Zdrava hrana koja zapravo i nije zdrava


Iako mnogi od nas posežu za „dijetnim" i "zdravim" varijantama proizvoda u nadi da ćemo na taj način dobiti najbolje od oba svijeta, oni uglavnom zamjenjuju jedan štetan sastojak drugim


Unatoč tomu prehrambena industrija čini sve kako bi nas uvjerila da su njihovi dijetni proizvodi nešto najbolje što možemo učiniti za svoje zdravlje, tomu baš i nije tako. Iako mnogi od nas posežu za „dijetnim" i "zdravim" varijantama proizvoda u nadi da ćemo na taj način dobiti najbolje od oba svijeta, oni su često na samoj granici prijevare, budući da uglavnom zamjenjuju jedan štetan sastojak s nekoliko drugih. Donosimo vam nekoliko proizvoda koji se obično reklamiraju kao dijetni i zdravi, ali često se ispostavi kako baš i nisu takvi.

Muesli


U umjerenim dozama muesli su uglavnom zasitno i ukusno jelo koje nam pruža pregršt zdravih sastojaka za početak novog dana, poput vlakana i nezasićenih masnih kiselina. S druge strane, muesli modernog doba uglavnom su prepuni šećera, a porcije koje jedemo mogle bi nahraniti tri osobe, zbog čega se ova hrana često koristi kao isprika za prejedanje u dijeti, gdje smo uvjereni da ne radimo ništa loše zbog same činjenice da je jelo načelno vrlo zdravo. Ukoliko ste ljubitelj muesli, sami kupujte sastojke i miješajte ih po svom ukusu kod kuće. Na taj ćete način osigurati da ne kupujete mačka u vreći.
Voćni jogurti


Još jedna prava šećerna bomba. Tipični voćni jogurt u plastičnoj bočici ima oko 40 grama šećera, što je oko 10 čajnih žličica. Ukoliko vam se to iz bilo kojeg razloga ne čini pretjeranim, znajte da je maksimalna preporučena dnevna doza šećera za odraslu osobu 48 grama. Želite li redovito uživati u voćnom jogurtu, obavezno uzimajte isključivo one na potpuno prirodnoj i organskoj bazi, bez dodatnog šećera. Kao i kod muesli, najzdravija alternativa kupovnim jogurtima jest priprema kod kuće, gdje ćete u obični jogurt dodati svježe voće te malo meda za slatkoću.
Rižini keksi


Sa svega 60 kalorija po komadu, rižini su keksi hrskav, lagan i uglavnom ukusan obrok. Ipak, istovremeno su i uglavnom lišene bilo kakvih nutrijenata, a koristite li bilo koju verziju s poboljšanim okusom, a ne onu najobičniju, pripremite se na hrpu praznih kalorija. Primjerice, verzija s čokoladom povećava broj kalorija sa 60 na čak 240 po komadu, što je apsolutno previše. Ukoliko ih iz bilo kojeg razloga baš nikako ne možete jesti bez dodataka, neka to budu maslac od badema ili hummus.
Veggie burgeri


Iako vegetarijanski burger djeluje kao nešto što ne može biti nezdravo, tomu baš i nije tako. To posebice vrijedi za one kupovne i smrznute veggie burgere koje možete pronaći u škrinji supermarketa, u koje se redovito dodaje čitav niz dodatnih sastojaka za pojačavanje okusa i konzerviranje. Želite li doista uživati u nečemu što prati duh zdravog i ukusnog veggie obroka, pripremite ga kod kuće od kvalitetnih i po mogućnosti domaćih sastojaka.
Cola, čaj i energetska pića bez šećera


O tome da su zašećerene varijante ovih omiljenih pića prava katastrofa za vitku liniju ne treba trošiti previše riječi. S druge strane, ni njihove sugarfree varijante nipošto nisu dozvola za neumjereno uživanje. Umjetna sladila kakvima su ovakva pića prepuna pojačavaju želju našeg tijela za šećerom i ugljikohidratima, a istraživanja su pokazala i kako negativno utječu na gubitak kilograma ukoliko se konzumiraju u velikim količinama. Jedna čaša dnevno neće ubiti nikoga, ali nemojte misliti kako možete slistiti dvije litre dnevno bez ikakvih posljedica.

luda go

Nema komentara:

Objavi komentar