Preskoči na glavni sadržaj

Korisni savjeti za kuhanje


PEČENJE (kolača, mesa i drugog). Namirnice pečete u zagrijanoj pećnici. Potrebna temperatura pećnice naznačena je u receptu . O temperaturi u pećnici zavisi uspj eh pečenj a, kako kolača i mesa, tako i drugih jela. Temperaturu morate tako prilagoditi da ono što pečete nikad ne izgori ili ostane nedopečeno. U štednjacima s termostatom temperatura se lako prilagođava, ali ako imate običnu pećnicu. posao je mnogo kompliciraniji i zbog toga vam savjetujemo da nabavite termometar za pećnice.


PIRJANJE (mesa, povrća i voća). Pirjanje se sastoji u tome da meso, povrće ili voće kuhate u poklopljenoj posudi s vrlo malo tekućine, pri niskoj temperaturi. Pirjati možete ili u pećnici (npr, sarma ili filane paprike) ili na pločama štednjaka. Ako pirjate meso, prvo ga na masnoći zapecite sa svih strana da bude lijepo rumeno, a zatim nadolij te vodu. To će dati soku lijepu boju i okus. Od masnoća možete upotrijebiti mast, ulje, slaninu ili maslac. Uz meso možete pirjati na listiće izrezan luk, češnjak i zelen. Meso i povrće pirjajte s malo juhe ili vode, tako da je pokriveno samo dno posude. Ako se tekućina ukuha prije nego je meso mekano, morate nadoliti malo juhe ili vode. Sok u koj em se meso pirjala procijedite i upotrij ebite za prelij evanje mesa i za umak. Kad pirjate povrće, stavite ga na vruću masnoću , malo prepržite, a zatim nadolijte malo vode ili juhe, ako nema svoj e vlažnosti (npr, raj čice, buče i krastavci). Povrće pirjajte u pokriverroj posudi na laganoj vatri, a za vrij eme pirj anj a češće ga miješajte da ne bi prilegla za dno i prigorj elo. Voće se pirj a pokloplj eno na laganoj vatri u vlastitom soku ili uz dodatak šećernog sirupa.

KAKO SE PEČE NA ŽARU ILI U PEĆNICI KOJA IMA ROŠTILJ? Zagrijte roštilj u pećnici ili priredite i razgorite ugljen za žar, Namestite rešetku na kojoj ćete peći. Kad se rešetka ugrije, stavite na nju meso, ribu ili drugu namirnicu koju želite peći. Ako recept ne zahtijeva drugačije, pecite dobro s jedne strane, zatim okrenite na drugu . Trajanje pečenja zavisi o veličini namirnica. Za vrijeme pečenja premazujte namirnicu masnoćom (ulje, maslac).

PEČENJE U TAVI. Za pečenje u tavi potrebna je tava s debelim dnom i poklopcem. Namirnicu pecite bez masnoće ili s vrlo malo masnoće. Ako pečete krto meso, kao nagle teleće odreske, pileću jetru ili biftek, ne treba masnoće, nego dno tave samo pospite s malo soli. Ako upotrijebite m asnoću, dno tave samo malo njome poprskajte, kako biste spriječili da se meso prilijepi i zagori.

PRŽENJE. Zagrijte ulje ili koju drugu masnoću u tavi s debelim dnom, da ono što ćete pržiti nije zbijeno j edno na drugo, već da ima prostora. Masnoće u tavi treba biti 1 cm, najviše do 2 cm, ali nikada ne smiju prekriti ono što pržite. Kada je masnoća topla, ali ne pregrijana, stavite ono što ćete pržiti u tavu i pržite da bude lijepo svijetlo-smeđe i mekano. Ako zrak iznad tave treperi, znak je da je masnoća dovoljno zagrijana. Ako se počinje dimiti, znači da je pregrijana. U tom slučaju maknite je s vatre, prohladite i dodajte malo hladne masnoće. Pržena meso (odreske) treba svake 2 minute okrenuti dok nije rumeno i pečeno. Ako pržite tij esto koje treba narasti, kao pokladnice, uštipke i drugo, posudu pokrijte dok tijesto bude pržena s j edne strane, a zatim nastavite prženje u otvorenoj posudi. Pržena vadite rupičastom lopaticom, zatim stavite na svilen papir (papirni ubrus) , da on upije prekomj ernu masnoću . Pržite manje količine namirnica odjednom .

PRŽENJE U DUBOKOJ MASNOĆI . Za prženje u dubokoj masnoći potrebna je duboka teška posuda s debelim dnom . Poželjno je da uz posudu imate uložak – košaricu, u koju ćete staviti namirnicu, a zatim peći. To je osobito praktično pri prženju pomfrita. Prije nego u košaricu stavite krumpir za pomfrit, čips ili slično, zaronite j e 2-3 puta u masnoću, a tek onda stavite u nju krumpir. Na taj ćete način spriječiti da se krumpir prilijepi za košaricu.

POHANJE. Meso se posoli i stavlj a u oštro brašno, onda u jaje pomiješano s malo ulja i u mrvice. Stavite u posudu dovoljno ulja ili druge masnoće, da dobro pokrije ono što se prži, tj. da pliva. Masnoću zagrijte, ali oprezno – da je ne pregrijete, jer će u tom slučaju meso brzo izvana dobiti smeđu koricu ili čak izgorjeti, a ostat će sirovo. Za vrijeme prženja temperatura masnoće mora biti stalna. Odreske treba svake 2 minute okrenuti.

KUHANJE U PARI. Hranu stavite u manju posudu, a zatim tu posudu stavite u veću, tako da se gornji rub tj . dršci manje posude oslanj aju na gornj i rub veće posude. Kipuća voda smije biti samo do polovice posude . Ovaj način vrlo je prikladan za kuhane krema za torte i kolače . Voda u velikoj posudi mora čitavo vrijeme jednako vreti. Postoje i specijalne posude za kuhanje u pari s hermetičkim poklopcem (kalupi). U tim posudama kuhajte varence , nabujke i kreme. Dobro zatvoren kalup stavite u veću posudu u kojoj ima mlake vode . Odozgo kalup pritisnite težim predmetom, da ne pliva, zatim stavite na štednj ak i kuhajte. Za vrijeme kuhanja pazite da se voda ne prelijeva preko poklopca kalupa. Ako bi se voda za vrijeme kuhanja previše isparila, dodajte u vanjsku posudu još vrele vode.

KUHANJE POD PRITISKOM. Hrana se kuha pod pritiskom u Papenovom loncu. Ovaj nacln kuhanja izvrstan je za namirnice koje inače treba dugo kuhati, kao na primjer grah, ciklu, goveđu juhu i slično. Namirnice u takvom loncu vrlo brzo omekšaju, osim toga time se načinom kuhanja ne uništavaju vitamini (dugim kuhanjem oni se gube) . Radi očuvanja vitamina preporučuje se i drugu hranu kuhati u tom loncu.

savjetnica.com

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…