Preskoči na glavni sadržaj

Kako hranu održati svježom?


Uvijek pročitajte deldaraciju Upute o čuvanj u hrane na deklaraciji uvijek vrijedi pročitati, čak i na dobro poznatim proizvodima. Zbog sve veće zabrinutosti zbog aditiva u hrani, mnogi proizvođači počinju smanjivati količinu soli, šećera i drugih konzervansa, tako da se trajanje valjanosti hrane može promijeniti. Džemovi i ukiseljeno povrće, na primjer, koji bi inače bili krcati šećerom i solju, i koje ste mogli čuvati na policama kuhinjskih ormarića ili smočnice, sada treba čuvati u hladnjaku. Ako radije kupujete hranu s manje šećera, s manje soli i bez konzervansa, onda je mudro takve proizvode redovito kupovati – kupovati manje, a češće – i posebno paziti da ih pravilno čuvate. 



Većina pakirane hrane na sebi nosi oznaku “rok trajanja” ili » upotrijebiti do « te datum, zato trebate znati što te oznake točno znače. Datum i oznaka » rok trajanja « odnose se više na kvalitetu hrane nego na sigurnost – to je datum do kojega, uključujući i taj dan, možete očekivati da će hrana ostati u najboljem stanju, ako se pravilno čuva. Neće biti opasno jesti tu hranu i nakon toga datuma, ali neće biti ukusna kao što je bila dok je bila svježa. Datum i oznaka » upotrijebiti do« stavlja se na hranu koja se vrlo brzo kvari. Pojedete li neki prehrambeni proizvod nakon datuma do kojega ga treba upotrijebiti, možete pokvariti želudac.

Naučite osnove čuvanja hrane u hladnjaku i zamrzivaču Čak i u rashlađenoj unutrašnjosti vašega hladnjaka ili zamrzivača, hrana se može pokvariti, no trajat će dulje budete li se pridržavali nekoliko jednostavnih pravila.

Provjerite temperaturu. Najbolji način kako to učiniti jest pomoću termometra za hladnjak ili zamrzivač. Možete ih nabaviti u trgovinama koje prodaju kuhinjski pribor i opremu. Da bi dobro radio, hladnjak bi trebao biti namješten na temperaturu između 1 stupanj C i 5 stupnjeva C, a zamrzivač na – 18 °C ili niže. Ako vam je hladnjak prepun ili ako često otvarate i zatvarate vrata hladnjaka – na primjer, kad pripremate zabavu ili posebnu večeru – vjerojatno ćete ga morati namjestiti na temperaturu bližu 1°C.
Odvojite kuhano od sirovoga. Da biste izbjegli kontaminaciju jedne vrste hrane drugom, sirovu i kuhanu hranu držite na odvojenim policama. Sirovo crveno ili bijelo meso ili ribu držite u zatvorenoj posudi na naj donjoj polici hladnjaka, kako ne bi dodirivali ili kapali na već kuhanu, ohlađenu hranu.
Spremajte ohlađeno. Ako vam je išta kuhane hrane ostalo od ručka, ostavite neka se potpuno ohladi prije no što je spremite u hladnjak ili zamrzivač. Učinite to što prije. Ostaci hrane ne bi smjeli ostati dulje od jednog sata izvan hladnjaka, a treba ih potrošiti u roku od dva dana, ako ih čuvate u hladnjaku.
Nikada nemojte ponovno zamrzavati hranu. Jednom kad otopite zamrznutu hranu, ne biste je smjeli ponovno vraćati u zamrzivač, osim ako je prethodno niste termički obradili.
Ispraznite limenke. Otvorene limenke hrane nikada nemojte vraćati u hladnjak. Pretresite sadržaj u posudu, poklopite i spremite. Većinu hrane iz limenki treba potrošiti u roku od dva dana, čak i ako je držite u hladnjaku.
Uklonite ambalažu. Ako kupujete povrće ili tvrdo voće, kao što su jabuke i kruške, umotano u prianjajuću foliju ili plastične vrećice, izvadite namirnice iz ambalaže prije spremanja u hladnjak kako bi zrak mogao slobodno kružiti oko njih. Meke vrste voća, kao što su jagode ili borovnice, najbolje je ostaviti u njihovoj ambalaži kako se ne bi zgnječile. Gljive je naj bolje čuvati u papirnatim vrećicama.
Voće i povrće dulje će se održati u ladici za povrće u hladnjaku nego što bi se održali u smočnici. Hladnoća će također pomoći očuvati njihov sadržaj vitamina. No banane nikada nemojte čuvati u hladnjaku – pocrnjet će.

Ne bacajte prezrele banane Kad banane postanu prezrele za jelo, ili čak premekane za rezanje, još su uvijek dobre za kuhanje. Napravite biskvit od banana ili ih izmiksajte u hranjiv napitak. Ako ih ne možete odmah upotrijebiti, ogulite ih, nasjeckajte, stavite u vrećicu i zamrznite. Prije upotrebe odmrznite banane. Djelomično zamrznute banane izvrsne su za guste voćne napitke.

Zamrznite ostatak pasirane rajčice Kupite li limenku pasirane rajčice, a potrebne su vam samo žlica ili dvije, ostatak umaka zamrznite. Na lim za pečenje raširite papir za pečenje i žlicom izgrabite nekoliko » lokvica « umaka te sve zajedno stavite u zamrzivač. Kad se umak zamrzne, odvojite crvene krugove od papira, spremite ih u plastičnu vrećicu i vratite u zamrzivač. Sljedeći put kad vam zatreba pasirana rajčica, samo ubacite jedan ili dva zamrznuta kruga u juhu ili varivo. Nije ih potrebno prethodno otapati.

Omekšajte tvrde grožđice Stvrdnjavanje grožđica i drugog sušenoga voća možete spriječiti, ili barem usporiti taj proces, čuvajući ih u staklenci s hermetičkim poklopcem. No ako ste to zaboravili učiniti i ostavili ih u vrećici, onda su vjerojatno tvrde kao kamen i mogu vam se činiti nejestivima. Ali nemojte odustati i odmah ih baciti; još ih uvijek možete osvježiti tako da ih stavite u posudu i dolijete hladnu vodu da ih prekrije. Posudu stavite na jaku vatru i zakuhajte vodu. Zatim posudu sklonite s vatre i ostavite najmanje 10 minuta neka se groždice namaču. Nad sudoper postavite veliko metalno cjedilo, procijedite groždice i ostavite ih u cjedilu, povremeno protresajući cjedilo da se sva voda iscijedi. Tako osvježene groždice bit će meke i spremne za jelo ili za dodavanje u kolače. Ako ih želite spremiti, najprije ih morate ostaviti na papirnatim ubrusima da se dobro osuše, a zatim ih možete staviti u staklenku i hermetički zatvoriti.

savjetnica.com

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…