Preskoči na glavni sadržaj

Kako iskoristiti stari hljeb?


Kupite li previše kruha, stavite ga u vrećicu i zamrznite. U zamrzivaču će izdržati dva mjeseca. Od kruha Englezi rade pudinge, a Nijemci okruglice za mesne umake




Za pečenje u tosteru kruh star dan, dva prikladniji je nego svježi jer strukturom podsjeća na kupovne kriške za tostiranje. Nemate li toster, ostatke kruha možete narezati na tanje kriške i osušiti ga na rešetki u pećnici na 100 stupnjeva dok ne porumeni i postane hrskav.

Ne morate ga odmah pojesti - držite li ga na suhome mjestu, npr., u metalnoj kutiji za kekse, imat ćete zamjenu za prepečenac. Tako prepečeni kruh možete samljeti u krušne mrvice i čuvati u zatvorenoj staklenci. Osim za pohanje, možete ih iskoristiti za zgušnjavanje umaka umjesto brašna.

Kockice kruha popržene na ulju ili maslacu, tzv. krutoni, savršen su dodatak različitim krem-juhama. Za bogatiji okus možete im dodati malo mljevene slatke paprike, češnjaka ili nekoga drugog začina. Osim kao dodatak juhi, krutoni su i ukusna grickalica.

Stari kruh namočen u mlijeko ili temeljac od povrća može se izgnječiti i dodati kosanim odrescima ili mesnoj štruci. U pravilu mljevenom se mesu dodaje oko 30 posto izmrvljenoga kruha, a odresci pripremljeni na taj način mekši su, sočniji i ukusniji. Stari kruh ključni je sastojak i u mnogim drugim jelima.
Jednostavni pohani kruh

Umočite kriške kruha u mlijeko pa umućena jaja i ispržite na ulju ili maslacu. Dobit ćete savršeni prilog za špinat.
Jaja u košarici

U kriški kruha čašom izrežite rupu. Na tavi zagrijte maslac, popržite krišku kruha s jedne strane, prevrnite, u sredinu ubacite jaje i pržite na laganoj vatri dok se jaje ne ispeče. Prema potrebi dodajte još maslaca.
Umak od češnjaka

Namočite dvije žlice krušnih mrvica u 60 ml temeljca, začinite solju i paprikom, dodajte dva, tri češnja usitnjenog češnjaka, malo maslinova ulja i octa te dobro promiješajte. Dobili ste tradicionalni talijanski umak koji se poslužuje uz hladno kuhano meso.
Krem-juha od bundeve

Sastojci: 250 g bundeve, 2 šalice povrtnog temeljca, 2 kriške kruha, mladi luk, ulje

Priprema: Ogulite bundevu ako je tvrda i narežite na kockice. Stavite u vodu i kuhajte pola sata. Zatim sve izmiksajte. Dodajte topli temeljac od povrća, zagrijte i začinite solju tako da okus bude slatkasto-slan. Poslužite s kockicama suhoga ili prepečenoga kruha i tanko narezanim mladim lukom.
Tradicionalni specijaliteti od ‘ostataka’

Prepečeni kruh može se iskoristiti i za pripremu istarske supe. Ona se tradicionalno priprema u zemljanom vrču, no može poslužiti i neka druga posuda u koju se stavi malo ugrijanoga crnog vina, dodaju šećer, ulje i papar, a potom se u nju umaču popržene tople kriške kruha.

To je nekoć bila glavna hrana težaka, a danas je specijalitet koji se poslužuje u restoranima. Od staroga kruha priprema se i popara. Kilogram suhoga kruha nareže se na kockice pa prosuši u pećnici ili isprži na masti. U vatrostalnu posudu potom se slaže kruh u redove, a svaki red pokrije se posoljenim svježim sirom (potrebno ga je oko 300 grama) u koji ste umiješali nasjeckani češnjak ili luk. To se sve prelije s pola litre vode ili juhe pa stavi u pećnicu da se peče otprilike pola sata, prelije vrhnjem i ponovno malo zapeče.

Od kruha Englezi prave slatke pudinge, a Nijemci okruglice (semmelknödel) koje se obično poslužuju uz mesne umake. No ako im dodate špinat i parmezan, možete ih poslužiti uz šalšu od rajčica kao vegetarijansko jelo. Nešto sitnije okruglice od kruha mogu se ukuhati u bistru juhu. Također, možete napraviti i slatke okruglice - začinite ih cimetom, dodajte šećera i poslužite ih prelivene voćnim umakom.
Okruglice od kruha

Kruh izrežite na kockice. Propržite sitno nasjeckan luk da zažuti. Umiješajte kruh, dodajte peršin, jaje, kipuće mlijeko i prethodno nasjeckanu i poprženu pancetu. Dobro promiješajte. Dodajte brašna da sve poveže. Oblikujte okruglice i kuhajte deset minuta.
Bruschette

Sastojci: kruh, pasirana rajčica, maslinovo ulje, sir, šunka, origano

Priprema: Kriške kruha premažite maslinovim uljem i pasiranom rajčicom, pospite origanom, naribanim sirom, kockicama šunke i zapecite u pećnici da se sir rastopi, a kruh porumeni.
Francuska juha od luka

Sastojci: 1/2 kg luka, 3 žlice maslaca, 3 žlice maslinova ulja, 1/2 žličice šećera, l jušnog temeljca, 2 dl bijelog vina, žličica soli, 1/2 žličice papra, francuski kruh, 12 kriški sira

Priprema: Propirjajte luk na maslacu i ulju. Dolijte temeljac i vino te kuhajte na laganoj vatri oko sat vremena. Kruh narežite na kriške i u pećnici zapecite s obje strane. Ulijte juhu u zdjelu, pokrijte pečenim kruhom i sirom te zapecite u pećnici dok se sir ne otopi. Poslužite toplo.
Engleski puding od kruha

Sastojci: 8 kriški kruha, šaka grožđica, 100 g maslaca, žlice šećera u prahu, 500 ml mlijeka, žlica šećera, 2 jaja, ribana limunova kora.

Priprema: Kriške kruha namažite maslacem, odrežite koricu i izrežite na četvrtine. Poslažite u vatrostalnu posudu namazanom stranom gore. Između svakog sloja pospite grožđicama i limunovom korom. Umutite jaja sa šećerom u prahu, ulijte mlijeko i prelijte preko kruha. Pospite žlicom šećera i ostavite da odstoji 15 minuta. Zapecite u pećnici 30-40 minuta na 180°C.

tockica

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…