Preskoči na glavni sadržaj

Kako se pravi pekmez?

PEKMEZ OD ŠLJIVA S RUMOM. Zrele šljive operite, ocijedite, izvadite im koštice i sameljite strojem za mljevenje mesa. Samljevene šljive stavite u posudu s debelim dnom. Dodajte šećer (na 4 kg šljiva stavite 1 kg šećera), 2 1/2 del ruma, prutić vanilije, manj i prutić cimeta i 1 del octa. Posudu stavite na štednjak i dobro kuhajte često miješajući dok ne dobijete potrebnu gustoću . Pekmez je kuhan kada drvenom kuhačom povuče te po dnu posude, a iza nje ostane čist trag. Još topao pekmez stavljajte u čiste tople staklenke. Staklenke nemojte vezati nego ih stavite u dobro zagrijanu pećnicu (poslije zagrijavanja odmah ugasite). U pećnici neka ostanu do drugog dana. Tad ih dobro zavežite celofanom ili pergamentnim papirom i stavite na suho i hladno mjesto. Pekmez priređen na ovaj način vrlo je ukusan.



PEKMEZ OD ŠLJIVA . Zrele šljive operite, uklonite im petelj ke i izvadite im koštice. Šljive stavite u veliku posudu i kuhaj te na laganoj vatri neprestano miješajući. Kada se ljuska na šljivama uvije, uklonite ih s vatre, ohladite i propasiraj te na situ ili pasirki. Pasirane šljive vratite u posudu, dodajte šećer, koru od limuna i nastavite kuhanj e i miješanje. Na 5 kg šljiva stavite 1 kg šećera. Pekmez je kuhan kada teško otpada s kuhače . Pekmez, još vruć, stavite u zagrijane čiste staklenke. Kada se pekmez potpuno ohladio, staklenke zavežite celofanom i spremite na suho i hladno mjesto.

PEKMEZ OD MARELICA. Zrele zdrave marelice ogulite, prepolovite, izvadite iz njih koštice i stavite u veću posudu . Posipaj te ih sitnim šećerom, poklopite čistim ubrusom i ostavite do drugog dana. Na 1 kg marelica stavite 1 kg šećera. Sutradan ih kuhajte, a za vrijeme kuhanja neprestano mij ešajte da ne zagore . Kada se pekmez zgusne, ali marelice se jos nisu potpuno raspale, maknite ga sa štednjaka, ohladite i stavite u čiste staklenke. Staklenke dobro zavežite pergamentnim papirom i stavite na suho i hladno mjesto.

savjetnica.com

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…