Preskoči na glavni sadržaj

Koju hranu treba izbjegavati?


Zaista nema smisla

Određene namirnice daju nam osjećaj sitosti i nakon manje porcije, dok druge možemo jesti, jesti i jesti, a nikako da se zasitimo. Saznajte zašto!



Kalorija je kalorija? Kvaliteta hranjivih sastojaka iznimno varira kod različitih namirnica. Najzdravija hrana u pravilu pruža najveći osjećaj sitosti. Najbolje je kombinirati proteine, vlakna i vodu, pa želite li smršavjeti, okrenite se pravoj, a ne prerađenoj hrani.

Slijede jela koje je najbolje izbjegavati:

Kolači i razna peciva

Slatko, ukusno i jednostavno za pojesti? Ovakva hrana će uzrokovati nagli skok razine šećera u krvi, pružiti nam impresivnu količinu kalorija, ali istovremeno donijeti malo hranjivih tvari ili osjećaj sitosti. Ovoj šećerom bogatoj hrani manjkaju vlakna, što omogućuje nagli skok šećera u krvi, a ubrzo i nagli pad.


Gume za žvakanje

Možda čiste zube, ali sasvim sigurno ne čuvaju vitak struk. Žvakanjem se stimulira proizvodnja sline, što mozgu daje signal da stiže hrana. Zbog toga počinjemo osjećati glad, a počinje i izlučivanje želučanih sokova.

Smrznuta jela

Nemate vremena? Sam proces proizvodnje donio vam je jelo osiromašeno hranjivim tvarima nakon kojeg ćete brzo ogladnjeti. Dijetna gotova jela su još gora jer je količina kalorija nedovoljna i glad koja slijedi još je jača.

Pomfrit

Prženjem se uklanjaju mnoge hranjive tvari, a dodaju nepotrebne kalorije. Jedete li ga uz kečap, koji je prepun fruktoznog kukuruznog sirupa, dobili ste savršenu nutricionističku katastrofu. Kao i kod čipsa, nemoguće je pojesti samo jedan.

Hrana koja sadrži monosodium glutamat MSG/sodium glutamate

Iako je kineska kuhinja u pravilu zdrava, neka jela sadrže obilje MSG-a. No, ne koriste ga samo Kinezi, provjerite nalazi li se i u hrani koju kupujete pažljivo čitajući etiketu. Naime, ovaj pojačavač okusa potiče glad, pa nije za one koji paze na unos kalorija.
izvor: magazin.hr

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…