"Loša" hrana, koju ipak možete jesti


Devet " losih" namirnica koje ne bi trebali konzumirati
Ipak zaslužuju priliku


Neke zdrave namirnice dobile su lošu reputaciju koje se jednostavno više ne mogu riješiti. No, iznimno je važno da se educirate po pitanju hrane, odnosno dođete do istine o 'lošoj' hrani koju biste ipak trebali jesti.

Jeste li jedni od onih koji izbjegavaju maslac od kikirikija jer mislite da je to kalorijska superbomba koja vas samo deblja, ili možda izbjegavate konzumaciju žumanjka jer se bojite za zdravlje svog srca? Takve su namirnice, vjerovali ili ne, zapravo dobre za vas, a slijede i razlozi zbog čega.



Maslac od kikirikija
Loša reputacija: Maslac od kikirikija vas samo strašno deblja
Dobre vijesti: Maslac od kikirikija zaista sadrži visoke količine masti, no to ne znači da ćete se zbog njih udebljati. (Dobivanje ili gubljenje kilograma, kao i tjelesne masnoće, ovisi o vašem umijeću balansiranja unosa kalorija.)

Dakle, maslac od kikirikija koncentrirani je izvor kalorija, pa se njime ne želite prejesti. Nema svrhe da jedete tone ove namirnice kako biste se osjećali zadovoljno, samo pojedite jednu veliku žlicu (otprilike 90 kalorija) i stanite na tome za taj dan. Maslac od kikirikija zapravo je zdrav jer sadrži proteine i folate, odnosno vitamin B9 koji je neophodan u proizvodnji novih stanica.

Jaja
Loša reputacija: Jaja su značajan izvor kolesterola, žumanjci su strogo zabranjeni za sve koji paze na zdravlje svog srca
Dobre vijesti: Zdravstveni stručnjaci sada ističu da su zasićene masti i transmasti veći krivci za podizanje kolesterola u krvi nego što je sam unos kolesterola. Jaja vas, a ovo sigurno niste znali, mogu zadovoljiti! Jedno je istraživanje, naime, pokazalo kako su se ispitanici koji su za doručak pojeli tost s jajima osjećali zadovoljnije i manje su jeli za ručak nego kada su za doručak pojeli pecivo s jednakim brojem kalorija.

Žumanjci jaja sadrže lutein i zeaksantin, sastojke koje znanstvenici povezuju sa smanjenjem rizika od senilne makularne degeneracije, bolesti središnjeg dijela mrežnice, takozvane makule, koja se obično javlja kod starijih odraslih, a koja rezultira gubitkom vida u središtu vidnog polja.

Govedina
Loša reputacija: Govedina je prepuna zasićenih masti i dijetetskog kolesterola, pa je trebaju izbjegavati svi koji paze na svoje srce
Dobre vijesti: Tanke kriške govedine niskomasni su izvor proteina i željeza, minerala veoma važnih u procesu dobivanja kisika iz pluća i njegovoj opskrbi stanica u tijelu, a takvi su minerali prijeko potrebni ženama u trudnoći i djeci u razvoju.

Iz govedine se dobivaju odresci različite veličine: filet mignon, biftek, goveđa ruža, potrbušica. Ako se ne možete sjetiti imena, odaberite onaj odrezak koji ima duboko crvenu boju i relativno malo masnoće.

Čokolada
Loša reputacija: Čokolada sadrži mnogo masnoća, hrpetinu šećera i ima odličan okus, pa jednostavno mora biti loša za zdravlje
Dobre vijesti: Tamna čokolada sadrži bioflavonoide, antioksidanse koji razrjeđuju krv što pogoduje kardiovaskularnom sustavu. Švicarski su istraživači nedavno ustvrdili i kako svakodnevnom konzumacijom tamne čokolade u roku od dva tjedan reducira hormone stresa. No, budite oprezni u brojanju kalorija da zbog viška kilograma na kraju ne biste samo povećali svoj stres i frustracije.



Krumpiri
Loša reputacija: Krumpiri zauzimaju visoku poziciju na glikemijskom indeksu koji mjeri koliko brzo različite namirnice povisuju šećer u krvi. Hrana s visokom GI vrijednosti uzrokuje visoku koncentraciju šećera u krvi, kao i inzulina (hormona koji pomaže da glukoza dospije u stanice), što može predstavljati ozbiljan problem za pojedince, osobito one koji boluju od dijabetesa.

Dobre vijesti: Krumpiri su odličan izvor vlakana, kalija i vitamina C. Osim ako ne jedete potpuno jednostavan krumpir bez ičega, GI vrijednost nije važna. (Važno je za napomenuti kako je glikemijski indeks nesavršena i kontroverzna ljestvica.) Krumpir s visokom GI vrijednosti postaje obrok s niskom GI vrijednosti ako jednostavno dodate malo maslinovog ulja, jer dodana masnoća pomaže apsorpciju ugljikohidrata krumpira.

Kava
Loša reputacija: Kava vas može učiniti hiperaktivnima, negodovati vašem snu, pa nije dobra za vas.
Dobre vijesti: Istraživanja pokazuju da sastojci kave (uključujući, ali ne ograničavajući se na kofein) mogu reducirati rizik od demencije, dijabetesa i raka jetre. Većina prednosti povezana je s ispijanjem dvije do četiri šalice kave dnevno.

Ako vas kava čini pretjerano aktivnima, smanjite dozu kave koju ispijate, a kave biste se, zbog kofeina, trebali kloniti u trudnoći i dok dojite.

Orašasti plodovi
Loša reputacija: Orašasti su plodovi prepuni masti i treba ih izbjegavati.
Dobre vijesti: Možda jesu puni masti, ali orašasti su plodovi dobri za vaše zdravlje, pogoduju radu vašeg srca. No, tu su i druge beneficije orašastih plodova, primjerice, pistacio je bogat luteinima i zeaksantinima, antioksidansima koji oči održavaju zdravima. Bademi su bogati vitaminom E, a orah sadrži značajnu količinu omega-3 masnih kiselina.

Kako su orašasti plodovi iznimno bogati kalorijama, konzumirajte ih u umjerenim količinama.

Kruh
Loša reputacija: Kruh je loš za vas jer je prepun ugljikohidrata.
Dobre vijesti: Kruh nije loš, ali loše je konzumirati velike količine rafiniranih žitarica, pa se pobrinite da barem polovica žitarica koje konzumirate bude od cjelovitog zrnja. Počnite konzumirati stopostotni pšenični kruh ili druge vrste kruha koji su napravljeni samo od jedne vrste žitarice.

Evo još jedne dobre vijesti: znanstvenici su utvrdili kako ljudi koji konzumiraju žitarice od cjelovitog zrnja žive dulje.

Kukuruz
Loša reputacija: Dakako, kukuruz je povrće, ali ne sadrži previše nutrijenata
Dobre vijesti: Iako ne sadrže onoliko nutrijenata koliko, primjerice, bobičasti proizvodi, kukuruz je svejedno bogat nutrijentima. Za jednu šalicu kukuruznog zrna dobit ćete četiri grama vlakana. Kao i većina žutog i zelenog povrća, kukuruz je odličan izvor luteina i zeaksantina.
izvor: magazin.hr

Nema komentara:

Objavi komentar