Preskoči na glavni sadržaj

Vježbe su najbolja "dijeta"

Mada zvuči staromodno, lekari kažu da je najbolji način za gubljenje telesne težine - manje jela i više vežbanja.

Svetska zdravstvena organizacija saopštila je da više od milijardu odraslih osoba na našoj planeti ima prekomernu težinu dok je najmanje 400 miliona ljudi gojazno.

Mada zvuči staromodno, lekari kažu da je najbolji način za gubljenje telesne težine - manje jela i više vežbanja. Ali za žene srednjih godina ili starije, stručnjaci navode da je jedan sat vežbanja dnevno neophodan samo za održavanje telesne težine. Što je žena teža, mora više da se potrudi u gubljenju kalorija.

Život jednostavno nije pravedan. Biološki, žene imaju više telesne masti od muškaraca. Njima je potrebno manje kalorija nego muškarcima. Za većinu žena i muškaraca, uklapanje jednog sata umerenog vežbanja u već grozničav dan je veoma teško, ako ne i nemoguće.

I dok svakog dana pojavljuju novi saveti kako izgubiti kilograme, nova istraživanja u SAD bavila su se taktikom kako žene srednjih godina i starije održavaju normalnu telesnu težinu a ne drže dijetu.

"Ustanovili smo da su fizičke aktivnosti delotvorne u kontrolisanju telesne težine među ženama koje su počele sa normalnom telesnom masom", izjavila je doktorka Min Li, ginekolog-dijetetičar iz Ginekološke klinike "Brigam" u Bostonu.

Ona je, s grupom kolega, proučavala podatke o 43.000 žena prosečne starosti 54 godine. Tokom perioda od 13 godina, žene su bile podeljene u tri grupe. Prva grupa je svakodnevno vežbala po 60 minuta, druga je vežbala 30 minuta dnevno dok je treća vežbala manje od pola sata dnevno.

"Grupe sa manje vežbanja imale su značajno više šansi da povećaju telesnu težinu u poređenju sa najaktivnijom grupom žena", istakla je dr Li i uputila savet da bi žene sa većom telesnom težinom trebalo da nastave sa vežbanjem.

"Iako naša studija pokazuje da to možda nije dovoljno za održavanje normalne težine, dovoljno je da umanji rizik od razvoja mnogih hroničnih bolesti, uključujući srčana oboljenja, određene vrste raka i dijabetesa tipa 2", upozorila je ona.

Istraživači naglašavaju da je, iako vežbanje pomaže u prevenciji bolesti, jedini način na koji žene sa viškom kilograma mogu da ih izgube - smanjenje kalorija.

(FoNet)

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…