Nekoliko dobrih razloga da redovno jedete sljive

Slatki, sočni okus je samo jedan od razloga da šljive uključite u svakodnevnu prehranu. Drugi je Vaše zdravlje. Postoji 140 vrsta šljiva, a sve su bogate ugljikohidratima, imaju nizak nivo masnoća i svega 46 kalorija na 100 g, pune su vitamina A, C i E, kalcija, magnezija, vlakana i kalija.
Svježe šljive su odličan izvor vitamina A i betakarotena koji je neophodan za zdravlje očiju, ali i suhe šljive imaju izvrsna ljekovita svojstva. Suhe šljive su bogate Vitaminom K i kalijem, te na 100g sadrže oko 6,1 gram vlakana. U nastavku pročitajte nekoliko razloga da uključite šljive u svoju svakodnevnu ishranu.



1. Šljive štite vaše srce

Jedna svježa šljiva (u prosjeku) sadrži 113 mg kalija, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.



Brojne su studije pratile ulogu prehrambenih vlakana u snižavanju holesterola u krvi. Vlakna koja se nalaze u suhim šljivama dokazano smanjuju razinu holesterola u krvi. Istraživanje na Sveučilištu u Kaliforniji je pokazalo da su ljudi s umjereno povišenim razinama holesterola smanjili ukupni LDL holesterol nakon što su konzumirali 100 grama (10-12) suhih šljiva dnevno. LDL holesterol se nakuplja u zidovima krvnih žila gdje može uzrokovati blokade. Viša razina LDL-a znači i veću šansu za srčani udar.

2. Pomažu pri probavi

Suhe šljive su kao stvorene da pomažu crijevima da rade svoj posao. Pune su topivih i netopivih vlakana. Topljiva vlakna usporavaju probavu i pomažu tijelu da apsorbuje hranjive tvari iz hrane, a netopiva vlakna pomažu da stolica prođe brže kroz crijeva. Suhe šljive sadrže sorbitol (glucitol), prirodni alkohol baziran na šećeru koji privlači vodu u debelo crijevo i omekšava stolicu.

Suhe šljive su bogate kalijem, vitaminom A, i raznim mineralima koji su odgovorni za aktiviranje enzima u vašem probavnom sistemu. Ovi enzimi pomažu da stolica prođe lako kroz debelo crijevo. Kalij također štiti zidove debelog crijeva.

3. Smanjuju razinu šećera u krvi

Prema Nutricionistima Kanade, šljive rangiraju nisko na glikemijskom indeksu, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete razinu šećera u krvi i smanjite rizik od tip 2 dijabetesa.
Istraživanja su pokazala da konzumiranje šljiva može pomoći u smanjenju razine glukoze u krvi i triglicerida u tijelu. Flavonoidi prisutni u šljivama pokazuju zaštitne učinke protiv otpornosti na inzulin i pomažu pri povećanju osjetljivosti inzulina u tijelu.

4. Šljive pomažu kostima

Istraživači sa Florida i Oklahoma Sveučilišta su testirali 12 mjeseci dvije skupine žena u postmenopauzi. Jedna skupina je jela 100 grama suhih šljiva dnevno (oko 10 šljiva), a druga je jela 100 grama sušenih jabuka. Obje skupine su konzumirale kalcij i vitamin D kao dodatak. Rezultati su pokazali da je grupa koja je jela suhe šljive imala znatno veću gustoću kostiju u kralježnici i podlaktici.
Konzumiranje suhih šljiva može pomoći u održavanju zdravih kostiju tako što flavonoidi prisutni u njima pomažu pri zaštiti koštanog tkiva, te na taj način spriječiti osteoporozu kod postmenopauzalnih žena. Polifenoli, zajedno sa kalijem koji se nalazi u suhim šljivama, potiču stvaranje kostiju, povećavaju gustoću kostiju i sprečavaju gubitak kostiju. Istraživanje je pokazalo da redovna konzumacija suhih šljiva pomaže i u obnovi gustoće kostiju koje su već oslabile zbog starenja.

5. Poboljšavaju pamćenje

Samo tri do četiri suhe šljive dnevno mogu pomoći da neutralizirate stanice štetnih slobodnih radikala koji (negativno) utječu na pamćenje.

Istraživanja su pokazala da su flavonoidi prisutni u šljivama djelotvorni kod zaštite od dobnog kognitivnog oštećenja. Redovno konzumiranje šljiva također pomaže u sprečavanju starosnih neurodegenerativnih poremećaja kao što su Alzheimerova i Parkinsonova bolest.

6. Pomažu očima

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti degeneracija makule, koja se javlja uglavnom kod starijih osoba.
Šljive sadrže vitamin A i betakaroten, koji su korisni u održavanju zdravog vida i sprječavanju starosne makularne degeneracije. Šljive također štite tkiva mrežnice i pružaju zaštitu od oštećenja uzrokovanih UV zračenjem.
  http://pixelizam.com/6-razloga-da-redovno-jedete-sljive/ 


Nema komentara:

Objavi komentar