Preskoči na glavni sadržaj

Morske alge

MORSKE ALGE, morsko povrće – zeleniš su mora, ima ih oko 21 vrste koje se koriste u svakodnevnoj ishrani u Japanu. Veoma su ukusne i korisne zbog efekta pročišćavanja tela.
Sadrže pravu riznicu hranljivih materija: proteine (više u crvenim nego u smeđim), malo masnoća, ugljene hidrate, mnogobrojne minerale i oligoelemente (svih 77 koliko ih je i umorskoj vodi), bogate su vitaminima A, B1, B2, B6, C, E i D, mastima, glucidima, hlorofilom i najveći su izvor joda. Sadrže i male količine omega-3 masne kiseline.


Sadrže i posebne vrste biljnih vlakana sa zanimljivim svojstvima. One su prirodna hrana, dobra za zdrav život, ali i lek koji je priroda podarila.Treba ih koristiti u malim količinama u svakodnevnoj upotrebi kao dopunu redovnoj ishrani. Alge se u uravnoteženoj ishrani koriste zajedno sa žitaricama i povrćem. Pripremaju se na razne načine (sveže su najzdravije): kuvane u vodi, pržene na ulju, pečene u pećnici ili se dodaju jelima kao začin u prahu. Deluju kao pravi induktor proizvodnje hormona. Bez joda ne može da funkcioniše razmena materija i energije u organizmu.
Sadržaj ovog teksta ima informativni karakter, koji treba da prikaže morske alge u ishrani ljudi, a koje odgovaraju i celijačnim bolesnicima.

Alge se prema boji dele u četiri grupe:
- smeđe,
- zelene,
- crvene,
- tamnoplave.

Tamne i ljubičaste alge daju jedinstven ukus i boju pa su tradicionalno korišćene za jačanje bubrega, creva, digestivnog trakta, reproduktivnih organa, za rastvaranje masti i holesterola.
Kod nas su zastupljene u makrobiotičkoj i vegeterijanskoj ishrani.
Pripremaju se na razne načine: kuvane u vodi, pržene na ulju, pečene u pećnici ili se dodaju jelima kao začin u prahu. Za početnike se preporučuju arame i kombu alge jer imaju blag i neutralan ukus. Alge se jedu povremeno, nekoliko puta u nedelji ili svakog dana u vrlo malim količinama. Vakame, kombu i hidziki alge koriste se u malim količinama, uglavnom u domaćoj supi i u kombinaciji sa korenastim povrćem ili sa celim zrnima soje. Kombu, nori i vakame alge obično se koriste sa žitaricama, mahunarkama i u supama. Hidžiki i arame alge se koriste u kombinaciji sa korenastim, glavičastim i lisnatim povrćem. Dugo kuvanje menja njihovu boju, miris i ukus polako iščezavaju, ali to ih pravi mekšim i lakše svarljivim.
Proporučuju se anemičnim osobama, dijabetičarima, ljudima sa lošom cirkulacijom i sa reumatičnim tegobama.
Lekovita svojstva: poboljšavaju varenje i resorpciju, jačaju srce, bubrege i nervni sistem. Imaju antibakterijsko i antivirusno dejstvo. Preporučuju se za eliminaciju toksina kod osoba koje su konzumirale veće količine namirnica životinjskog porekla, kod zapaljenja zglobova, za regulisanje pritiska i kod lečenja hemoroida, proširenih krvnih sudova i drugih oboljenja vena i različitih tumora. Deluju preventivno i na dekalcifikaciju i zaustavljanje arteriosklerotičnih procesa.
Neke od morskih algi imaju i sastojke s pozitivnim osobinama: povećanje prenosa i iskoristljivost hranljivih sastojaka iz namirnica (vitamina i drugih dodataka) i povezuju se s teškim metalima koji su dospeli u organizam i izbacuju ih.

Posebna informacija: morske alge preobraćaju neorganske minerale u organske soli koje se spajaju sa aminokiselinama. One alkalizuju krv čisteći lošu masnoću i sluz. Angilska kiselina koje ima u kombu i vakama algama transformiše teške metale u crevima u neškodljive soli koje se izbacuju putem stolice.

Lekovita svojstva: odlični su čistaći organizma, poboljšavaju kvalitet krvi, varenje i resorpciju. Preporučuju se za eliminaciju toksina kod osoba koje su konzumirale veće količine namirnica životinjskog porekla, kod zapaljenja zglobova, za regulisanje pritiska i kod lečenja hemoroida, proširenih i drugih oboljenja vena i različitih tumora. Deluju preventivno i na dekalcifikaciju i zaustavljanje arteriosklerotičnih procesa.

Izvor: Bezgluten.net

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…