Preskoči na glavni sadržaj

Hrana iz konzerve može biti zdrava


Saznajte kako je najbolje jesti tjesteninu, krumpir i meso, je li mrkva zdravija sirova ili kuhana te je li doista dobro koristiti maslinovo ulje gdje god je to moguće


Odabir namirnica samo je prvi korak zdrave prehrane, a puno puta je važniji način na koji ih pripremamo, pa i serviramo, tvrdi britanska nutricionistkinja Juliette Kelow za Daily Mail. Tako objašnjava, da je suprotno mnogim uvjerenjima, neka hrana zdravija ako dolazi iz konzerve, nego u svom prirodnom obliku.

To vrijedi za kukuruz šećerac iz konzerve, dokazali su znanstvenici Sveučilišta Cornell koji su utvrdili da se konzerviranjem kukuruza povećava količina antioksidansa u njima za čak 44 posto. Oni čiste štetne slobodne radikale iz tijela, a povećanje antioksidansa nadoknađuju nedostatak vitamina C koji se gubi konzerviranjem.

Topli krumpir

Nakon što se krumpir skuha, škrob u njemu otiče i vlakna se unutar njega kidaju. Taj proces naziva se želatinizacija. Na taj način krumpir postaje lakše probavljiv. No nakon što se skuhani krumpir ohladi, želatinizirani škrob u njemu se pretvara u čvršće kristaliće, oblik škroba koji se ne može probaviti, tzv. otporni škrob. Kao takav, poput vlakna, završava u debelom crijevu i poboljšava regulaciju crijeva.
Ne kuhajte s djevičanskim maslinovim uljem

Djevičansko maslinovo ulje bogato je omega 6 mastima, koje sprečavaju tijelo da "odgovori" na upalne procese kod kroničnih bolesti poput artritisa ili srčanih oboljenja. Mnogi ga preferiraju naspram drugih ulja jer je zdravije, no zato što je manje obrađeno od drugih ulja, lako izgara na nižim temperaturama. Nakon što dosegne tu točku, mijenja se njegov kemijski sastav i ono otpušta više slobodnih radikala, štetnih molekula koje mogu oštetiti stanice tijela. Dakle, maslinovo ulje nije dobro za kuhanje, već ga je bolje koristiti u salatama i marinadi.
Skuhajte mrkvu u vodi

Talijanski su istraživači otkrili da kuhana mrkva naspram one sirove i omekšane na pari, sadrži mnogo veće razine karotenoida. Ti antioksidansi potiču tijelo na proizvodnju A vitamina, koji je važan za rast, reprodukciju, imunitet, zdravu kožu, oči i kosu. Na 100 g mrkve, ona kuhana sadrži 28 mg vitamina C, što je neznatno manje nego 31 mg vitamina C koliko sadrži sirova.
Namačite čaj najmanje minutu u vreloj vodi

Čaj sadrži polifenole, antioksidanse koji štite zdravlje stanica srca. Oni se otpuštaju samo ako čaj odstoji minimalno minutu u zagrijanoj vodi, kaže nutricionistica Carrie Ruxton. Neke znanstvene studije pokazuju da dodavanje mlijeka u čaj smanjuje apsorpciju polifenola.
Tijesto neka bude al dente

Tjestenina ima nizak glikemijski indeks, pa daje duži osjećaj sitosti naspram drugih namirnica. No da bi ona imala taj efekt, treba biti skuhana al dente, a ne raskuhana. Što se dulje tjestenina kuha, njen glikemijski indeks raste, a škrob u njoj je već pretvoren u šećere.
Koristite masni dressing za salatu

Kako biste iz salate izvukli najviše hranjivih sastojaka, koristite ulje za dressing. Ono pomaže tijelu da apsorbira antioksidanse iz zdravog povrća. Znanstvenici Sveučilišta Ohio otkrili su da što je više masnoća u salati, tijelu je lakše upiti lutein, likopen, betakaroten i druge sastojke iz salate. Kao alternativu ulju, salate možete začiniti zdravim i masnim umakom od avokada.
Meso na lešo umjesto na roštilj

Pečenje mesa na roštilju često se smatra vrlo zdravim načinom pripreme, no istina je da se kod pečenja mesa na visokim temperaturama stvaraju opasne kemikalije, koje se povezuju s većim rizikom pojave raka. Umjesto toga, bolje je meso kuhati na lešo ili ga umiješati u varivo. Također, dodavanje sastojaka poput ružmarina i drugih začina, mogu blokirati nastanak loših spojeva u mesu za 92 posto.
Zelene banane su zdravije

Česta je zabluda da zrele banane sadrže više kalorija nego one nezrele, no činjenica je da su slađe. Razlog tome je što se u procesu dozrijevanja škrob iz banana pretvara u šećer, no to ne utječe na ukupni broja kalorija. Što je banana manje zrela, to se u njoj može naći više otpornog škroba. On lakše prolazi neprobavljen kroz crijeva, gdje se apsorbiraju zdravi sastojci, a u tijelo dospije manje kalorija.
Organsko, punomasno mlijeko je bolje od obranog

Trogodišnja studija Sveučilišta Liverpool i Glasgow je otkrila da prirodno, tj. organsko mlijeko sadrži mnogo više omega 3 kiselina nego ono prerađeno, a kamoli trajno mlijeko. Također, neprerađeno kravlje mlijeko sadrži više polinezasićenih masti, ali je ukupno manje masnih nezasićenih kiselina od običnog mlijeka.

luda go

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…