije posluživanja.

luda go

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…