Dijeta na bazi bistre supe i povrća

Dijeta na bazi bistre supe i povrća pomoći će vam da za samo dva-tri dana izgubite dva kilograma i da pročistite organizam. Osjećat ćete se ljepše i poletnije nego inače i bit ćete u punoj formi.


Kako funkcioniše ?

- Ova dijeta se prvenstveno oslanja na dobre strane povrća, koje se jede sirovo, kuhano ili u supi.
- Poslije dva dana osjećat ćete se lakše zahvaljujući diuretičkim svojstvima supe i laksativnim supstancama iz povrća. Bićete puni energije, pošto ćete organizmu obezbijediti dovoljno vitamina i mineralnih soli.

Šta treba da znate

Dok držite ovu dijetu, ne smijete da jedete sušeno i skrobno povrće (krompir, grašak, sočivo...). Mrkvu i cveklu jedite umjereno i obavezno ih kombinujte sa drugim vrstama povrća. Osnovu vaše ishrane tokom držanja ove dijete treba da predstavlja povrće koje sadrži puno tečnosti (krastavac, paradajz, plavi patlidžan, tikvice i sl.).

Pošto se najveća količina vitamina i antioksidanata nalazi u kori, nemojte da ljuštite povrće koje može da se jede s korom. Što manje miksirajte namirnice (najviše jednu trećinu), budući da povrće isječeno na kriške ili parčiće više može da zasiti. Najzad, odnos između sirovog i kuhanog povrća treba da bude 1/3 : 2/3 da bi se izbjegle stomačne tegobe. Poslije ove dijete nadoknadite propušteno tako što ćete unositi više bjelančevina i skroba nego inače: tri-četiri dana jedite dva mliječna proizvoda i dva parčeta mesa ili ribe dnevno i skrobno povrće uz jedan od dva glavna obroka.

Kome odgovara dijeta

Svima onima koji žele da se oporave posle prežderavanja za vikend ili žele da na brzinu skinu par kilograma pre nego što se bace na ozbiljnu dijetu.

Tipičan dan

Doručak: 1 pomorandža + šolja biljnog, crnog ili zelenog čaja
Ručak: 1 činija supe sa povrćem + 1 tanjir paradajza i zelene salate + tikvice kuhane na pari
Večera: 1 činija supe + 1 tanjir salate od barene boranije, šampinjona, brokolija, paprike, bijelog luka i peršuna + 1 voćka

Osvježavajuća supa

Potrebno je za četiri osobe: 2 mrkve, pola struka celera, 1 glavica crnog luka, 2 čena bijelog luka, 3 grančice peršuna, šaka špinat, šaka vlašca i sok od jednog limuna.
Priprema: Isjeckajte i pomiješajte mrkvu, celer, crni i bijeli luk i prelijte ih sa 3 l vode. Kad provri, ostavite da vri 20 minuta. Dodajte peršun, vlašac i isjeckan špinat i ostavite da se kuha još 10 minuta. Procijedite supu i začinite je sokom od limuna. Povrće servirajte zasebno.

Jednostavna supa od povrća

Potrebno je za četiri osobe: 4 praziluka, dvije velike glavice crnog luka, dvije repe srednje veličine, 5 tikvica, 2 veće mrkve, veza svježeg začinskog bilja
Priprema: Isjeckajte povrće na kockice, štapiće ili kolutove i prelijte sa 3 l vode. Ubacite vezu začinskog bilja i pustite da se supa kuha jedan sat na srednjoj vatri. Izvucite začinsko bilje i poslužite

Provansalska supa


Potrebno je za četiri osobe: 4 glavice luka, 2 vlašca, 5 paradajza, 2 paprike, 1 kelj, 2 struka celera, 3 plava patlidžana, 2 šake kiselice.
Priprema: Isjeckajte sve sastojke, pomiješajte ih i prelijte sa 3-4 l vode. Ostavite da vri 15 minuta, a zatim kuhajte na tihoj vatri još dva sata. Ako je potrebno, dolivajte vodu.


Izvor:weekend.ba

Nema komentara:

Objavi komentar