Preskoči na glavni sadržaj

Dijeta s tjesteninom

Testenina se pravi od brašna, pripada grupi ugljenih hidrata, a poznato je da su upravo ugljeni hidrati najvažniji izvor energije i osnova uravnotežene ishrane. U dijeti s testeninom predviđeno je konzumiranje svih namirnica neophodnih za zdravlje. Dijeta je vrlo praktična i jednostavna, a kilogrami se tope zahvaljujući posebnom kombinovanju namirnica, čime se podstiče metabolizam. Ovom dijetom gubi se 5 kg, traje 4 nedelje, a preporučuje se svima koji imaju usporen metabolizam i problem s probavom.

Da bi se pospešilo čišćenje organizma, važno je uneti dovoljno tečnosti (2 litra vode dnevno). Dnevno je dozvoljena jedna kašika maslinovog ulja za začin i kuvanje. Naizmenično ili dva puta nedeljno mogu da se koriste i druga biljna ulja. Jelima se može dodavati začinsko bilje. Preporuka je da se alkoholno sirće zameni jabukovim ili sokom od limuna. Umesto običnog šećera, preporučuje se fruktoza (voćni šećer). U ishranu treba uključiti sveže sezonsko voće i povrće. Čajevi od komorača, sleza i koprive pospešuju izlučivanje tečnosti, a treba ih piti nezaslađene. Testenina se ne sme začinjavati masnim i previše prerađenim umacima. Bez takvih dodataka, lakše se vari. Subotom i nedeljom ručak se može zameniti večerom i obrnuto.
PONEDELJAK

# Doručak: kafa ili čaj, sezonsko voće (šumsko voće, dinja, jabuke, kruške, kivi)
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: piletina na žaru ili kuvana u ekspres loncu, začinjena začinskim biljem po izboru, kuvano povrće (spanać, kelj, blitva, mahune)
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: testenina sa povrćem (patlidžan, tikvice, paprike)
UTORAK

# Doručak: tost sa marmeladom bez šećera, čaj od koprive
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: riba po izboru (kuvana ili pečena), povrće kuvano na pari
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: integralni pirinač sa tikvicama, kuvano povrće
SREDA

# Doručak: kafa ili čaj, sveže sezonsko voće
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: švapski sir, povrće kuvano na pari
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: salata od testenine i sirovog ili kuvanog povrća naseckanog na kockice
ČETVRTAK

# Doručak: tost s marmeladom bez šećera, čaj od komorača
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: nemasna teletina, junetina ili svinjetina na žaru, kuvano povrće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: testenina s graškom, zapečeno povrće
PETAK

# Doručak: kafa ili čaj, sveže sezonsko voće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: riba na žaru ili pečena u foliji, začinjena začinskim biljem, povrće kuvano na pari
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: supa s ječmom i mahunarkama po izboru (pasulj, grašak, sočivo), zapečeno povrće
SUBOTA

# Doručak: tost s marmeladom bez šećera, čaj od sleza
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: pečena ćuretina, piletina ili zečetina, kuvano povrće
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: testenina s paprikama, povrće kuvano na pari ili zapečeno
NEDELJA

# Doručak: kafa ili čaj, sveže sezonsko voće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: 2 tvrdo kuvana jajeta, zapečeno povrće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: pica s povrćem ili gljivama, zapečeno povrće

Nakon što postignete željenu težinu, trudite se i da je održite. Pridržavajte se saveta i jelovnika u kom su dozvoljene manje izmene. Količinu namirnica u jelovniku i dalje birate sami. Ručku su dodati ugljeni hidrati u obliku integralnih grisina. I dalje je dnevno dozvoljena samo jedna kašika maslinovog ulja. Dva puta nedeljno umesto maslinovog koristite druge vrste ulja: od susama, suncokreta, soje - važno je da su dobijena hladnim presovanjem. Uvek prednost dajte sezonskom voću i povrću.
PONEDELJAK

# Doručak: jedan nemasni jogurt ili kapućino od delimično obranog mleka, sveže sezonsko voće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: pileća prsa na žaru, kuvano povrće (spanać, kelj, blitva, mahune)
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: testenina s umakom od paradajza, zapečeno povrće (patlidžan, tikvice, paprike, paradajz), 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
UTORAK

# Doručak: tost s marmeladom bez šećera, čaj ili kafa
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: pire od povrća, pečena riba, kuvano ili sirovo povrće, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: integralni pirinač sa šafranom, kuvano povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
SREDA

# Doručak: jedan jogurt ili kapućino od delimično obranog mleka, sveže sezonsko voće
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: švapski sir, povrće kuvano na pari ili sirovo, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: salata od testenine sa sirovim ili kuvanim povrćem naseckanim na kockice, kuvano povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
ČETVRTAK

# Doručak: tost s marmeladom bez šećera, čaj ili kafa
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: supa od povrća, teletina, junetina ili svinjetina na žaru, zelena salata, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: testenina sa zapečenim paprikama, zapečeno povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
PETAK

# Doručak: jogurt ili kapućino od delimično obranog mleka, sveže sezonsko voće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: riba po izboru, na žaru ili pečena u foliji, začinjena začinskim biljem, povrće kuvano na pari ili sirovo, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: supa s ječmom i mahunarkama po izboru (pasulj, grašak, sočivo...), zapečeno povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
SUBOTA

# Doručak: tost s marmeladom bez šećera, čaj ili kafa
# Užina: voćni sok bez šećera
# Ručak: pečena ćuretina, kuvano povrće, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: voćni sok bez šećera
# Večera: testenina s umakom pesto, zapečeno povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina
NEDELJA

# Doručak: jogurt ili kapućino od delimično obranog mleka, sveže sezonsko voće
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Ručak: supa od povrća, omlet od 2 jajeta, zapečeno povrće, 1 pakovanje integralnih grisina
# Užina: sok od agruma - limun, grejpfrut ili narandža
# Večera: pica s povrćem ili gljivama, zapečeno povrće, 1 pakovanje integralnih grisina, 1 čaša vina

Kako bi se ubrzao metabolizam, u drugom delu dana treba konzumirati namirnice koje se lako vare, a velike su energetske vrednosti. Pirinač, testenina, krompir i hleb idealni su za večernji obrok.

VAŽNA NAPOMENA: Ne preporučujemo Vam korišćenje bilo kakve dijete bez prethodne konsultacije sa doktorom. Nismo odgovorni za neuspeh dijete, njenu moguću štetnost po zdravlje, niti za druge posledice koje njena primena može izazvati.


 domaci.de

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…