Volite li slanutak?

Slanutak nije samo ukusna, nego i zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare.
Grah garbanzo, ili slanutak, podrijetlom iz Perzije, ima delikatesan miris i nježan okus.
Pronalazimo dokaze toga, da se slanutak koristi već više od 7000 godina.
Slanutak je bio omiljeno jelo Egipćana, Grka i Rimljana. Postepeno se proširio u druge zemlje svijeta.



Sada su najveći proizvođači slanutka Indija, Pakistan, Turska, Etiopija i Meksiko.

Najpoznatija jela od slanutka su hummus (namaz od slanutka) i falafel (pržene kuglice od slanutka).
Slanutak se također može pripremiti sa povrćem ili karri sosom, ili poslužiti kao salata.

Brašno od slanutka koristi se za pripremu mnogih delikatesnih jela, na primjer pakora (pohanog povrća na indijski način) i dvaraka burfi (slatkiša od slanutkovog brašna).
Osim toga što je fin, slanutak je vrlo zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare:

bogat izvor nutrijenata
sadrži molibden (mineral u tragovima), dijetalna vlakna, folnu kiselinu i mangan, bogat mineralima poput željeza, magnezija, bakra i cinka

ima niski glikemični indeks
istraživanja glikemičnog indeksa namirnica su pokazala, da slanutak ima niski glikemični indeks (28-32)



proteini
slanutak je važan izvor makro nutrijenata, sadrži puno proteina. Kuhani slanutak sa povrćem i cjelovitim žitaricama poput riže je odličan visoko-proteinski nemasni obrok.

kolesterol
dijetalna vlakna, koja sadrži slanutak pomažu u snižavanju kolesterola u krvi na takav način, da se vežu uz žučne kiseline u tankom crijevu i sprečavaju njihovu re-apsorpciju

dijabetes
Slanutak sprečava nagli porast šećera u krvi nakon jela i zbog toga je idealna namirnica za dijabetičare. Znanstvena istraživanja potvrđuju da redovito konzumiranje slanutka može spriječiti dijabetes

bolesti srca
Redovito konzumiranje slanutka može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca.

Istraživanja, koja su trajala 25 godina i u kojima je sudjelovalo više od 16000 ljudi diljem svijeta pokazala su, da kod ljudi, koji su redovito konzumirali mahunarke, rizik od srčane bolesti je bio smanjen za 80%.
alternativa-za -vas

Nema komentara:

Objavi komentar