Kuhanje na pari

1. Čuva strukturu namirnica

Mnoge vrste povrća se brzo raskuhaju i izgube svoj oblik. Ali ako kuhate na pari, ne morate se brinuti da Vam se povrće pretvori u pire.
Za razliku od drugih vrsta pripreme hrane, kuhanje na pari ne uništava staničnu strukturu namirnica i njihovu izvornu aromu.



2. Čuva vitamine i minerale

Kod kuhanja na pari, gubitak vitamina i minerala iz namirnica je minimalan.
Na primjer, kod kuhanja na pari brokula gubi samo 11% flavonoida. Kod kuhanja u vodi ovaj gubitak je 66%, a kod kuhanja u mikrovalnoj - zapanjujućih 97%!
Kod kuhanja na pari brokula zadržava 80% vitamina C, dok kod kuhanja u vodi - samo 30%.
Zbog toga, ako želite jesti hranu bogatu prirodnim vitaminima i mineralima, kuhajte ju na pari ili jedite ju u sirovom obliku.

3. Čuva okus, boju i sok namirnica
Kuhanjem na pari namirnice zadržavaju svoju izvornu boju, okus, svježinu i sočnost.

4. Sofisticirani način dodavanja okusa hrani
U vodu, koju koristite za kuhanje na pari, možete dodati začine, temeljac ili vino. Na takav način hrani možete dodati nevjerojatne okuse i arome.

5. Štedi energiju
Kuhanje na pari omogućuje istovremeno pripremanje hrane na nekoliko razina, što štedi energiju.
U Indiji iskusne domaćice pripremaju cijeli obrok na pari u posebnom posuđu na nekoliko razina.

6. Nije potrebna primjena ulja - a rezultat je lagana i zdrava hrana
Kod kuhanja na pari nije potrebno koristiti ulje. Rezultat toga je zdrav, ukusan i lagan obrok.
Ako želite, prije serviranja možete preliti povrće sa nekoliko žlica maslinovog ulja.

7. Kuha skoro sve - od povrća do mahunarki
Kada govorimo o kuhanju na pari, obično mislimo na povrće.
Ali kuhanje na pari nije ograničeno samo povrćem. Na pari možete kuhati i sve ostale namirnice.



3 načina kuhanja na pari

Klasično kuhanje na pari

Namirnice se stave u cijedilo, mrežicu ili poseban umetak iznad kipuće vode. Na takav način možete pripremati voće, povrće, paštu i mnoge druge namirnice.

Kuhanje na pari u vlastitom soku

Zamotajte namirnicu u papir za pečenje, lišće bambusa (kineska metoda) ili lišće banane (indijska metoda) i stavite iznad kipuće vode. Namirnica će se skuhati na pari u vlastitom soku. Ova metoda je odlična za recepte koje uključuju mariniranje.


Kuhanje žitarica na pari

Ovo je tradicionalni Istočni način pripremanja riže i drugih žitarica na pari.

Rižu kratko popržite i zalijte kipućom vodom. Posolite, poklopite i kuhajte na laganoj vatri 10-15 minuta, sve dok riža ne upije svu tekućinu. Nakon toga isključite vatru te ostavite rižu da odstoji još 15-20 minuta.

Bitno je da tokom kuhanja ne dižete poklopac i ne miješate rižu.


Nema komentara:

Objavi komentar