Soja se brzo i lako sprema

Soja je izuzetno zdrava namirnica, brzo i lako se sprema i vrlo je jeftina

Koliko puta si pomislila na soju sa dozom prikrivenog gađenja? I mada su ti mnogi tvrdili da si iks puta jela soju u pljeskavici, a da to nisi ni primetila, ostalo ti je uvreženo mišljenje da je soja samo oblik štednje, odnosno, jeftina zamena za meso. Ipak, nova istraživanja dokazuju ono što mudraci na Istoku znaju već vekovima – soja je izuzetno zdrava namirnica, koja se brzo i lako se sprema i vrlo je pristupačna.
Kao zamena za mleko i meso, soja je tako sve popularnija i u zapadnom svetu. Otkako se uverila u lekovitost soje, Julia Roberts svakodnevno pije sojino mleko, dok Christina Aguilera najviše voli sir od soje. Zašto je soja tako zdrava? Ona sadrži jednaku količinu kalcijuma kao kravlje mleko, a istovremeno ne sadrži životinjske belančevine i holesterol, a kao i sve esencijalne aminokiseline, bogata je izoflavonoidima, dokazanim “hvatačima” štetnih slobodnih radikala.
Preporučuje se kako ženama koje pate od klimakteričnih tegoba ili osteoporoze, tako i muškarcima s povišenim holesterolom. Bogatstvo fitohemikalija iz soje može da utiče na smanjeno formiranje naslaga na ćelijama arterija, a time i preventivno da deluje na bolesti srca i krvnog sistema.
Karcinom dojke: Studije su pokazale da je kod žena na Dalekom istoku, čija je ishrana bogata sojom, smanjen broj obolelih od karcinoma dojke. Konzumacija soje naročito je preporučljiva u menopauzi, budući da je prirodni izvor fitoestrogena, koji imaju sličnu hemijsku strukturu ženskim polnim hormonima- estrogenima.Osteoporoza: Soja je odličan izvor kalcijuma. Ishrana koja uključuje sojine proizvode dovodi do porasta koštane mase kod žena i time se umanjuje mogućnost pojave osteoporoze u menopauzi. U Japanu je učestalost loma butne kosti 50 odsto manja nego u SAD, gde je ishrana siromašna sojom.
Mršavljenje: Tokom starenja veliki broj žena ima problema s viškom kilograma. Izoflavoni iz soje, osim što smanjuju količinu lošeg holesterola, istovremeno smanjuju i ishranu masnoća. Istovremeno, soja pruža duži osećaj sitosti.

 Izvor: zenskikafe.com

Nema komentara:

Objavi komentar