Dijeta s bananama

Od kada je operna pjevačica Kumiko Mori objavila da je izgubila 7 kilograma na ovoj dijeti, postoji manjak banana u Japanu. Napravljena kao najbrža i najlakša dijeta, zauzela je Japan poput oluje.



Dijetu je osmislio Hitoshi Watanabe i njegova žena Sumiko. Dijeta je od tada stekla popularnost zahvaljujući usmenoj predaju, web stranicama, tv emisijama, člancima u časopisima i pomoću knjige koju je sam autor napisao.

Da li je gubljenje težine stvarno tako jednostavno da je dovoljno samo jesti banane?

Što možete jesti?

Ovo je vrlo jednostavan plan. Za doručak jedete samo banane i vodu sobne temperature. Nakon toga, jedete što god želite za ručak, večeru i međuobroke sve dok ne jedete poslije 8 navečer. Jedine zabrane: nikakav sladoled, mliječni proizvodi, alkohol ili desert nakon večere i jedino piće koje smijete konzumirati sa obrocima je voda sobne temperature. Jedan slatki međuobrok je dopušten tijekom poslijepodneva.

Jedan od najpopularnijih aspekata plana je manjak naglaska na vježbanje. Osobama se savjetuje da vježbaju samo ako to žele, i čak i tada, to bi se trebalo odvijati uz što manje stresa.

Postoje različite teorije djelovanja banana u procesu gubljenja težine. Jedna teorija sugerira da određeni enzimi u banani ubrzavaju probavu što uzrokuje naglo gubljenje težine. Ali, ljudsko tijelo sadrži sve enzime potrebne za probavu. Istina je da hrana s vlaknima (a banane imaju neke) može proći kroz probavni sustav brže i možda neće biti u potpunosti apsorbirana. Posljedica toga je manje kalorija, ali te kalorije nisu dovoljne da bi napravile revoluciju u industriji gubljenja kilograma.

Druga teorija se fokusira na izdržljivom škrobu, vrsti vlakna koja nas čini sitima i povećava trošenje masnoća. Izdržljivi škrob obično se nalazi u ugljikohidratnoj hrani kao što su zelene banane, krumpir, grah i žitarice - ali samo kad ih jedete hladne.

Istraživanja su pokazala da neprobavljiva vlakna mogu blokirati probavu nekih ugljikohidrata, ali čak i tada, banane imaju samo određenu količinu vlakna i izdržljivog škroba. Banane imaju samo 2-4 grama vlakna. Da bi bila „dobar" izvor, hrana mora imat 3.5 do 4.9 grama vlakna po obroku.
Banane su oduvijek bile dio zdravih dijeta i planova. Iako su zdrave, nemaju posebne karakteristike hrane zaslužne za gubljenje kilograma.





Je li dijeta zdrava?

Hranjenje čim god želite za ručak, večeru i međuobrok nije recept za gubljenje kilograma. Da bi gubili kilograme, trebate biti fizički aktivni i kontrolirati kalorije. Da bi ostali zdravi, trebate izabrati zdravu hranu.

Ne jedenje poslije 8 navečer je dobar savjet za one koju bez razmišljanja imaju međuobrok nakon večere. Ali nemojte krvio misliti: nema ništa čudesno u nejedenju poslije osam navečer. Ono što je važno, je koliko kalorija konzumirate (bez obzira na doba dana), i koliko kalorija sagorijevate.

Jedenje ujutro pomaže da ubrzate metabolizam, no nema ništa magično u banani za doručak. Banana i voda su niskokaloričan obrok. Banane su u rangu od 72 do 135 kalorija i imaju 10-20 grama šećera, ovisno o vrsti. Iako banane imaju malo vlakna, doručak od samih ugljikohidrata obično vodi ka gladi unutar nekoliko sati.

Umjesto toga mogli biste izmiksati bananu sa nekoliko kockica leda i šalicom niskomasnog jogurta (150 kalorija i 12 grama proteina) za bi dobili slasni, nutricionistički vrijedan frape koji će vas duže držati sitima.

Što kažu stručnjaci?

Da bih se osjećali siti sa manje kalorija, fokusirajte se na zdravu hranu koja ima puno vode i vlakna, kao što je grah, juhe, povrće i voće. Uključite niskomasne proteine, kao što je niskomasni jogurt, krto meso, jaja, orasi.
Jednostavno, da bi izgubili kilograme trebate sagorjeti više kalorija nego što unosite.

Za koga je dijeta dobra?

Za sve ljubitelje banana. Ne nemojte očekivati nikakav spektakularni gubitak kilograma ili dramatične promjene. Dijeta je zabavna, ali ne obećava baš ništa.
Izvor: centar-zdravlja.net

Nema komentara:

Objavi komentar