Preskoči na glavni sadržaj

Činjenice o hrani koje će vas šokirati


Tko bi rekao!?

Stara poslovica kaže: ono si što jedeš. No, znamo li mi zaista što jedemo? Koliko se nas pri kupnji nekog proizvoda prvo dobro zagleda u popis stvari koji on sadrži?


Ako u trgovini izaberete dobro upakirani proizvod, veoma je izgledno da će u sebi imati sastojke koje vjerojatno ne znate ni izgovoriti. Neprestano jesti zdravu i organsku hranu bez štetnih sastojaka nije toliko jednostavno koliko to zvuči, posebice imajući u vidu da većina nas živi ubrzanim tempom života koji nas nerijetko tjera da hranu jedemo 'u hodu', u pauzi između desetke drugih radnji koje taj dan moramo obaviti. No, nije se na odmet zapitati što je to što u sebe unosimo.

Savjetnik za namirnice i autor knjige Jedite ovo, a ne to, David Zinczenko, upozorio je na neke zastrašujuće činjenice o kojima biste svakako trebali razmisliti.

Hrana bogata nutrijentima košta deset puta više od brze hrane
Istraživači sa sveučilišta u Washingtonu izračunali su razlike u trošku između zdrave i brze hrane, te ustanovili kako dvije tisuće kalorija u brzoj hrani košta otprilike 19.21 kuna dnevno. S druge strane, dvije tisuće kalorija u nutrijentima bogatoj, zdravoj hrani košta 196.61 kunu dnevno. Od svakih 5.49 kuna koje potrošite na hranu samo jedna kuna 'ode' na ono što pojedete, a ostalih 81 posto troškova potroši se na marketing, proizvodnju i pakiranje.

Voće i povrće gube svoje nutrijente
Proizvodi koje jedemo danas sadrže znatno manje nutrijenata od hrane koju su jele naše bake i djedovi. Istraživači su analizirali 43 prehrambena proizvoda te utvrdili kako je količina proteina u današnjoj hrani za šest posto manja od one koja je bila u hrani prije pedesetak godina, a isto se odnosi na kalcij (16 posto), riboflavin (38 posto) i vitamin C (20 posto). Jedini način da nadoknadimo to jest da jedemo više voća i povrća.

Broj kalorija izlistani na naljepnicama prehrambenih proizvoda nisu točna
Ovo će vam doći kao šok ako ste jedna od onih koje pola dana provode računajući unos kalorija u tijelo. Analiza 296 prehrambenih proizvoda iz 42 restorana i objekta u kojima se prodaje brza hrana pokazala je kako je gotovo 20 posto namirnica imala sto ili više kalorija nego je to bilo naglašeno u jelovniku ili na naljepnici proizvoda.


Piletina ima 266 posto više masti nego prije 40 godina
Upravo piletinu većina nas jede nekoliko puta tjedno, uglavnom zato što mislimo da je zdrava i nije ju toliko komplicirano pripremiti. No, današnja piletina ima 266 posto više masti nego prije 40 godina te 33 posto manje proteina, a glavni krivac je moderni (čitaj: nezdravi) uzgoj pilića.

Vjerojatno jedete trans masti, a da toga niste ni svjesni
Svi, ili barem većina nas, ozbiljno je shvatila upozorenja o štetnostima trans masti, no prehrambene tvrtke našle su način da nas prevare. Proizvođačima hrane dozvoljeno je da na proizvodu napišu kako on uopće ne sadrži trans masti, čak i ako taj isti proizvod sadrži 0.49 grama trans masti. Pripremajući hranu kod kuće možete izbjeći ovaj problem, no pobrinite se da dobro pročitate etikete na kupljenim namirnicama. Također, jedite mnogo voća i povrća, ali ih prije konzumacije svakako dobro operite.
izvor: magazin.hr

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…