Preskoči na glavni sadržaj

Brza detoksikacija


Čišćenje organizma ne mora biti komplicirano. Pridržavajte se ovih jednostavnih uputa i uskoro ćete se osjećati puni energije.



1. Voće
Konzumirajte što više voća. I bilo kojem obliku – svježe, suho, smrznuto ili u sokovima – voće će Vam donijeti energiju i vitalnost.
2. Voda
Pijte što više vode! Voda je presudna za naše zdravlje, jer igra ulogu u  svim fiziološkim procesima organizma. Voda je neizostavan dio svake detoksikacijske dijete. Pijte 8-10 čaša izvorske ili očišćene vode svaki dan. Voda pomaže eliminaciji toksina iz organizma, poboljšava metabolizam, raspoloženje i izgled kože.
3. Zeleno povrće
Povrće - posebice zeleno povrće (brokula, kelj, špinat) – je bogato vitaminima i mineralima, poboljšava imunitet, čisti organizam od toksina i uz sve to sadrži jako malo kalorija! Jedite ga što više možete –  u sirovom obliku, dinstano ili kuhano na pari, u salatama ili domaćim zelenim sokovima.
4. Integralne žitarice i mahunarke
Integralne žitarice i mahunarke su odličan izvor antioksidanata, vitamina, minerala, proteina i dijetalnih vlakana. Uključite u Vašu prehranu divlju ili smeđu rižu, kruh od integralnog brašna, kus-kus, bulgur, heljdu, integralnu tjesteninu, različite vrste graha, leću, slanutak.
5. Limun
Limun je idealna namirnica za detoksikaciju, jer pomaže eliminirati toksine iz organizma. Započnite dan sa čašom tople vode, u koju ste istisnuli polovicu limuna. Odmah ćete se osjećati bolje, a nakon nekog vremena primijetit ćete da imate više energije i gubite kile.

Što se još preporučuje tokom detoksikacijske dijete?
Odmarajte se! Odmor je vrlo bitan za regeneraciju našeg tijela. Ranije idete na spavanje. Tokom detoksikacije, potrebno Vam ja najmanje 8 sati sna.
Lagano vježbajte. Hodanje, yoga, tai chi, rastezanje, vježbe disanja povoljno djeluju na detoksikaciju organizma. Izbjegavajte iscrpljujuće vježbe.
Provodite više vremena u prirodi, šećući i udišući svježi zrak. Kisik je osnovni element života. Svježi zrak poboljšava energiju i vitalnost, a negativni ioni, koji se nalaze u prirodi, pozitivno djeluju na naše zdravlje.
Promijenite način pripremanja hrane. Umjesto pržene i pečene hrane jedite što više svježeg voća i povrća. Isprobajte kuhanje na pari – kod ovog načina kuhanja u namirnicama ostaje   najviše vitamina i minerala. Pravite domaće sokove od voća i povrća.

Što trebate izbjegavati tokom detoksikacijske dijete?
- Tokom čišćenja organizma nemojte konzumirati alkohol, kavu i gazirane napitke.
- Ako ne možete bez cigareta, smanjite ih na minimum.
- Izbjegavajte procesiranu hranu, margarin, rafinirana ulja, bijeli šećer, glatko brašno.
- Nemojte jesti tešku, prženu i masnu hranu.
- Izbjegavajte stres.

Koristite ekološki uzgojene namirnice
Ako je to moguće, tokom detoksikacijske dijete koristite ekološki uzgojene namirnice, koje možete nabaviti u trgovinama zdrave hrane. Namirnice, uzgojene na klasičan način, sadrže pesticide i druge toksične tvari i zbog toga nisu pogodne za čišćenje organizma.

Plan prehrane

Koristeći smjernice, koje smo dali u ovom članku, možete sami sastaviti svoj plan prehrane. Bitno je da koristite namirnice, pogodne za detoksikaciju i izbjegavate „zabranjene“ namirnice.
Ovdje možete vidjeti jedan plan prehrane, koji i sama često koristim: 

Odmah nakon ustajanja
Popiti 2 čaše mlake vode sa limunom.
Doručak
Zeleni kašasti sok (recept pogledajte dolje).
Međuobrok (po želji)
Voće ili suho voće sa orašastim plodovima (bademi, lješnjaci, Indijski oraščići itd). Svježeg voća možete pojesti koliko god želite. Međutim, nemojte pretjerati sa suhim i orašastim voćem jer sadrži puno kalorija.
Ručak
Veliki tanjur salate, kuhane žitarice ili mahunarke, kuhano povrće začinjeno maslinovim uljem
Međuobrok (po želji)
Voće ili suho voće sa orašastim plodovima.
Večera
Zeleni kašasti sok ili čaša mlijeka sa integralnim keksićem

Recept zelenog kašastog soka

Zeleni kašasti sok je idealan obrok – ukusan je, hranjiv i gotov za 2 minute! Isprobajte ga i možda će postati dio Vaše svakodnevne prehrane.
- 1 banana
- 300 ml mlake vode
- 100 g šumskog voća (svježeg ili smrznutog)
- 1-2 lista kelja
- po želji – žličica smeđeg šećera
Sve sastojke stavite u blender i meljite 1-2 minute. Sok popijte odmah, u malim gutljajima. Ova količina soka je dovoljna za 1 obrok za jednu osobu.
Šumsko voće možete zamijeniti sa bilo kojim drugim voćem (osim lubenice i dinje), kelj – sa špinatom ili bilo kojim drugim zelenim povrćem, a smeđi šećer sa medom ili javorovim sirupom.
U sok možete dodati šaku badema ili lješnjaka (namočenih preko noći).


alternativa-za-vas

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…