Čaša vode prije jela


Pijte više vode i bit ćete zdraviji, popijte čašu vode prije jela i jest ćete manje – neki su od najčešćih savjeta koji se mogu čuti o vodi. Iako se čine razumnima, ovi savjeti donedavno nisu imali puno znanstvenih dokaza koji su ih podržavali.


Skupina znanstvenika na čelu s dr. Brendom Davy, s Virginia Techa, provela je prvo nasumično kontrolirano testiranje, ispitujući vezu između ispijanja vode i mršavljenja. Izvještaj o testiranju, koje je trajalo 12 tjedana, pokazuje da pijenje vode prije jela može znatno pomoći pri mršavljenju.

Na sastanku Američkog kemijskog društva u Bostonu prošle godine, dr. Davy je otkrila rezultate jednogodišnje popratne studije koja to potvrđuje i proširuje. Američko kemijsko društvo je najveće znanstveno udruženje na svijetu i globalni vođa u osiguravanju pristupa istraživanjima povezanim s kemijom, što spomenutom istraživanju daje dodatni kredibilitet.

Znanstvenici su podijelili 48 neaktivnih Amerikanaca, u dobi između 55 i 75 godina, u dvije grupe. Članovima prve grupe je rečeno da piju pola litre vode prije svakog od tri dnevna obroka. Drugima nije rečeno što da piju. Prije testiranja su svi sudionici unosili između 1800 i 2200 kalorija dnevno. U početku testiranja, dnevni unos kod žena je smanjen na 1200 kalorija, dok je muškarcima bilo dopušteno 1500 kalorija. Nakon tri mjeseca, grupa koja je pila vodu prije obroka je smršavila otprilike 7kg po osobi, a u grupa koja nije pila vodu smanjenje težine bilo je samo 5kg po osobi.

Iako su obje skupine smršavjele, Dr. Davy je odbila neke dvojbe oko rezultata. Obzirom da se radi o nasumičnom testiranju, ne postoji selekcijska pristranost. Moguće je da je voda zamjenila šećerne napitke u grupi koja je pila vodu, no to ne objašnjava gubitak tjelesne mase, budući da su kalorije povezivane sa gaziranim napicima koje je konzumirala druga grupa, morale biti unutar dnevnih ograničenja. Nadalje, učinak je izgleda dugotrajan. U sljedećih 12 mjeseci sudionicima je bilo dozvoljeno jesti i piti što žele.

Oni kojima je rečeno da piju vodu tijekom testiranja, nastavili su sa tom navikom. Začuđujuće, nastavili su mršavjeti (oko 700 g tijekom godine), drugi su pak vratili natrag tjelesnu masu. Poznato je da se vodom prenose svi sastojci potrebni za život organa u tijelu te da je voda prijeko potrebna za život i igra veliku ulogu u metabolizmu. Čovjek svakodnevno iz organizma izluči oko 6 do 8% vode, a po velikim vrućinama i više. Stoga se preporučuje dnevno uzeti barem jednu do dvije litre tekućine, najbolje u obliku čiste vode.

Ipak nepoznato je zašto navedeno djeluje kada je riječ o mršavljenju, uspješno je i jeftino, a za razliku od brojnih drugih dijetnih savjeta, čak je i ugodno.
Izvor: dijeta.co

Nema komentara:

Objavi komentar