Preskoči na glavni sadržaj

6 grupa namirnica koje blagotvorno deluju na svaku ženu

Način ishrane utiče na vaše zdravlje, raspoloženje i vitalnost. Da biste bili u formi, proučite navedene liste namirnica, savetuje naša nutricionistkinja Slađana Milanović.



 SVEŽE POVRĆE ZA LEP MLADALAČKI TEN

 Peršun: više vitamina C ima samo u šipku i borovnici (170 mg u 100 g), a taj vitamin je moćan antioksidant, koji štiti kožu od zagađenog vazduha. Uz to je pravi rudnik minerala. U 100 g peršunovog lista ima oko 1.630 mg minerala, od čega polovinu čini kalijum
Boranija, kupus, spanać, tikvice: bogati su vitaminom B, koji omogućava koži da se izbori sa negativnim dejstvom spoljnih faktora
Šargarepa, paprika: imaju provitamin A, antioksidant koji neutrališe dejstvo slobodnih radikala odgovornih za starenje
Crni luk: dragocen izvor selena, koji neutrališe dejstvo slobodnih radikala
Brokoli, kupus, papirka, zelena salata: sve ove namirnice su izuzetno bogate vitaminom C


SPORI ŠEĆERI ZA DOBRU FORMU PREKO CELOG DANA
Banana: ako nije potpuno zrela, bogata je skrobom i zato organizmu obezbeđuje energiju koja se polako oslobađa i traje preko celog dana


 SMOKVE ZA DOBRO VARENJE
Smokve: olakšavaju varenje mesa zahvaljujući enzimu pod nazivom ficin
Brokoli, kupus i slično povrće: podstiču prolazak hrane kroz organe za varenje i doprinose očuvanju crevne flore
Đumbir: pomaže varenje i efikasan je protiv mučnine
Ljuta papričica: podstiče lučenje želudačnih sokova
Grožđe: sadrži organske kiseline koje olakšavaju varenje i apsorbovanje hranljivih sastojaka iz hrane


ŠARGAREPA ZA BORBU PROTIV STRESA
Šargarepa: bogata je karotinom i vitaminom C; čaša svežeg soka od šargarepe pomoći će vam da pobedite umor
Banane: podstiču sintezu serotonina, koji pozitivno deluje na raspoloženje
Borovnice: zahvaljujući visokom sadržaju vitamina B i C pomažu nam da se izborimo sa stresom
Celer, špargla i šampinjoni: bogati su vitaminom B, koji je važan za pravilno funkcionisanje nervnog sistema
Zeleno lisnato povrće, kupus, zelena salata: zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama dragocene su za emotivnu ravnotežu

CRNI LUK ZA LEPU KOSU I ČVRSTE NOKTE
Beli luk, crni luk, kupus i brokoli: sadrže jedinjenja sumpora koja hrane nokte i kosu
Šargarepa, dinja i bundeva: ovo povrće i voće bogati su beta-karotinom i vitaminom C, moćnim antioksidantima
Avokado: ako ga jedete dva puta nedeljno, rešićete problem suve kose
Potočarka i peršun: to su dragoceni izvori kalcijuma i vitamina C, a oni su odlični saveznici vaše kose i noktiju

BELI LUK ZA ZAŠTITU OD VIRUSA
Beli luk: ima antiseptièko dejstvo; kombinujte ga s medom
Južno voće, jagode, kivi, papaja, brokoli, kupus, paprika, peršun, potočarka: bogati su vitaminom C
Zeleno povrće: bogato je vitaminom C i folnom kiselinom, koji pozitivno deluju na imunološki sistem
Sok od limuna: ako ga popijete ujutru čim se probudite, bićete otporni na infekcije
Jabuka: polifenoli iz ovog voća uništavaju viruse
Crni luk, vlašac, majčina dušica, ruzmarin: imaju antibakterijska svojstva


Izvor: zena.rs




Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Sedam važnih razloga da jedete jagode

Malo ko može odoljeti crvenim, sočnim, srcolikim plodovima koji nas na proljetnim pijacama osvajaju već na prvi pogled.
Riječ je, naravno, o kraljici proljeća - jagodi. 
Nažalost, danas je potreban poseban oprez pri kupovini, jer se upravo ovo voće smatra jednim od najzagađenijih kad je riječ o pesticidima.
Stoga, ili ih uzgojite sami u svom vrtu (uživat ćete već pri samom pogledu na njih) ili ih pak kupite kod nekog provjerenog prodavača na tržnici.  
Domaća, pravilno uzgojena i netretirana jagoda obiluje moćnim sastojcima koji donose višestruke koristi za zdravlje. 

Riznica zdravih nutrijenata
Osim što pomažu u suzbijanju srčanih oboljenja, jagode čuvaju zdravlje vida, poboljšavaju moždane funkcije, ublažavaju artritis i druga upalna stanja, snižavaju krvni pritisak.
Zahvaljujući obilju antioksidansa i polifenola, jagode također usporavaju učinke starenja, jačaju imuni sistem, štite od različitih vrsta raka.
A to je samo djelić njihovih dokazanih dobrobiti.
Slično kao i trešnje, i j…