Voće i povrće idu zajedno

Sokovi od voća su izuzetno korisni i zdravi, a takvi su i sokovi od povrća. Ako ste u dilemi da li je dobro da ih mešamo – odgovor je da.
Voće čak može popraviti ukus sokova od povrća. Na primer, sok od cvekle ili rotkve, ili njihova mešavine izuzetno su zdravi, ali nemaju baš privlačan ukus. To će popraviti limun. Osim toga, vitamin C koji se nalazi u limunu pomoći će apsorpciju gvožđa iz cvekle. Sok od šargarepe se takođe odlično slaže sa svim sokovima od voća.


Krastavci, ali bez soli
Volite krastavce? Odlično. Veoma su zdravi, sadrže veliku količinu kalijuma a mali procenat natrijuma, pa su odličan diuretik, za one kojima je to potrebno. Kalijum je takođe bitan za regulaciju krvnog pritiska. Pri tome, oni imaju neverovatno malu energetsku vrednost – 14 kcal na 100g, što ih čini odličnim za redukcione dijete.
Ali, nemojte ih soliti: time se gubi njihovo diuretičko svojstvo. Osim toga, so izvlači vodu iz krastavaca, a sa vodom gube se i vitamini i minerali.


Semenke u salatu
Semenke i koštunjavo su odlične da se dodaju u salate: kad u salatu ubacimo jednu do dve kašike semenki suncokreta ili bundeve, nije potrebno dodavati ulje, jer ga semenke već sadrže. A uz to, organizam će mnogo bolje iskoristiti gvožđe koje se nalazi u semenkama zahvaljujući prisustvu vitamina C iz povrća u salati. I naravno - izbegavajte industrijski upakovane semenke, jer po pravilu sadrže preveliku količinu soli. Bolje je kupiti sirove semenke i ispeći ih sa minimumom soli ili bez dodavanja soli.


Prolećno doterivanje linije
Ako ste se tokom zime ugojili kilogram-dva, nemate nikakvih razloga za brigu; to je sasvim normalno i takav višak u proleće obično sam od sebe nestane.

Ali, ako ste se ugojili više, treba da uvedete redovnu šetnju, džoging i sl. (minimum pola sata dnevno) i neke promene u ishrani. Dodajte salatu uz svaki obrok, maksimalno smanjite količinu soli (umesto nje koristite alge i druge začine), dodajte uz svaki osnovni obrok po kašičicu maslinovog ulja i limunovog soka (da se pročisti jetra i eliminišu nagomilane masti), pojedite svakog dana kašičicu-dve mlevenog lanenog semena (pomaže čišćenju krvnih sudova). I naravno, pijte dovoljno tečnosti, 1,5 do 2 litra (čiste vode, kombuhe, sveže ceđenih sokova)...


Nije svejedno kad pijemo vodu
Ako vodu pijemo 10 minuta pre obroka i ako je njena temperatura normalna (od 8 do 12 stepeni), onda će voda izazvati pojačanu sekreciju želudačnih sokova, posebno hlorovodonične kiseline.

Zato je preporučljivo da osobe koji imaju smanjen aciditet (kiselost) u želucu, piju vodu na taj način. Ljudi koji imaju višak kiseline trebalo bi da piju vodu 30 do 60 minuta pre obroka, jer za to vreme ona stiže do duodenuma. Tada se ispoljava duodenalni efekat, odnosno dolazi do smanjenja lučenja hlorovodonične kiseline i želudačnih sokova.


Da mleko ne smeta
Patite li često od bolova u stomaku, nadutosti, gasova dijareje...? Ako je tako, probajte da na neko vreme isključite mleko iz ishrane. Navedene tegobe su često izraz netolerancije na laktozu (mlečni šećer) od koje danas pati sve više ljudi, a da to i ne znaju.
Probajte da neko vreme koristite umesto mleka kiselomlečne proizvode (sa acidofilnim bakterijama i probioticima), a povremeno sojino mleko i druge proizvode od soje. Pa ako vam se od toga tegobe smanje – znaćete šta im je bio uzrok...


Ne treba vam dodatni šećer
Obroku koji je sastavljen od integralnih žitarica, povrća i voća nema potrebe dodavati nikakav šećer. Integralne žitarice već sadrže složene ugljene hidrate – šećer koji nam je neophodan u ishrani – a sadrži ga i voće i povrće koje je puno prirodnog šećera. Preterano korišćenje šećera pogoduje razvoju tzv. “metaboličkog sindroma”, koji karakteriše povišen pritisak, povišen nivo holesterola I nagomilavanje masti u predelu struka, a česti i nagli skokovi šećera (time i insulina) u krvi može dovesti do toga da ćelijski receptori za insulin “otupe”, čime se razvija tzv. rezistencija na insulin, početak dijabetesa tip II.

Grejanje prija jetri
Držanje termofora, ili obe ruke u predelu jetre, sa prednje i zadnje strane, pomaže čišćenju jetre i žuči. Ovaj metod predlažu ruski naturolog Boris Aranovič, kao i ruski lekar dr Zalamov. Većina sitnih kamenčića koji blokiraju kanale u žuči i jetri sastoje se od holesterola. Zagrevanje predela jetre rukom topi to kamenje i ono slobodno prolazi kroz žučne kanale, ne izazivajući grčeve. Jetru možemo zagrejati i pomoću termofora (preporuka dr Zalamova), ili držanjem ruke u predelu jetre. Leva ruka se stavlja na oblast jetre, a desna na naspramno mesto na leđima, i drže se u tom položaju 10-15 minuta (preporuka B. Aranoviča). Toplota ruku bolje prodire u telo, a osim toga, jetra iz ruku dobija i energiju, što je za nju veoma korisno. Pored toga, toplota ublažava zapaljive procese u jetri i žučnoj kesici.

Po preporukama ovih autora, čišćenju jetre pomoći će i ako ujutru našte srca progutamo kašiku maslinovog ulja i pojedemo 1/4 grejpfruta. Takođe, dobro je tokom dana popiti 2-3 čaše čaja za žuč, koji se može kupiti u slobodnoj prodaji, ali najbolji je čaj od šipka (ljudi sa viškom kiseline treba da se uzdrže od ovoga).

Praziluk je zdrav
Ako se pitate šta spremite u ovoj oskudnoj ponudi povrća pred kraj zime, setite se praziluka; bogat je vitaminom C. A bogat je i skoro svim vitaminima B grupe, kao i beta-karotinom. Najveća količina vitamina se nalazi u zelenom delu koji nikako ne bi trebalo bacati. Zahvaljujući većoj količini kalijuma, praziluk je dobar diuretik koji podstiče izlučivanje otpadnih materija putem bubrega. Praziluk sadrži dosta biljnih vlakana, posebno celuloze i pektina, pa daje osećaj sitosti. Zbog toga, ali i zbog malog sadržaja kalorija (25 kcal u 100 g) preporučuje se i u redukcionim dijetama.
Jedan fini recept sa prazilukom pogledajte ovde.


Pomorandža za bubrege
Ako imate pesak ili kamenove u bubrezima, ili na osnovu lekarskog pregleda i porodične istorije pretpostavljate da ste skloni tome, sok od pomorandže je odličan napitak za vas.Istraživanje Univerziteta Tekas u Dalasu otkrilo je da sastojci soka od pomorandže (misli se na sveže ceđeno voće) preventivno utiču na pojavu kamena u bubregu, i da je sok od pomoradnže je bolji od limunade i sokova od drugog južnog voća kada je reč o problemima sa bubrezima. Sok od pomorandže povećava nivo citrata u urinu i smanjuje kristalizaciju urinske kiseline i kalcijum oksalata, najčešćih komponenata kamena u bubregu. Za razliku od ovoga, limunada nije uticala na povećanje nivoa citrata, a grejpfrut se ne preporučuje ukoliko već uzimate određene lekove za bolesti bubrega jer može da utiče na njihovu efikasnost.


Više badema i spanaća, više magnezijuma
Više magnezijuma u ishrani godiće većini ljudi. Magnezijumom su bogati: badem, spanać, integralne žitarice, avokado, banane, suvo grožđe. Ishrana bogata magnezijumom može da snizi procenat obolevanja od metaboličkog sindroma, stanja koje dovodi do dijabetesa i koronarne bolesti srca. Danas već veoma veliki broj ljudi pokazuje simptome metaboličkog sindroma, koji prate visok pritisak, visok nivo šećera u krvi, povećane masnoće u krvi i nizak nivo HDL (“dobrog”) holesterola. Povećanje količine magnezijuma u ishrani blagotvorno će delovati na pomenuta stanja, pokazalo je nekoliko savremenih istraživanja. Preporučuje se dnevni unos 400 mg magnezijuma za muškarce i 310 mg za žene u dobi između 19 i 30 godina.


Osmehnite se!
Smeh i dobro raspoloženje neposredno utiču na povećan protok krvi u organizmu, pa su otuda veoma lekoviti za sve telesne organe, a posebno za srce. Istraživači su utvrdili, na primer, da je kod ispitanika koji su gledali dobru komediju protok krvi bio 50% veći nego kod onih koji su gledali mučan ratni film.
Dakle, ako hoćete da sačuvate srce, nađite vremena i prilike da se nasmejete.


Probajte žen šen
Ukoliko patite od nesanice, umora, ili imate problema sa cirkulacijom, probajte tradicionalni kineski koren žen šen. Žen šen je biljka čiji koren Kinezi upotrebljavaju već 5 hiljada godina kao sredstvo za prevenciju i jačanje organizma protiv gotovo svih bolesti. Podsticajno deluje na umnu i fizičku sposobnost. Koristi se kao blagi laksativ, pa pomaže brži izlazak toksina iz organizma. Snižava nivo LDL holesterola i ublažava nelagodnosti izazvane menopauzom, tako što povećava nivo estrogena, ima antikancerogeno dejstvo, a pomaže i regulaciju krvnog pritiska.

domaci.de

Nema komentara:

Objavi komentar