Zdrava ishrana


Smjernice zdrave prehrane mogu nas zaštiti ne samo od debljanja već i od bolesti te preuranjenog starenja. Jedete li uravnoteženo i noću spavate barem sedam do osam sati, imate odličan temelj za zdrav život.
Jedete li zdravo možete se radovati zbog sljedećih koristi:


Svakodnevna detoksikacija
Mjesečna ili godišnja detoksikacija ima malo učinka ako ostalim danima ne marite na unos vode i hrane koja prirodno čisti organizam. Pijte puno tekućine, pomoći ćete radu bubrega i jetre koji svakodnevno čiste organizam. Jedite i hranu koja potiče detoksikaciju kao što je zeleno, lisnato povrće i svježe voće.

Snažno srce
Jedete li hranu koja obiluje Omega kiselinama i antioksidantima činite uslugu svom srcu. Kuhana riba, bademi, mljeveno sjeme lana i maslinovo ulje nude dobre omega-3 masne kiseline. One potiču snižavanje količine lošeg kolesterola. Na ovaj način smanjujete nakupljanje plaka na stijenke krvnih žila te srčane bolesti.

Osjećaj poletnosti i snage
Preskakanje doručka može imati negativan utjecaj na zdravlje. Zbog toga se možete osjećati iscrpljeno i konfuzno. Ujutro je najbolje jesti vlaknima bogate ugljikohidrate poput zobenih pahuljica, jogurt ili voće puno vitaminom C koje potiče imunološki sustav.

Manje posjeta liječniku
Ako razmišljate o hrani koju nosite u organizam i pridržavate se uputa o izbjegavanju veće količine crvenog mesa, rafiniranih ugljikohidrata i loših masti kao što su ono za prženje ili margarin izbjeći ćete neugodne posjete liječniku zbog bolova i bolesti koje će vam ova hrana priuštiti. Svakodnevno jedite svježe povrće, voće i integralne ugljikohidrate te unosite masti kao što su maslinovo ulje. Meso ne jedite svaki dan, a barem dva do tri puta tjedno jedite ribu (ali ne prženu na ulju).

Dobro raspoloženje
Jedete li hranu bogati polinezasićenim mastima kao što su sjemenke suncokreta, orasi, maslinovo ulje ili avokado poticat ćete dobro raspoloženje. Pazite samo da ne pretjerate s količinama.


Ne morate biti gladni!
Umjesto gladovanjem kilograme topite hranom



Trik je u tome da jedete hranu zbog koje ćete se duže osjećati sitima i koja će vam pomoći da se klonite nezdravih grickalica. Prave namirnice i pravilno raspoređeni obroci mogu vam itekako pomoći na putu do željene linije.

Sirovo povrće

Ne samo da je puno antioksidanata, vitamina i minerala, već sirovo povrće poput mrkve, paprika i lisnatog zelenog povrća znatno umanjuje apetit. Sporim žvakanjem dajete svom tijelu vremena da shvati da je sito. Također sadrži vlakna, koja potiču otpuštanje hormona koji tijelu šalje signal da je sito.

Mlijeko od riže, lješnjaka ili soje

Ove zamjene za kravlje mlijeko pune su kalcija, proteina, vitamina D i vlakana. Samo dva decilitra dnevno pomoći će vam da utažite glad, jer ovi napici reguliraju razinu šećera u krvi.

Zeleni i oolong čaj

Iako se još vode debate da li zeleni čaj topi salo oko struka, dokazano je da je pun antioksidanata i sadrži L-teanin, jedinstvenu aminokiselinu koja se nalazi samo u biljci čaja. L-teanin pomaže pri smanjivanju razine stresa i opušta bez da vas uspava. Za one kojima je stres glavni krivac za nepotrebno prejedanje, ovo je pravo rješenje.

Cimet

Regulacija šećera u krvi je nužna za umanjivanje napadaja gladi, podizanje razine energije i održavanje zdrave težine, a cimet u tome može pomoći. Dokazano je da pola žličice cimeta dnevno smanjuje LDL kolesterol i regulira razinu šećera u krvi kod dijabetičara i osoba s metaboličkim poremećajem.

Nemasna puretina

Brojne studije su pokazale da proteini potiču rad metabolizma i pomažu u održavanju mišićne mase koja je zaslužna za topljenje kalorija. Oko 90 grama nemasne puretine sadrži 120 kalorija, 26 gram proteina i jedan gram masti.
izvor: magazin.hr




Nema komentara:

Objavi komentar