Da li je bijeli hljeb zaista neprijatelj vašeg zdravlja?

Da li je bijeli hljeb zaista neprijatelj vašeg zdravlja?

Hljeb je najbolje jesti oko 16 sati jer nam daje potrebnu energiju. Bijeli hljeb može potaknuti rad metabolizma, a odmrznuti hljeb često izaziva vjetrove i nadutost.

bijeli hljeb



Od priloga uz jelo, sendviča pa do deserta, hljeb je temelj prehrane u zapadnom društvu, no u posljednje vrijeme smatra se kako šteti zdravlju. Tome u prilog ide i podatak da se prodaja bijelog hljeba u posljednjih 30 godina smanjila za oko 40 posto, otkriva jedna italijanska studija. U većini slučajeva, ljudi ne kupuju hljeb jer misle kako možda imaju neki oblik celijakije ili loše podnose namirnice koje sadrže gluten.

Bijeli hljeb se krivi za cijeli niz simptoma, od umora, boli u trbuhu, nadutosti i glavobolje. No mozak je istovremeno ovisan o bijelom hljebu, jer se nakon njega osjećamo sito, zadovoljno i puni energije. Znanstvenici to objašnjavaju time što ugljikohidrati iz hljeba potiču proizvodnju tzv. hormona sreće serotonina, a najveća potreba za serotoninom javlja se oko 16 sata. Tada se za obnovu energije preporučuje pojesti nešto s bijelim hljebom.

Bijeli hljeb može ubrzati metabolizam

Bijeli hljeb ljudi najčešće kupuju jer ga smatraju najfinijim. Uz njega je popularan i kukuruzni, kao i onaj sa sjemenkama.

Najveći problem s bijelim hljebom je to što on zbog visokog glikemijskog indeksa prebrzo otpušta energiju, tako da povisuje razinu šećera u krvi. To može pridonijeti nastanku šećerne bolesti tipa 2, pa čak i ubrzati razvoj malignih oboljenja. Ipak, oni koji nemaju obiteljsku anamnezu dijabetesa, ne trebaju izbjegavati bijeli hljeb, kojeg je idealno jesti za doručak, jer tada ubrzava rad metabolizma.
Nemojte se odricati bijelog hljeba, ali ga jedite umjereno.

Hljeb  s cjelozrnatim žitaricama nije najbolji odabir za svakoga, pa tako neki naučnici tvrde da takav hljeb pogoršava simptome iritabilnog crijeva.

Debljanje, hljeb i škrob

Atkinsonova i Dukan dijeta kao i brojni drugi režimi prehrane ograničavaju unos ugljikohidrata s tvrdnjom kako oni uzrokuju povećanje šećera u krvi, sprečavajući tijelo da sagorijeva masti. Tako se propagira ideja da je  hljeb nezdrav, deblja te da čak i šteti organizmu. No on je i dalje namirnica koje se ljudi najteže odriču.
No, ugljikohidrati zapravo mogu pomoći pri mršavljenju, tvrde znanstvenici. Oni su dokazali da otporni škrob, koji se nalazi u hrani bogatoj ugljikohidratima poput banana, riže, tijesta i krumpira, smanjuje apetit, jača metabolizam, poboljšava raspoloženje, smanjuje stres i ubrzava gubitak težine.

Kriva su vlakna, a ne pšenica?

Celijakija se dijagnosticira uz pomoć analize krvi, kao i biopsije uzorka crijeva. Problem je što se puno ljudi sami proglašavaju bolesnima i izbjegavaju gluten. Buduću da se u namirnicama bez glutena dodaju vlakna, takvi ljudi mogu imati više problema s probavom nakon takve prehrane, nego prije. U mnogo slučajeva teško je odrediti smetaju li nekome vlakna ili glutena u pšenici, tvrdi Sarah Sleet, predsjednica britanske udruge Celijakije.

Zamrzavanje hljeba nije zdravo

Iako je to jednostavna procedura za sačuvati kruh svježim, upravo on može biti uzrokom nadutosti puštanja vjetrova. Zamrzavanjem se razbija pšenična struktura hljeba, pa on postaje težak za probavu. Zbog toga ga je bilje ne zamrzavati, već stari hljeb pretvarati u krušne mrvice, a za ručak kupiti novi.


Nema komentara:

Objavi komentar