Preskoči na glavni sadržaj

Smanjite holesterol za samo 3 mjeseca

Povišeni holesterol je jedan najvećih zdravstvenih problema današnjice. Razlozi za to su brojni – od nezdrave ishrane do stresnog načina života. Stručnjaci tvrde da hranom možete da promijenite situaciju nabolje. Donosimo vam top šest namirnica koje će vam pomoći da iz borbe s holesterolomm izađete kao pobjednik i to u svega tri mjeseca.


Izaberite "pametnu" hranu

Vlakna
Vlakna su zapravo ugljeni hidrati, ali za razliku od onih nezdravih poput šećera i skroba, biljna vlaka do kraja varenja putuju netaknuta.

Postoje topiva i netopiva vlakna. U kategoriju topivih ulaze npr. grašak i kaša, a u kategoriju netopivih npr. pšenične mekinje. Vlakna su izuzetno važna, jer pomažu u otklanjanju otpadnih stvari iz našeg tijela. Brojna istraživanja su potvrdila da vlakna smanjuju holesterol u krvi, a mogu djelovati i preventivno. Grašak, mahune i zobene mekinje samo su neke od namirnica bogate vlaknima koje bi svakako trebalo da se nađu na vašem jelovniku.



Koštunjavo voće (Orašasti plodovi)
Većina orašastih plodova, uključujući i bademe, orahe i kikiriki, dobra je za snižavanje holesterola. Međutim, izbjegavajte slane orašaste plodove, posebno ako ste skloni visokom krvnom pritisku. Smatra se da se blagodeti orašastih plodova kriju u njihovom sastavu. Naime, sadrže sterole i mononezasićene masti koje štite krvne sudove od oštećenja. Bogati su i vlaknima i vitaminom E. Nastojte da uvek pri ruci imate orašaste plodove jer će vam biti moćni saveznici u borbi protiv holesterola. Osim toga, to su u svakom slučaju bolje i zdravije grickalice nego čips ili štapići.

Soja
Istraživanja pokazuju da soja i njeni proizvodi značajno smanjuju nivo holesterola u krvi. Tajna je u biljnim proteinima koji su veoma zdravi i ljudskom organizmu donose niz blagodeti, uključujući i smanjenje holesterola. Dakako, za konkretne i vidljive rezultate soju je potrebno redovno konzumirati. Budući da soja ima specifičan okus, u ishranu je uvodite postepeno – svaki dan malo više. Opskrbite se sojinim mlijekom i jogurtom i drugim proizvodima od soje poput tofua.
Stručnjaci kažu da ćete pozitivne rezultate primjetiti već nakon dvije nedelje konzumiranja soje.

Zdrava ulja
Maslinovo ili ulje od repe ulaze u kategoriju zdravih ulja. Ona sadrže uglavnom mononezasićene masti, što znači da niti povećavaju, ali i ne smanjuju nivo holesterola u krvi.
Međutim, pomažu i jačanju zidova arterija, a to znači da je malo vjerovatno da će ih oštetiti holesterol. Istraživanja pokazuju da zamjena zasićenih masti (svinjske i maslaca) zdravim uljima rezultira smanjenjem holesterola.

Zob
Zob sadrži spojeve beta glukana koji imaju zaštitnički učinak na ljudski organizam. Kad se beta glukan formira unutar probavnog sistema veže na sebe holesterol i na taj način sprečava njegovu absorpciju. Holesterol se tada izlučuje kao otpad. Idealnu zaštitu pružiće vam redovna konzumacija zobi i to najbolje u obliku doručka od zobene kaše. Po mogućstvu, svako drugo jutro.

"Pametna" hrana
U ovu kategoriju ulaze biljni steroli i stanoli koje možete pronaći u biljkama. Oni su komponente koje imaju sličnu hemijsku strukturu kao holesterol pa sprečavaju apsorpciju holesterola. Mogu se pronaći u nerafinisanim biljnim uljima, koštunjavo voće (orašasti plodovi), žitaricama, sjemenkama, ali i u jogurtima. Bilo bi ih dobro konzumirati barem gram na dan za neke vidljive rezultate. Naravno, svakog dana.

Komentari

Popularni postovi s ovog bloga

Koju hranu treba često jesti?

Svi mi želimo dugo i zdravo živjeti.
Kada govorimo o zdravlju, imunitetu i svemu onome što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele slušati,  jer misle da su u pitanju izuzetno složeni savjeti. Prevencija raznih vrsta bolesti poput raka ili srčanih bolesti nije toliko kompleksna koliko ljudi zapravo misle. Ustvari, vrlo je jednostavno!



Danas dijelim s vama informacije o tome koje namirnica treba često jesti,  ako želite dug život i odlično zdravlje.

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Veliki broj dosadašnjih istraživanja pokazao je  da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da r…

Znate li zašto je tamna čokolada zdrava?

Čarolija čokoladnog okusa je poznata stotinama godina. Pitam se, koliko vas zna zašto je tamna čokolada zdrava?

Za razliku od obične čokolade koja obiluje šećerima i uglavnom ne sadrži antioksidanse, crna čokolada je pravi zlatni rudnik antioksidanasa.



Čokolada sa visokim sadržajem kakaoa (minimalno oko 80%) sadrži mnogo više antioksidanasa nego zeleni čaj ili crno vino.

1. Crna čokolada vas štiti od UV zraka

Suprotno mišljenju da je čokolada neprijatelj vašeg tena, crna čokolada vas čini ljepšima. Ako želite da zaštitite vašu kožu od oštećenja uzrokovanog sunčevim UV zracima, posegnite za tamnom čokoladom. Istraživanje objavljeno u žurnalu „Nutrition“ pokazalo je kako osobe koje redovno konzumiraju crnu čokoladu imaju glatkiju kožu, znatno  manje crvenih plikova nakon izlaganja suncu, a njihova koža duže vreme zadržava hidrataciju. Crnom čokoladom takođe možete sprečiti diskoloraciju i dispigmentacijekože uzrokovanu starenjem.

2. Crna čokolada je prijatelj vašeg srca

Harvardski struč…

Znate li koliko je zdrav zeleni čaj?

U zadnjih nekoliko godina se sve više priča o zelenom čaju i korisnim efektima na zdravlje. Tajna zelenog čaja je poznata od davnih vremena. Mnoge mudre stvari su došle sa istoka, koliko god mnogi od nas to ne žele priznati. Danas neću pričati o suprotnostima istoka i zapada, ali ću vam svakako s užitkom ispričati priču o zdravlju koje dolazi iz čudotvorne zelene biljke.




Zeleni čaj je izuzetno zdrav. Sadrži mnogobrojne korisne sastojke kao što su katehin, polifenoli, kofein, teofilin, kvercetin, teobromin, vitamine C, E, B i K, minerale i oligoelemente, kalij, magnezij i cink.
Obično se koristi kao napitak, ali se može koristiti za obloge i kupke.

Zeleni čaj je odličan za detoksikaciju tijela, pomaže u kontroli tjelesne težine i topljenju masnih naslaga, djeluje kao diuretik i sprečava zadržavanje tečnosti u tijelu. Blagotvorno djeluje na cirkulaciju i usporava starenje mozga. Takođe usporava cjelokupno starenje organizma.

Zeleni čaj pozitivno djeluje na zdravlje kože. Ovaj čudotvorni…