Preskoči na glavni sadržaj

Šta ćete ručati ako želite da ostanete budni?

Zbog čega posežete za ogromnim komadom čokoladne torte kad vas ona zla devojka u školi "izblamira" pred dečkom koji vam se dopada? Može li određena hrana da vas smiri ili da podstakne vaš adrenalin?

Istina je da određena hrana može uticati na vaše raspoloženje. Kao prvo, svi imamo neka sećanja i emocije povezane s pojedinim jelima. Na primer, možda se uvek osećate dobro uz tanjir pileće supe, jer vam je mama spremala supu kad god ste bili bolesni.
Možda ste veseli kad god pojedete sladoled pošto je baka uvek servirala poneku kuglu dok ste "vodile važne razgovore"? A one suze za ručkom kad god ste videli tanjir pun boranije?

Nutricionisti tvrde da određene namirnice zbilja utiču na procese u našem mozgu. Ugljeni hidrati (u hlebu, testeninama, kolačima ili žitaricama) vas smiruju i zbog toga ste dobroćudni i sanjivi. S druge strane, proteini (iz mesa, jaja ili koštunjavog voća) razbude moždane ćelije i čine vas hitrim i energičnim.

No, to ste već i sami primetili iz sopstvenog iskustva. Razmislite: zar vam se ne prispava nakon što pojedete prepun tanjir špageta s mnogo začinjenog sosa?
Osećate potrebu za slatkim ili slanim grickalicama kad ste uznemireni? Vaše telo instinktivno traži ugljene hidrate - da biste se osećali bolje. U poslednje vreme mnogo se govori o tome da li je dobro izbaciti ugljene hidrate iz jelovnika kad ste na dijeti. Stručnjaci kažu da čak i pored svojih slatkih i visokokaloričnih varijanata - ugljeni hidrati mogu biti sastavni deo zdrave dijete sve dok ih jedete umereno.

Proteine, koji su prava energetska bomba, iskoristite na najbolji mogući način. Plašite se da ćete grozno uraditi pismeni, jer ste celu noć presedeli za kompjuterom uz omiljenu igricu?
Doručkujte namirnice koje sadrže dovoljno proteina, recimo, kajganu ili sendvič s buterom, a užinajte banane. Sigurno ćete ostati budni i oštroumni i za vreme pismenog.
Kad su vam potrebne hitre misli, možete klopnuti i tunjevinu, piletinu i drugo nemasno meso, bademe, nemasni jogurt ili semenke suncokreta.
http://www.tvorac-grada.com/forum/


Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…