Dijetalni gazirani sokovi

Na dijeti ste - joj, još malo pa će leto! - a baš ste se uželele nečeg slatkog. Kako i ne biste kad ste sebi zabranile sve moguće slatkiše, sve što u sebi sadrži šećer? Međutim, baš želite nešto slatko! Setite se "spasonosne" ideje: vaš omiljen gazirani napitak, ali u dijetalnoj varijanti. Tu nema šećera, nije da uopšte nema kalorija, ali ih ima malo, a ti dijetalni gazirani sokovi su zbog dodatka zaslađivača toliko slatki da će vas nakon samo jedne limenke ili jedne čaše sigurno proći želja za slatkim. Eto, zadovoljićete želju, a neće biti posledice po vašu dijetu i po vašu liniju, zar to nije super?


Na vašu veliku žalost, nije. Bez obzira na naziv "dijetalni gazirani sokovi" i bez obzira na objektivno nizak broj kalorija koje ovi sokovi sadrže, takva pića su "smrt" za dijetu. Čak i ako ne držite dijetu i nemate problema sa viškom kilograma, ovakve napitke ne bi trebalo često konsumirati jer posredno dovode do gojenja. U čemu je stvar?

Stvar je u tome što su dijetalni napici veoma, veoma slatki, što potiče od veštačkih zaslađivača koji se u njih stavljaju. Kada osetite toliko sladak ukus, vaš organizam očekuje da primi veću količinu šečera - što se ne desi. Rezultat je da dobijete neodoljivu želju da uzmete nešto stvarno slatko, nešto sa pravim šećerom. Može se toj želji odoleti, ako se baš potrudite, ali to je stvarno mučenje i zato većina podlegne. Tako se uzme znatno više slatkiša nego što je organizmu potrebno, pa se višak pretvori u masti i uskladišti - u vidu omraženih masnih naslaga.

Nezavisno od problema sa kilogramima, prečesto konsumiranje dijetalnih gaziranih sokova nosi sa sobom i ozbiljan zdravstveni rizik. Naime, normalna reakcija organizma, kada unesete šećer, jeste da poveća lučenje insulina kako bi se taj šećer uklonio iz krvi i upotrebio. Ovakve reakcije nema kada uzmete veštačke zaslađivače. Međutim, ako konstantno unosite u organizam veštačke zaslađivače, dolazi do toga da se insulin luči kao reakcija na njih, a ne na šećer - što dovodi do ozbiljnih problema sa šećerom.

Da ne bude zabune: ništa vam neće biti ako povremeno popijete dijetalni gazirani napitak. Samo zaboravite na njih kao na pomoćno sredstvo dok držite dijetu (jer ne pomažu uopšte) i neka vam njihovo konsumiranje ne pređe u redovnu naviku.

 domaci.de

Nema komentara:

Objavi komentar