Preskoči na glavni sadržaj

Pravilna ishrana na poslu


Ako ste sposobni obavljati brojne poslovne i privatne obaveze, tada ste sigurno sposobni kontrolirati i organizirati svoje obroke, tako da budu redoviti i što zdraviji

Nitko bolje od vas ne zna kako se zaista hranite, što unosite u sebe i u kojim količinama. Također, vjerojatno tako isto većina vas zna kako bi se trebala hraniti i kako se zaista hrani.


Dugi i predugi radni dan, pretpran poslovnim obavezama ne ostavlja vam mnogo mogućnosti za zdravom i uravnoteženom prehranom, mjerenjem unosa kalorija. Često ste sretni da ste uspjeli staviti „nešto u usta“, ma što god to bilo, u bilo koje vrijeme. Nemate nikakvu kontrolu nad vremenom i obrocima, oni kontroliraju vas.

Možemo vam do besvjesti govoriti kako biste svaki dan trebali imati pet zdravih obroka, od toga, dva ili tri topla, kada ste često sretni da imate jedan do dva bilo kakva obroka dnevno. Vi najbolje znate kako izgleda vaš poslovni dan, imate li mogućnost kratkog predaha da pojedete nešto ili se svaki obrok svodi da jedete kada ste za kompjuterom ili pak u vožnji automobilom.

No, ostaje jedna činjenica! Ako možete svoj posao organizirati, ako ste sposobni obavljati brojne poslovne i privatne obaveze, tada ste sigurno sposobni kontrolirati i organizirati svoje obroke, tako da budu redoviti i što zdraviji. Ako još uvijek mislite da je to jednostavno s vašim poslovnim obavezama nemoguće, pročitajte naše savjete. Vjerujemo da ćete pronaći barem njih nekoliko koje ćete moći upotrijebiti u na vlastitom primjeru.

Nemojte propuštati doručak – Bilo bi savršeno kada biste jutro prije odlaska na posao pojeli doručak, no ako niste odmah gladni ili jednostavno nemate vremena za njega, uzmite doručak na posao. Većina poslovnih prostora ima čajne kuhinje u kojima možete spraviti svoj doručak. Uzmite ono što imate kod kuće, odnosno što biste jeli kod kuće. Jedan dan uzmite mesne nareske, drugi dan sirni namaz, treći dan paštetu, četvrti dan pekmez i tako dalje. Tako ćete moći održati raznovrstnost prehrane, nećete na poslu morati razmišljati što ćete pojesti i odlaziti s posla kako biste kupili jelo. Vjerujemo da ćete uvijek naći pet do 10 minuta da strpate nešto u usta, bilo s nogu ili sjedeći za kompjutorom.

Boca s vodom – Poslovne obaveze, stres, neumoljiv ritam mogu biti uzrok dehidracije organizma. Neke osobe toliko su zaokupljene poslom da se niti ne sjete da su žedne. No, nitko ne može reći da nema vremena za popiti nekoliko čaša vode. Na radnom mjestu većini je dostupna pitka voda u svakom trenutku i većina ju može piti kada poželi. Kao mjeru popijene količine vode uzmite litarnu bocu i potrudite se da popijete barem dvije. Pijte polako, gutljaj po gutljaj cijelog dana.

Voće u torbi – Dnevni unos vitamina i minerala vrlo je važan za pravilno funkcioniranje organizma i općenito zdravlje, pa nikako nemojte propusiti da u svojoj torbi imate barem tri komada različitog voća koje ćete pojesti tijekom radnog vremena. Ono ne samo da će vas osvježiti, nego i zasititi, pa možda nećete morati posegnuti za nekim drugim oblicima nezdravih obroka.

Zdrave grickalice – Većina osoba ima mogućnost na svojem radnom mjestu držati malenu kutiju ili vrećicu u koju će staviti zdrave grickalice koje će vam pomoći da utažite želju za slatkim ili slanim...
U kutiju stavite sušeno voće, različite vrste orašastih polodova, sjemenke, pržene žitarice (ali ne slane i masne), a dopuštene su i energetske pločice od sjemenki i voća, müslie, neoljušteni kikiriki i slični zdravi proizvodi.
Najgore je što možete učiniti je posegnuti za čokoladama, bonbonima, slanim i slatkim prženim grickalicama, keksima i sl. I sa zdravom hranom dobit ćete sve dnevne potrebe za šećerom.


Izbjegavajte „predoziranje“ kofeinom – prevelike doze kofeina koje unesete u organizam mogu vas učiniti nervoznima i hiperaktivnima, a mogu se javiti želučane mučnine i mučnine u glavi. Ako ne možete započeti dan bez kofeina, držite se te jedne jutarnje šalice, sa što manje umjetnih šećera. Tijekom dana pokušajte izbjegavati kofeinske napitke, pijte što više biljnih čajeva koji su mnogo zdraviji i za probavu, potiču imunitet, a razine kofeina i teina često nisu toliko visoke.

Klopka zvana večera – recimo da ste ručali u 13:00 ili 14:00 sati, a večera je tek u 19:00 ili 20:00 sati. To je vrlo dugo vrijeme između obroka. Umjesto da se izgladnjujete do besvjesti i pojedete ogromne količine hrane za vrijeme večere, pojedite manji međuobrok, tako za vrijeme večere nećete biti toliko gladni, što je mnogo zdraviji način prehrane. Nemojte se bojati ostaviti malo hrane na tanjuru, ako ste siti.

Brzo i lako – Većina radnih osoba za vrijeme pauze na poslu jede nekakve oblike sendviča ili peciva. Naravno, sendviči mogu biti vrlo ukusna i zdrava hrana, posebno ako ih sami spravite. Kupite integralni ili raženi kruh ili pecivo, unutra stavite nemasnu salamu, sir, malo salate, paprike, rajčice, krastavce ili pak neko drugo slično povrće. Izbjegavajte majoneze ili slične namaze.

S vremena na vrijeme si možete dopusiti neki nezdravi i slastan obrok ili međuobrok, no nikako nemojte dopustiti da vam nezdravi način prehrane uđe u naviku.

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…