Promijenite režim ishrane

Ako vam je savetovano da u ishrani smanjite ugljene hidrate, ili da se orijentišete na namirnice sa manjim glikemijskim indeksom, obratite pažnju na trešnje.
Plod trešnje najvećim delom čine ugljeni hidrati od kojih je najzastupljeniji voćni šećer fruktoza, tako da ih mogu koristiti i osobe obolele od dijabetesa. Vitamin C, beta karotin i biljni pigmenti antocijani svrstavaju trešnje u izuzetan izvor antioksidanasa.
I to nije sve o trešnjama: novija istraživanja pokazuju da trešnje imaju snažno antizapaljenjsko dejstvo, čak deset puta jače nego aspirin. Osim ploda mogu se koristiti i peteljke od kojih se priprema čaj. Ovaj čaj je odličan diuretik pa se preporučuje kod upale bubrega i mokraćnih puteva.


Ne previše kuvanja
Nije dobro da uzimamo samo termički obrađenu hranu. Nedostatak svežeg voća i povrća slabi vitalnost i izdržljivost. Ukoliko ne jedemo sveže voće i povrće, to slabi i imuni sistem, smanjuje količinu neophodnih minerala, vitamina, proteina. Dobro je da što više povrća koristimo u sirovom stanju, a da ono za koje se ipak odlučimo da termički obradimo, obradimo na najmanje štetan način, minimalnom termičkom obradom na pari ili u minimalnoj količini vode.

Cimet protiv holesterola i šećera
Neka vam postane običaj da pospete kolače cimetom, ili ga dodajte u čaj ili kafu... jer cimet, dokazano, može da pomogne u snižavanju nivoa holesterola i triglicerida. U jednom ispitivanju, istraživači su davali ispitanicima (koji su imali dijabetes tip 2) jednu placebo pilulu dnevno, a drugoj grupi pilulu sa 1g do 6g cimeta. Nakon 40 dana, u grupi koja je dobijala cimet nivo holesterola je pao minimum13% i njihov nivo triglicerida je pao minimum 23%. Potvrda ovog dejstva je bila što u grupi koja je uzimala placebo nije bilo efekta sniženja holesterola. U jednom od novijih istraživanja, nemački istraživači su analizirali krv 65 odraslih sa dijabetesom tip 2 koji su zatim uzimali kapsulu sa 1g cimeta ili placebo, 3 puta dnevno u toku 4 meseca. Na kraju su rezultati pokazali da je nivo šećera korisnika cimeta smanjen za oko 10%, a placebo korisnici su smanjili za samo 4%.


Soja pomaže zdravlje kostiju
Ako želite da povećate šansu da imate zdrave kosti, uključite proizvode od soje u redovnu ishranu. To je pokazalo Istraživanje o zdravlju žena širom Amerike. Objavljeno je u Američkom časopisu za epidemiologiju, 2002, 155:746-754 i pokazalo je da Japanke i Kineskinje upola manje od belkinja i crnkinja lome kuk, što istraživači pripisuju njihovoj ishrani u kojoj preovlađuju proizvodi od soje.
Soja i sojini proizvodi sadrže visok nivo fitoestrogena koji su analogni ljudskom estrogenu i mogu da se vezuju za receptore kostiju i poboljšaju gustinu kostiju. Japanke u predmenopauzi koje su uzimale najviše genisteina imale su za 12% veću gustinu kostiju od sunarodnica koje su uzimale najmanje genisteina (fitoestrogen).
Naravno, ni sa sojom ne valja preterivati - preporučena mera je da se proizvodi od soje (tofu, tempeh, sojino mleko i sl) konzumiraju dva, najviše tri puta nedeljno.

Žitarice su zlatne
Ako još uvek koristite proizvode od rafinisanog brašna, razmislite o ovome. Integralne žitarice sadrže zaštitne antioksidanse u količinama koje prevazilaze čak i količine koje sadrže voće i povrće.

Kukuruz, na primer, ima skoro dvaput veće antioksidansno dejstvo od jabuke, dok pšenica i ovas mogu da se mere sa brokolijem i spanaćem.
Antioksidansi su materije koje poboljšavaju opšte stanje organizma i deluju preventivno protiv raka, srčanih oboljenja, Alchajmerove bolesti i drugih rasprostranjenih problema savremenog čoveka.


Ušećeren med je dobar
Nema razloga da izbegavate ušećeren med, jer tečno stanje nije prirodno stanje meda. Med se redovno više puta topi da bi izgledao kao da je tek vrcan.

Prilikom samo jednog topljenja, bez obzira što piše da je topljenje obavljeno na temperaturi do 40 stepeni, koja često dostiže i 50 stepeni, veći deo korisnih sastojaka biva uništen. Zato je najbolje je kupovati od pčelara koji nam ulivaju poverenje i to nedavno vrcan med koji će vremenom kristalisati, ili je već kristalisan (iako tada ne možemo biti sasvim sigurni da li je prethodno bio otapan).


Za promenu treba strpljenje
Ponekad ljudi kažu: „Promenio sam ishranu, pa nema nikakvih rezultata“. To nije tačno, jer svaka promena načina ishrane daje određeni rezultat, ali je potrebno vreme.

Pravi rezultati se ne postižu za 5, 7 ili 10 dana, već na na duži vremenski period. Promena načina ishrane mora da traje minimum četiri meseca, zato što toliko traje jedan metabolički krug, odnosno vreme koje je potrebno da se usklade metabolički procesi koji učestvuju u varenju, iskorišćavanju hranljivih materija i njihovom izbacivanju iz organizma; četiri meseca traje životni vek crvenih krvnih zrnaca putem kojih se kiseonik i hrana dopremaju do svih ćelija i tkiva u organizmu


Ne zaboravite alge
Ako tragate za kvalitetnim izvorom minerala i vitamina, obratite pažnju na alge. Alge sadrže obilje gvožđa, kalcijuma, joda, udruženo sa vitaminima A, B12, C, i drugim korisnim sastojcima, pa zato pomažu pravilan metabolizam materija, daju kvalitet zubima, kostima, koži i kosi, regulišu nivo masnoća, doprinose poboljšanju memorije, koncentraciju i pamćenje... Alge su takođe i veoma dobar izvor soli, i to one veoma kvalitetne, nerafinisane morske, tako da ukoliko želite da smanjite količinu soli u ishrani, umesto soli u jelo ili salatu možete dodati određenu količinu algi. Kvalitetne morske alge danas možete da nađete u svim prodavnicama zdrave hrane.

Smanjite televiziju
Ako želite da vam deca bolje uče i da imaju mirniju narav, ne bi trebalo da ih puštate da predugo gledaju televiziju. Ovo pogotovo važi za malu decu. Istraživanje Kolumbija univerziteta i Njujorškog državnog psihijatrijskog instituta pokazala su da tinejdžeri koji gledaju TV 3-4 sata imaju češće probleme sa učenjem. Nekoliko drugih istraživanja, koja su pratila malu decu koja često gledaju TV, pokazala su da kad odrastu, pokazuju veći procenat agresivnosti od proseka.
Kako možemo da provodimo vreme bez televizije? - upitaće se većina “modernih” ljudi. Verujte, ima veoma, veoma mnogo boljih načina.


Manje soli deci
Izbegavajte da previše solite hranu deci. Jedan od uzroka gojaznosti kod dece jeste i navika korišćenja začinjene, odnosno slane hrane. Ova deca imaju potrebu za unosom veće količine hrane upravo da bi zadovoljila potrebu za intenzivnijim ukusima. Zato decu treba odmalena navikavati na blage ukuse. Pomoći će ako hranu za decu pripremamo odvojeno, ili makar da je posebno solimo, manje nego što su odrasli navikli.
Dnevna količina soli koja se preporučuje deci predškolskog uzrasta iznosi manje od 2g, odnosno manje od pola kafene kašičice. Pri tome bi trebalo uzeti u obzir i količinu soli koju sadrže sve namirnice unete u toku dana (pogotovo ako jedu slane grickalice), a ne samo količinu soli koja se dodaje prilikom pripreme hrane.

domaci.de

Nema komentara:

Objavi komentar