Preskoči na glavni sadržaj

Najčešće greške u kuhinji


GREŠKA 1

Uvek perete ruke pre pripreme hrane
Da, to je apsolutno koristan prvi korak. Međutim, istraživanja otkrivaju da je neophodno prati ruke TOKOM kuvanja čak nekoliko puta.


Operite ruke svaki put kada uzimate drugu namirnicu koja je sastojak obroka. Na primer, kada, posle mesa, uzimate povrće, a potom začinsko bilje. Najveći broj "prekršaja" dešava se kada naizmenično držite u rukama meso (ili jaja, ili morske plodove) i sastojke za salatu.
L&Z savetKratko ispiranje ruku samo vodom nije dovoljno bezbedno, jer se na taj način nećete osloboditi bakterija. Perite ruke bar dvadeset sekundi, i to sapunom (deterdžentom za sudove) i toplom vodom.

GREŠKA 2

Perete povrće i voće pre odlaganja u frižiderTo je zaista praktičan potez kojim skraćujete vreme pripreme hrane. Ipak, ako perete namirnice pre nego što ih stavite u frižider, u njima će se zadržati voda u kojoj lako mogu da se razviju gljivice (plesan) i drugi mikrobi. Umesto toga, perite namirnice neposredno pre kuvanja.
L&Z savet
Uklonite spoljašnje listove salate i kupusa, jer se u tim delovima bilja zadržava najveća koncentracija pesticida, đubriva i drugih zagađivača. A potom dobro operite glavicu.

GREŠKA 3

Perete samo voće sa jestivom ljuskomIznenađenje: Voće sa nejestivom korom ili ljuskom, kao što su banane i dinje, može da bude rizično, baš kao i voće koje jedete celo - jer bakterije sa površine kore mogu nožem da se prenesu (dok sečete) u unutrašnji, jestivi deo. Dakle, sve voće, čija se ljuska ne skida, obavezno operite kuhinjskim sunđerom (koji ćete nakon toga takođe oprati).
L&Z savetIsecite peteljke paradajza, jagoda i paprika POSLE pranja, da biste sprečili prodor bakterije u plod.

GREŠKA 4

Brišete krpom i namirnice i posuđeDobar potez, ali samo ako ne koristite istu kuhinjsku krpu. Ukoliko nakon seckanja mesa, kuhinjskom krpom obrišete opranu dasku, a potom ruke i posude u kojima ćete servirati hranu, postoji rizik od prenošenja bakterija. Zato je najbolje da pamučne, kuhinjske krpe koristite samo za brisanje ruku, a da papirnatim ubrusima, ili nekim antibakterijskim sredstvom, brišite radne površine i daske za seckanje.
L&Z savet
Sigurni smo da nikada ne stavljate sveže meso (koje može da bude puno bakterija) direktno na radnu površinu. Nemojte tu da odlažete ni neoprane namirnice - stavite ih u neku posudu ili na dasku za seckanje, koje možete kasnije da operete.

GREŠKA 5

Ostavljate skuvano jelo na ploči šporeta, ili u rerni, da bi ostalo toplo
Bakterije mogu da se razmnožavaju u zapanjujuće velikom rasponu temperatura - od 5 do 57 stepeni C. Dakle, ostavljanje kuvanog jela - u još uvek toploj rerni ili na ploči šporeta - da bi bilo ugrejano za člana porodice koji kasnije stiže kući - prilično je rizičan potez. Čak i namirnice koje izgleduju "bezbedno" - kao što su pirinač i testenina - mogu da budu opasne po zdravlje. I, nemojte da mislite da je ranije skuvano jelo bezbedno ako ga ostavite na ringli a potom podgrejete - određene vrste toksina, koje se formiraju u hrani koja predugo stoji, otporne su na visoke temperature. Ukoliko će neki član porodice kasniti na ručak (ili večeru) duže od dva sata, stavite jelo u fridžider i podgrejte ga pre serviranja.
L&Z savet
Prebacite vruće ostatke jela iz šerpe u male, plitke posude, jer će se tako hrana brže ohladiti. Vodite računa o tome da ne prepunite fridžider velikim brojem posuda sa još uvek toplom hranom. Prepun frižider ne može efikasno da hladi, što će omogućiti razmnožavanje bakterija.

GREŠKA 6

Podesili ste frižider na najnižu temperaturu
Uradili ste to jer verujete da se na niskim temperaturama bekterije ne razmnožavaju. No, budući da ugrađeni rashladni sistem (regulator) ne pokazuje precizno temperaturu, ne možete da budete sigurni da držite hranu na temperaturi između 1,6 i 4,4 stepena, koliko je potrebno za čuvanje namirnica. Zato je najbolje da nabavite manji termometar koji ćete zakačiti za unutrašnji zid fridžidera, ili ga postavite na pregradu.
L&Z savet
Kupite termometar i za zamrzivač, koji će uvek pokazivati temperaturu -17 stepeni C.

GREŠKA 7

Pečete pljeskavicu (meso) sve dok ne nestane ružičasta boja
Uvereni ste da je meso ispravno (da su uništeni svi mikroorganizmi) samo ako je reš pečeno? Ipak, istraživanja pokazuju da boja mesa nije dovoljno pouzdan pokazatelj temperature na kojoj je meso potpuno termički obrađeno (71 stepen C). Odmrznuto meso može brzo da poprimi smeđu boju, zbog čega izgleda pečeno pre nego što zaista to jeste, dok šnicle od posnog mesa mogu da zadrže neznatno ružičastu boju, čak i na temperaturi od 71 stepen C. Dakle, jedina pouzdana metoda jeste upotreba termometra (isključivo za meso), koji ćete uvući u centralni deo pljeskavice.
L&Z savet
Ukoliko meso nije dovoljno pečeno i morate da nastavite pečenje, operite termometar pre nego što ponovo proverite temperaturu mesa.

izvor.L&Z

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…