Zeleno povrće


Stručnjaci tvrde da je lisnato povrće neophodno za probavu i da je nezamjenljiv izvor minerala, vitamina i vlakana. Najčešće se jede lišće koje se može pripremiti na razne načine. Uz dodatak začina, možete uživati u povrću kao varivu, na lešo ili u salati.


Možda niste znali, ali konzumiranjem zelenog lisnatog povrća višestruko ćete nagraditi svoj organizam.

Ono ima stimulirajuće djelovanje na rad i revitalizaciju rada jetara pa se često nazivaju čistačima masnoća. Sadrže apigenin, sastojak koji može pomoći u ubijanju stanica oboljelih od tumora, tako što izdvaja tumor supresor p53, protein koji je uključen u rast tumora.

Zeleno povrće utječe na naš vid, te može spriječiti bolesti oka povezane sa starenjem. Osigurava vašem organizmu dovoljno poleta, energije i zadovoljstva, a zeleni obrok vas neće opteretiti lošim kalorijama - 100 g povrća sadrži otprilike 25 do 40 kcal.


Blitva je često lisnato povrće u domaćoj kuhinji, a najčešće se jede kuhana s krumpirom, začinjena maslinovim uljem i češnjakom. Vrlo je ukusna i kada se od nje prave sarmice.

Kelj je biljka koja se uzgaja tokom cijele godine, ali se uglavnom konzumira zimi, kada je izbor povrća ograničen. Kuha se kao dodatak mesu ili mahunarkama.

Endivija je vrsta salate pomalo gorkog ukusa. Ima ih više vrsta, a kod nas je najzastupljenija cikorija. Možete ju pripremiti kao prilog, začinjenu uljem, solju i octom ili limunom, a ona starija i gorča dodaje se juhama.


Špinat se može poslužiti kuhan, ali i sirov kao salata. Zastupljen je u svim svjetskim kuhinjama jer lako uspijeva u različitim podnebljima. Bogat je mineralima, ali sadrži nitrate i određene količine oksalne kiseline koja u većim količinama djeluje otrovno na ljudski organizam.
Stoga, špinat nije preporučljiv osobama koje pate od bubrežnih kamenaca.
Najčešće se priprema na mlijeku, s vrhnjem i sirom jer ne samo zbog ukusa, već jer se na taj način odstranjuje oksalna kiselina iz špinata, a žrtvuje kalcij iz mlijeka. Također, mlijeko i vrhnje djelomično neutraliziraju djelovanje nitrata.
Špinat na salatu je vrlo ukusan, ali nažalost u našim krajevima vrlo rijetko se jede sirov.


Prokulica - tako mala, a tako dinamitna!

Predstavlja vrstu kelja, a izgleda kao minijaturni kupus. Nevjerojatno je otporna, prezimljuje na vrlo niskim temperaturama, čak do - 10. Visoke koncentracije tiamina (vitamin B1) i folne kiseline, čine prokulicu idealnim povrćem za ljude koji trpe od kronične slabosti živaca, umora i nedostatka koncentracije te kojima nedostaje vitalnosti i životne snage. Tiamin, zajedno s elementom manganom u tragovima i određenim proteinima, stvara u procesima metabolizma životno važne enzime, prije svega za opskrbu mozga i živaca glukozom. Sadrži puno kalija, koji odvodi vodu iz tijela i kao suigrač natrija poboljšava transport hranjivih tvari iz krvi u tjelesne stanice. Visoki sadržaj vitamina C jača imunitet.

Priprema se mnogo različitih načina. Kuhana, pržena, pečena, pohana - za koji god se odlučite, nećete pogriješiti.

Biljka koja je prehranila Europu kada nije znala za krumpir, grašak i kukuruz. To je fenomenalni kupus. Povrće visoke biološke i niske kalorijske vrijednosti. Konzumiranjem kupusa u organizam se unose najaktivniji elementi za održavanje biološke ravnoteže i za njegovu obranu od raznih bolesti.

Jede se sirov kao salata, kuhan kao varivo - slan ili sladak uz dodatak rajčice i nezaobilazno, ukiseljen.

Salatu će prožvakati i oni koji nisu ljubitelji povrća. Razlikujemo četiri vrste zelene salate: rimska, glavata maslenka, glavata kristalka i ona slobodnih listova.
Jede se sirova tokom cijele godine. Bogata je vlaknima koja poboljšavaju probavu, a navodno, rimska salata posjeduje neka svojstva jednaka opijumu, pa se smatra da ima umirujuće djelovanje.

Matovilac, samonikli i matovilac koji se uzgaja. Ova biljka je specifičnog, blagog ukusa, a jede se sirova kao salata. Bogata je vitaminima A i C, pa se savjetuje se matovilac često nalazi na meniju kod osoba koje pate od anemije.


Rikola je divlja salata koja se danas i uzgaja. Specifičnog je okusa, sličnog senfu. Jede se sirova uz dodatak koje kapljice ulja, soli i octa, a mnogu će uživati u njezinom okusu ako ju slože s rajčicom i mozzarelom.


net.hr
relax-forum

Nema komentara:

Objavi komentar