Pravilna ishrana na poslu


Ako ste sposobni obavljati brojne poslovne i privatne obaveze, tada ste sigurno sposobni kontrolirati i organizirati svoje obroke, tako da budu redoviti i što zdraviji

Nitko bolje od vas ne zna kako se zaista hranite, što unosite u sebe i u kojim količinama. Također, vjerojatno tako isto većina vas zna kako bi se trebala hraniti i kako se zaista hrani.


Dugi i predugi radni dan, pretpran poslovnim obavezama ne ostavlja vam mnogo mogućnosti za zdravom i uravnoteženom prehranom, mjerenjem unosa kalorija. Često ste sretni da ste uspjeli staviti „nešto u usta“, ma što god to bilo, u bilo koje vrijeme. Nemate nikakvu kontrolu nad vremenom i obrocima, oni kontroliraju vas.

Možemo vam do besvjesti govoriti kako biste svaki dan trebali imati pet zdravih obroka, od toga, dva ili tri topla, kada ste često sretni da imate jedan do dva bilo kakva obroka dnevno. Vi najbolje znate kako izgleda vaš poslovni dan, imate li mogućnost kratkog predaha da pojedete nešto ili se svaki obrok svodi da jedete kada ste za kompjuterom ili pak u vožnji automobilom.

No, ostaje jedna činjenica! Ako možete svoj posao organizirati, ako ste sposobni obavljati brojne poslovne i privatne obaveze, tada ste sigurno sposobni kontrolirati i organizirati svoje obroke, tako da budu redoviti i što zdraviji. Ako još uvijek mislite da je to jednostavno s vašim poslovnim obavezama nemoguće, pročitajte naše savjete. Vjerujemo da ćete pronaći barem njih nekoliko koje ćete moći upotrijebiti u na vlastitom primjeru.

Nemojte propuštati doručak – Bilo bi savršeno kada biste jutro prije odlaska na posao pojeli doručak, no ako niste odmah gladni ili jednostavno nemate vremena za njega, uzmite doručak na posao. Većina poslovnih prostora ima čajne kuhinje u kojima možete spraviti svoj doručak. Uzmite ono što imate kod kuće, odnosno što biste jeli kod kuće. Jedan dan uzmite mesne nareske, drugi dan sirni namaz, treći dan paštetu, četvrti dan pekmez i tako dalje. Tako ćete moći održati raznovrstnost prehrane, nećete na poslu morati razmišljati što ćete pojesti i odlaziti s posla kako biste kupili jelo. Vjerujemo da ćete uvijek naći pet do 10 minuta da strpate nešto u usta, bilo s nogu ili sjedeći za kompjutorom.

Boca s vodom – Poslovne obaveze, stres, neumoljiv ritam mogu biti uzrok dehidracije organizma. Neke osobe toliko su zaokupljene poslom da se niti ne sjete da su žedne. No, nitko ne može reći da nema vremena za popiti nekoliko čaša vode. Na radnom mjestu većini je dostupna pitka voda u svakom trenutku i većina ju može piti kada poželi. Kao mjeru popijene količine vode uzmite litarnu bocu i potrudite se da popijete barem dvije. Pijte polako, gutljaj po gutljaj cijelog dana.

Voće u torbi – Dnevni unos vitamina i minerala vrlo je važan za pravilno funkcioniranje organizma i općenito zdravlje, pa nikako nemojte propusiti da u svojoj torbi imate barem tri komada različitog voća koje ćete pojesti tijekom radnog vremena. Ono ne samo da će vas osvježiti, nego i zasititi, pa možda nećete morati posegnuti za nekim drugim oblicima nezdravih obroka.

Zdrave grickalice – Većina osoba ima mogućnost na svojem radnom mjestu držati malenu kutiju ili vrećicu u koju će staviti zdrave grickalice koje će vam pomoći da utažite želju za slatkim ili slanim...
U kutiju stavite sušeno voće, različite vrste orašastih polodova, sjemenke, pržene žitarice (ali ne slane i masne), a dopuštene su i energetske pločice od sjemenki i voća, müslie, neoljušteni kikiriki i slični zdravi proizvodi.
Najgore je što možete učiniti je posegnuti za čokoladama, bonbonima, slanim i slatkim prženim grickalicama, keksima i sl. I sa zdravom hranom dobit ćete sve dnevne potrebe za šećerom.


Izbjegavajte „predoziranje“ kofeinom – prevelike doze kofeina koje unesete u organizam mogu vas učiniti nervoznima i hiperaktivnima, a mogu se javiti želučane mučnine i mučnine u glavi. Ako ne možete započeti dan bez kofeina, držite se te jedne jutarnje šalice, sa što manje umjetnih šećera. Tijekom dana pokušajte izbjegavati kofeinske napitke, pijte što više biljnih čajeva koji su mnogo zdraviji i za probavu, potiču imunitet, a razine kofeina i teina često nisu toliko visoke.

Klopka zvana večera – recimo da ste ručali u 13:00 ili 14:00 sati, a večera je tek u 19:00 ili 20:00 sati. To je vrlo dugo vrijeme između obroka. Umjesto da se izgladnjujete do besvjesti i pojedete ogromne količine hrane za vrijeme večere, pojedite manji međuobrok, tako za vrijeme večere nećete biti toliko gladni, što je mnogo zdraviji način prehrane. Nemojte se bojati ostaviti malo hrane na tanjuru, ako ste siti.

Brzo i lako – Većina radnih osoba za vrijeme pauze na poslu jede nekakve oblike sendviča ili peciva. Naravno, sendviči mogu biti vrlo ukusna i zdrava hrana, posebno ako ih sami spravite. Kupite integralni ili raženi kruh ili pecivo, unutra stavite nemasnu salamu, sir, malo salate, paprike, rajčice, krastavce ili pak neko drugo slično povrće. Izbjegavajte majoneze ili slične namaze.

S vremena na vrijeme si možete dopusiti neki nezdravi i slastan obrok ili međuobrok, no nikako nemojte dopustiti da vam nezdravi način prehrane uđe u naviku.

Nema komentara:

Objavi komentar