Preskoči na glavni sadržaj

Žele od dunja

Ovaj žele je bogate žute boje i slatkastog, limunastog mirisa. Vrlo je ukusan na vrućem tostu s maslacem, na kruhu s maslacem, pogačicama ili slatkom pecivu. Takoder se okusom slaže s jako začinjenim mesom, osobito svinjetinom i raznim vrstama divljači. Za pravljenje želea bolje je upotrijebiti šećer za konzerviranje voća, nego kristalni šećer, jer se manje pjeni.

Sastojci (za 2 – 2,5 kg)

2 kg dunja
voda
šećer za konzerviranje ili kristalni šećer
sok od dva limuna


Dunje operite, izrdite na veće komade i stavite ih u lonac s debelim dnom pa ih zalijte vodom, tek toliko da ih prekrije. Zakuhajte ih, poklopite i pustite neka lagano kuhaju sat do sat i pol dok posve ne omekšaju. Krpenu vrećicu za cijeđenje voća najprije uronite u kipuću vodu pa je objesite o noge okrenuta stolca. Ispod vrećice podmetnite plastičnu ili keramičku zdjelu za skupljanje soka. Izgrabite voće i tekućinu u vrećicu i ostavite neka se cijedi oko četiri sata. Nemojte stiskati vrećicu za cijeđenje jer će žele biti mutan.

Zagrijte pećnicu na 11O°C (oznaka 1/4 na plinskoj pećnici). Izmjerite koliko je soka iscijeđeno i za svakih 570 ml soka izvažite po 450 g šećera. U sredini pećnice 10-15 minuta zagrijte šećer u vatrostalnoj posudi. Zatim zagrijte sok od dunja u loncu za ukuhavanje ili u velikoj tavi s debelim dnom. Dodajte limunov sok i umijdajte topao šećer dok se ne rastopi. Zakuhajte i naglo kuhajte. Žele bi se trebao stvrdnuti nakon 10-15 minuta kuhanja.

S površine oberite pjenicu i potom odmah presipajte žele u čiste, zagrijane staklenke. Pošto ih napunite, hermetički ih zatvorite, jednako kao i džem, i ostavite neka se ohlade prije no što ih spremite.

Izvor: www.savjetnica.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…