Ne bacati koru voća i povrća


Jedite koru banane i češnjaka i ne bojte se raka

Uobičajeno je bacati koru banane ili češnjaka, ali upravo se u ovom zaštitnom sloju voća i povrća kriju tvari koje uspješno štite od pojave tumora, snižavaju loš kolesterol i oči štite od mrene.
Jedete li koru voća i povrća možete povećati unos vitamina, bolje se boriti protiv tumora i povećati razinu energije.


Dr. Marilyn Glenville, bivša predsjednica britanskog Food and Health Forum at the Royal Society of Medicine, kaže: "Sve voće i povrće ima 'biosinergiju', a to znači da su nutritivne koristi bilo kojeg dijela poboljšane drugima."

A kora nije jedini zdravi dio koji odbacujemo – i peteljke su također vrlo hranjive.

Pogledajte koje bismo voće i povrće trebali pojesti u potpunosti

Banana
Jedete li koru možete ublažiti depresiju. Tajvanski znanstvenici otkrili su da je kora banane bogata serotoninom, te može ublažiti simptome depresije.



Brokula
Ako ste je bacali, više ne bacajte stabljiku. "Ona možda nije ukusna kao zeleni, gotovo rascvjetani vrh, ali je daleko bogatija kalcijem i vitaminom C", kaže dr. Glenville. A zbog velike količine vlakana brže će se javiti osjećaj sitosti.

Češnjak
Zaštitni sloj češanja sadrži šest različitih antioksidanata, pokazalo je japansko istraživanje. Ljuštenjem kore uklanjate i tvari koje usporavaju starenje i čuvaju srce., a istovremeno ne utječu na razinu dobrog kolesterola.

Agrumi
Kora naranče i drugih agruma bogata je antioksidantima, superflavonoidima, koji snižavaju razinu lošeg kolesterola

Antioksidanti iz kore pokazali su se 20 puta jačima od onih iz soka, pokazala je jedna američka studija.



Najbolje je jesti naribanu koru uz različita jela. Pazite samo da je riječ o voću iz ekološkog uzgoja.

Bundeve i tikvice
Sve su tikvice bogate cinkom, a on pomaže u održavanju lijepe i zdrave kože i noktiju. Istovremeno, antioksidant beta karoten štiti od srčanih bolesti i raka.

"Dakako, kora je pretvrda da bismo je jeli, no što bliže zagrebete kori to ćete dobiti više hranjivih tvari", objasnila je dr. Glenville.

Ne bacajte ni sjemenke, one su odličan izvor omega-6 i esencijalnih masnih kiselina, koje održavaju mozak zdravim.

Krumpir
Većina ljudi zna da je kora krumpira zdrava, no malo njih zna zašto. I srednje velik krumpir dovoljan je za polovicu dnevne doze vlakana, natrija, željeza i vitamina C.

Krumpir kuhajte zajedno s korom i napravite pire, ili zapecite s malo ulja.
izvor: magazin.hr

Nema komentara:

Objavi komentar