Preskoči na glavni sadržaj

Sjemenke lana


Još su nam naše bake govorile kako lan treba jesti za sjaj kose i noktiju. I doista, posljednje studije pokazuju kako je, iako sićušan, lan vrlo moćan borac za naše zdravlje. Smanjuje loš kolesterol, smanjuje brzinu rasta tumora, a njegova tzv. alfa-linoleična kiselina spada u omega-3 masne kiseline važne za zdrav krvožilni sustav


Lanene sjemenke i laneno ulje nikako ne zaboravite imati u svojoj kuhinji i svakako ih držite na dohvat ruke. Posljednje medicinske studije pokazuju kako lan uspješno snižava loš kolesterol (posebno kod žena u menopauzi), te usporava rast tumora dojke kod žena i rast tumora prostate kod muškaraca.
Ta moćna mala sjemenka bogata je alfa-linoleičnom kiselinom iz grupe omega-3 masnih kiselina, i upravo zahvaljujući njoj lan tako uspješno snižava masnoće u krvi. Posredno, štiti zdravlje krvožilnog sustava te snižava krvni tlak. Studije Sveučilišta u Bostonu pokazale su kako lan znatno smanjuje rizik od drugog srčanog udara.

Sjemenke lana pospješuju probavu i blagotvorne su za crijeva, a ujedno učinkovito ublažavaju tegobe koje uzrokuju hemeroidi, jer omekšavaju stolicu.

Kako biste imali koristi od lana, morate pojesti tri žlice sjemenja dnevno. To i nije tako teško budući da se lan doista može kombinirati s nizom namirnica i dodavati velikom broju jela. Svoju posudu sa sjemenkama lana držite na dohvat ruke i ne zaboravite ga koristiti.


Evo nekoliko ideja:

- posipajte lan po mueslima ili žitaricama
- posipajte ga po kruhu na kojeg ste namazali maslac ili neki sirni namaz
- umiješajte lan u salatu
- kupite gotovi kruh s lanenim sjemenkama
- kada radite kolače, muffine ili kekse, posipajte ih lanenim sjemenkama
- lan možete dodati i u razne umake
- posipajte ga po gotovoj tjestenini.

relax-forum

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…