Preskoči na glavni sadržaj

Hrana od koje najviše starimo

Hrana je naše gorivo koje nam daje energiju i polet ili u slučaju da izaberemo pogrešnu vrstu životnih pokretača, usporava nas i čini starijim i umornim. Izdvojili smo pet namirnica koje treba da u što manjim količinama na vašem jelovniku.


ŠEĆER
Vaš mozak se hrani glukozom. Međutim, za razliku od svih drugih organa, on nema mogućnost da čuva zalihe – koliko god je dobije, sve će odmah otići u krvotok. Zato je slatki obrok ili piće poput injekcije glukoze za vaš mozak. Dobijate trenutni udar, koji brzo nestaje i mozak dolazi u krizu. Osećate se slabo, boli vas glava, neraspoloženi ste i ne možete da se koncentrišete. Brojna istraživanja su potvrdila da preterano konzumiranje šećera skraćuje život, zbog čega ga nazivaju "beli ubica". Od svih namirnica, on najviše ubrzava starenje.



SO
Natrijum i hlor – dva sastojka soli – važni su minerali koji održavaju mišićni i nervni sistem. So je jednostavan začin jelu i prisutna je u prerađevinama: konzervisanom povrću, siru, suhomesnatim proizvodima i supama. Ako je koristimo u preteranim količinama štetna je za našu mladolikost, jer u prevelikim količinama ubrzava starenje. Zato nije preporučljivo uzimati više od tri grama soli dnevno.

KRAVLJE MLEKO
Iako je kravlje mleko bogato kalcijumom, vitaminima i proteinima, ono takođe aktivira četiri procesa starenja - usporavanje probave, upale, hormonalnu neravnotežu i formiranje kiseline. Treba paziti i na mlečne derivate u hlebu, kolačima, keksu, mesnim prerađevinama i grickalicama. Počnite da pijete kozje ili ovčje mleko jer je bogatije mnogim vitaminima i mineralima pa konzumirajte feta sir i mocarelu.

MESO
Proteini iz mesa potrebni su za izgradnju mišića, ligamenata i kože, ali ova namirnica aktivira svih pet procesa starenja jer je bogata zasićenim mastima i vrlo je kalorična. Prerađeno meso ima visok nivo kancerogenih materija, jer prženje uzrokuje promene u DNK, pojavu slobodnih radikala i dovodi do oksidacijskog stresa. Neka se na vašem jelovniku češće nađe riba, koja je dobar izvor proteina. Ostali poželjni izvori proteina su jaja, žitarice, mahunarke, orašasti plodovi i semenke. Jedete li meso, izbegavajte ga u pohovanoj varijanti, kao i kobasice, šunku i hamburgere.

LOŠE MASTI
Svaka ćelija u našem telu ima zaštitni sloj masti i belančevina. Ako se taj spoljašnji sloj sastoji od dobrih masti, to može pomoći ćelijama da apsorbuju hranljive materije i vodu. Međutim, ako je reč o sloju koji nije fluidan zbog ishrane s velikom količinom loših masti, taj proces je oslabljen. Smatra se da je to okidač za mnoge simptome starenja, uključujući pad kvalitete kože, upale, alergije. Među mastima najgore su trans-masti, koje se mogu naći u industrijski prerađenoj hrani, kao što su kolači, brza hrana, sladoled, te ulja za duboko prženje. Konzumirajte masti od neprerađenih proizvoda, plavu ribu, avokado, kozje i ovčje proizvode, soju i orahe. Ne zaboravite da je kokosovo ulje, iako vrlo kalorično, zdravo pa čak pomaže kod mršavljenja.

Blic zena

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…