Hrana protiv stresa

Stres nas tjera da posegnemo za smećem umjesto zdrave hrane, bilo da si popravimo raspoloženje ili da si brzo povećamo energiju. Ali već par minuta  poslije zažalimo zbog toga.
U stvari, zbog stresa još i više želimo lošu hranu i povećavamo količinu hormona koji potiču stvaranje sala, kaže nutricionistica Charlotte Watts, koja u svojoj knjizi The De-Stress Effect objašnjava da to vodi do povećanja trbuha, bokova i bedara.
Ovdje otkriva deset vrsta hrane za koje je dokazano da smanjuju stres, a neke od njih bi vas mogle iznenaditi.

1. Bobice
Poznate zvog svog antioksidanskog sadržaja, bobice sadrže sastojke koji mogu spriječiti prerano starenje koje je često povezano s kroničnim stresom. Uz to, reguliraju unos šećera u krvotok nakon jela.
Zbog toga su borovnice, maline, jagode i kupine najbolji izbor ako osjećate da baš morate pojesti desert ili nešto slatko.
Za razliku od drugog, slađeg voća, bobice stvaraju malo fermentacije i plina i probavnom traktu, a s obzirom da kronični stres ionako loše djeluje na probavu, to pomaže ako ste pod pritiskom.

2. Kamilica
Kamilica vam je možda poznata kao sredstvo za lakši san, zbog povećanja amino-kiseline glicina koji pomaže smiriti živčani sustav kad je pod stresom.
Ali povećava i količinu tvari zvane hipurna kiselina koja pomaže u borbi protiv infekcija – što je jako važno kada ste pod stresom.
Ispijanje čaja od kamilice nakon obroka može pomoći u reguliranju probavnih problema poput grčeva u želucu ili zatvora – čestih simptoma za one koji zbog stresa pate od sindroma iritabilnog kolona.

3. Tamna čokolada
Ako se osjećate loše jer jedete čokoladu – nemojte! Stres povećava u nama želju za slatkom hranom koja deblja, i kada se to dogodi, pomaže pojesti malo tamne čokolade.
Istraživanja su pokazala da uzimanje 40 grama tamne čokolade na dan pomaže u borbi sa stresom. Čokolada potiče ispuštanje beta endorfina u mozak, što je korisno kada ste pod stresom. Uz to sadrži i kemikaliju po imenu PES feniletilamin, koja potiče osjećaje zadovoljstva i euforije.
Uzimajte sirovu ili tamnu čokoladu koja ima barem 70% kakaa.

4. Orašasti plodovi
Kad ste pod stresom, vaše tijelo i mozak troše neke vitamine i druge tvari brže nego inače. Orašasti plodovi sjajan su izvor baš toga – vitamina B, cinka, magnezija i omega ulja, tvari koje se ubrzano troše u slučaju stresa.
Orašasti plodovi prirodno balansiraju šećer u krvi te općenito smanjuju potrebu za šećerom, reguliraju apetit i podržavaju metabolizam.
I ne bojte se masti iz tih plodova. Istraživanja su pokazala da su ljudi čija prehrana ukljućuje orašaste plodove uspješiji u reguliranju svoje težine.
Dakle, uzmite šaku badema, lješnjaka ili oraha tijekom popodneva kako bi lakše kontrolirali želje za hranom koje su rezultat stresa.

5. Celer
Stres utječe na san te se možete početi odjednom naglo buditi u ranjim jutarnjim satima, što je česti simptom stresa.
Celer sadrži amino kiselinu triptofan, koja pomaže tijelu u stvaranju kemikalije serotonin, bitne za održavanje pozitivnog raspoloženja i čvrstog sna.
Zbog toga je celer dobar izbor za kratki objed prije spavanja, kako bi ste osigurali dobru kvalitetu sna i održali količinu šećera u krvi konstantnu tijekom noći da bi se spriječila iznenadna buđenja usred noći.
relaxforum


Nema komentara:

Objavi komentar