Preskoči na glavni sadržaj

Uz prave vitamine bez gladovanja ćete smršaviti i izgraditi figuru

Kontrola tjelesne težine i funkcije koje su povezane s prehranom poput apetita, gladi, brzine metabolizma, potrošnje kalorija, masti i šećera, učinkovitije su uz optimalan unos vitamina. Vitamini održavaju tjelesne funkcije i sudjeluju u preko 100.000 tjelesnih procesa. Oni igraju ulogu u održavanju optimalnog zdravlja i težine, a mnogi rade zajedno. Dat ćemo vam kratak pregled vitamina koji potiču mršavljenje i u kojim se namirnicama nalaze

Vitamin A održava kožu glatkom i čvrstom. Optimalan dnevni unos tog vitamina od 0,8mg nalazi se u jednoj mrkvi. Važno je da je jedete sa malo masnoća (npr. maslinovim uljem).

Vitamin B1 potiče potrošnju ugljikohidrata i jača mišiće. Potrebna dnevna doza od 1 mg nalazi se u šaci sjemenki suncokreta ili u jednoj velikoj porciji graška.

Vitamin B2 potiče smanjenje masnoća, proteina i ugljikohidrata. Preporučena dnevna doza je 1,2 mg, a sadrže je 3 šalice jogurta.

Vitamin B3 utječe na regulaciju razine šećera u krvi i važan je za razgradnju masnoća i ugljikohidrata. Na dan se preporuča 13 mg vitamina B3. Tu količinu možete naći u 4 banane ili u 2 manja pileća fileta.

Nedostatak vitamina B5 ometa našu mogućnost da iskoristimo masnoće pohranjene u tijelu. Vitamin B5 također igra važnu ulogu u proizvodnji energije i potpomaže rad nadbubrežne žlijezde. Dobri izvori vitamina B5 su: jetrica i bubrezi, meso, perad, orasi, pšenične mekinje, pšenične klice, jaja, šećerni sirup, zob, ječam, grah, kruh, zeleno povrće. Idealnu dnevnu količinu vitamina B5 (6 mg) možete naći u 2 šake šampinjona.

Vitamin B6 potiče razgradnju bjelančevina i utječe na dobro raspoloženje. Regulira proizvodnju hormona štitnjače i metabolizam. Preporučenu dnevnu količinu od 1,2 mg možete naći u 2 manje kriške paprike ili u komadu skuše debljine prsta.

Vitamin B7 je poznatiji kao biotin. Upravlja razgradnjom masnih kiselina i ugljikohidrata. Preporučena dnevna količina (30-60 mikrograma) nalazi se u 2,5 šalice zobenih pahuljica.

Vitamin B12 sudjeluje u procesu razgradnje masnoća i bjelančevina. Preporučena dnevna količina (3 mikrograma) nalazi se u 5 šnita sira Edamera.

Vitamin C je važan za sintezu karnitina i kolagena koji jača vezivno tkivo. Također je važan za metabolizam masnih kiselina. Najjači je antioksidans među vitaminima topljivim u vodi. Preporučena količina od 100 mg nalazi se u dvije naranče ili dvije šake jagoda.

Vitamin D jača mišiće. Potrebna dnevna količina je 5 mikrograma. Toliko sadrže na primjer 3 jaja ili 4 šnite dimljenog lososa.

Vitamin E potiče izbacivanje štetnih radikala iz organizma i kožu čini lijepom. Preporučena dnevna količina (12 mg) se nalazi u šaci lješnjaka.

Kako održati voće i povrće svježim

Kako biste bili sigurni da vam voće i povrće neće izgubiti nutritivnu vrijednost, evo što možete učiniti:

Kupujte domaće voće i povrće na tržnici koje nije izgubilo vitamine u procesu transporta.

Birajte voće i povrće sukladno dobu godine – tada je svježe i sadrži najviše vitamina.
Kora sadrži mnogo vitamina i minerala.
Čuvajte voće i povrće u frižideru – na sobnoj temperaturi voće i povrće gubi 10-50% vitamina, a najbolje ga je konzumirati ubrzo nakon nabavke.
Izbjegavajte kuhanje – 50 – 70% svih vitamina gubi se kuhanjem. Bolje je da ga kratko pripremite na pari ili prodinstate.
domaci.de

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…