Preskoči na glavni sadržaj

Istina o mlijeku


Zdravo i hranjivo piće ili debljajuća prijetnja puna štetnih kemikalija?

Kad smo bili mali stariji su nam stalno govorili da moramo piti mlijeko kako bismo narasli zdravi i jaki. Ono je bilo ključno za zdravlje naših kostiju i zubi. No već jedno duže vrijeme sve je popularniji pokret koji tvrdi kako mlijeko nikako nije zdravo za nas te da sadrži opasne bakterije, otrove i pesticide, štetne hormone rasta i još svašta.... Konzumacija mlijeka, navodno, može uzrokovati cijeli niz bolesti među njima i dijabetes, infekciju uha, dermatitis, ekcem i akne, astmu, sindrom iritacije crijeva, Crohnovu bolest...


S druge strane ima mnogo istraživanja i stručnjaka koji tvrde kako je mlijeko zdravo te da bismo ga svakako trebali piti više jer mlijeko pomaže povećati unos proteina i smanjit unos šećera. Uz to, konzumiranje kalcija kroz mliječne proizvode može smanjiti i apsorpciju masti iz druge hrane.

Što je prava istina? Time su se pozabavili stručnjaci na portalu health.yahoo.net.


Tvrdnja br. 1: Mlijeko pomaže u sagorijevanju masnoća

Istina: Možda. U istraživanju provedenom na Sveučilištu Tennessee ustanovljeno je da su pretile osobe koje su tri puta dnevno uzimale mliječne proizvode bogate kalcijem gubile više masnog tkiva na trbuhu nego oni koji su imali sličnu prehranu bez mliječnih proizvoda. Osim toga, utvrđeno je da suplementi kalcija nisu imali tako dobro djelovanje kao mlijeko. Zašto? Oni vjeruju da kalcij pojačava sposobnost tijela da sagorijeva masnoće, no neke druge aktivne komponente mlijeka, poput mliječnih proteina, dodatno pomažu sagorijevanju masnoća.



Tvrdnja br. 2: Pijenje mlijeka stvara mišiće

Istina: Apsolutno. U stvari, mlijeko je jedna od najboljih namirnica za stvaranje mišića na cijeloj planeti. Puno je vrlo kvalitetnih proteina: oko 80 posto kaseina i 20 posto sirutke. Sirutka je poznata i kao 'brzi protein' jer se brzo razgrađuje u aminokiseline i apsorbira u krvotok – odlično za konzumaciju nakon tjelovježbe. Kasein se sporije razgrađuje, što je idealno jer tijelo duže dobiva konstantnu opskrbu malim količinama proteina, recimo između obroka ili za vrijeme spavanja.

Tvrdnja br. 3: Krave dobivaju antibiotike i hormone, pa je mlijeko zato nezdrava namirnica

Istina: Nije dokazano. Neki znanstvenici tvrde da mlijeko krava koje dobivaju antibiotike dovodi do otpornosti na antibiotike kod ljudi. No, to nije nikada dokazano. Osim toga na muznim farmama se jako vodi računa o govedima koja su u terapiji. Kada su u terapiji to se mlijeko ne skuplja u sabirnu cisternu i ne prodaje se prerađivačima mlijeka. Što se hormona tiče, recesija je u punom mahu, a hormonske injekcije skupe i samim time ne isplative. Uz to kontrole su prilično stroge. Provodi se ispitivanje kvalitete mlijeka u laboratorijima, a ta se ispitivanja ne najavljuju proizvođačima.

Tvrdnja br. 4: Nemasno mlijeko je puno zdravije od punomasnog

Istina: Ne. Barem ne puno. Većina studija je pokazala da i pijenje punomasnog mlijeka poboljšava razinu kolesterola – iako ne baš onoliko koliko pijenje nemasnog mlijeka. Postoji i iznimka: Danski istraživači su otkrili da su muškarci koji su konzumirali prehranu bogatu punomasnim mlijekom imali malo povišenje LDL kolesterola. No treba napomenuti da su oni pili šest šalica mlijeka dnevno, što je jako puno. A čak i tada razina triglicerida – koji su “zaslužni” za srčane bolesti – smanjila se za 22 posto. Dakle, pijete li dvije ili tri šalice mlijeka dnevno – bilo da se radi o obranom ili punomasnom mlijeku, smanjujete rizik od srčanog ili moždanog udara.

relaxforum

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…