Preskoči na glavni sadržaj

Otkrijte vaš idealan režim ishrane i vežbanja

Brže do vitke linije

Imate višak kilograma, a i vaša ćerka se bori sa istim problemom. Otvarate ženski časopis i uzimate istu dijetu. Možda ćete izgubiti kilograme, ali ćete ugroziti zdravlje. Jer niste istih godina i vaši organizmi imaju potrebu za različitom hranom. Dajemo vam uputstva vezana za dijetalnu ishranu i godine.

Od 18 do 29 godina

SVE SMETE DA JEDETE
Dajte prednost namirnicama koje su bogate belančevinama, a siromašne kalorijama i trudite se da na vašem jelovniku redovno bude zastupljeno voće i povrće, bogato vitaminima i biljnim vlaknima. Naravno, nemojte da zaboravite mleko i mlečne proizvode da biste pokrili potrebe organizma za kalcijumom. Pošto je to period života kad se troši dosta energije, organizmu treba da obezbedite dovoljno kalorija iz skrobnog povrća (grašak, pasulj i slično).

VAŽNA PRAVILA
- Povrće i belančevine (jaja, riba, meso) možete da jedete kad god poželite.
- Na vašem dnevnom jelovniku moraju da budu dve porcije voća i dve porcije mlečnih proizvoda (otprilike, dve jabuke i šolja i po jogurta).
- Dva puta nedeljno jedite skrobno povrće.
- Ne zaboravite da je doručak vrlo vazan obrok pošto se kalorije troše i tokom noći.

VEŽBANJE: Redovno bavljenje stepom i džogingom onemogućiće vas da povratite izgubljene kilograme. To je vrsta napora koji podrazumeva veliku potrošnju kalorija, što će naterati organizam da posegne za zalihama masti. Najbolje je da se bavite sportom tri puta nedeljno po 45 minuta.



Od 30 do 45 godina

ŠEĆERE I MASTI ORGANIZAM SKLADIŠTI KAO MASNE NASLAGE
Pošto metabolizam počinje da se usporava i pošto se u ovom periodu manje troše šećeri i masti, organizam ih skladišti kao masne naslage na bokovima i butinama. Zato na vašem jelovniku treba da se nađe dosta belančevina i povrća, a nešto manje voća i mlečnih proizvoda. Osim toga, izbegavajte skrobno povrće.

VAŽNA PRAVILA
- Povrće i belančevine (jaja, riba, meso) u željenoj količini.
- Dve porcije mlečnih proizvoda dnevno.
- Jedna porcija voća dnevno.
- Nemojte da preskačete doručak, koji treba da se sastoji od nekog toplog napitka, namirnica bogatih belančevinama (jaja, meso, mlečni proizvodi) i voća.

VEŽBANJE: Opredelite se za sport koji jača stomačne mišiće, pošto je većini žena u tim godinama to slaba tačka. Osim klasičnih trbušnjaka, stručnjaci preporučuju trčanje i plivanje - dva puta nedeljno po 45 minuta.



Preko 45 godina

IZBACITE SVE ŠTO GOJI
Menopauza dovodi do dramatičnih promena u metabolizmu. Naravno, na vašu štetu. Vreme je, dakle, da se odreknete svega što goji, pre svega šećera i masti - drugim rečima, voća i mlečnih proizvoda. Šta vam onda preostaje? Belančevine i povrće u neograničenoj količini, pošto treba da naterate organizam da potrebnu energiju crpi iz zaliha.

VAŽNA PRAVILA
- Povrće i belančevine (jaja, riba, meso) u željenoj količini.
- Samo jedna porcija mlečnih proizvoda dnevno.
- Unosite što više tečnosti, najbolje čaj od lekovitog bilja, koji pomaže organizmu da izbaci toksine. Tako ćete sprečiti nastanak otoka koji prate celulit.
- Doručak je nazaobilazan, ali mora da bude lagan. Primer: čaj ili kafa (s veštačkim zaslađivačem), jedno kuvano jaje ili parče belog mesa i parče posnog sira.

VEŽBANJE: Za vas je idealan akvabik pošto jača kardiovaskularni sistem i zateže mišiće, a pri tom ne opterećuje previše zglobove. U vodi se vežbe izvode sa manje napora i manja je mogućnost povrede. Idealno bi bilo kad biste vežbali dva puta nedeljno po 45 minuta.


Izvor: Zena

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…