Brza dijeta s paradajzom

Oslobodite se 3 kg za samo 5 dana


 Paradajz je idealna namirnica za sve koji drže dijetu jer 100 grama ovog povrća sadrži samo 18 kalorija, kaže Džudi Roblik, američki nutricionista.


 Bilo da ga jedete u čorbi, salati ili varivu, s paradajzom ne možete da pogrešite jer je hranljiv, ukusan i ima malo kalorija. Zato je Džudi Roblik, američki ekspert za ishranu, osmislila dijetu koja se bazira na ovoj namirnici, a koja je i njoj pomogla da se reši suvišnih kilograma.
– Ovaj mirisni, crveni, slasni plod prava je riznica vitamina A i C, kalijuma, ali i likopena, najmoćnijeg antioksidanta koji smanjuje rizik od malignih bolesti. Osim toga, 100 grama paradajza sadrži samo 18 kalorija, pa je savršen i za dijetu – kaže Džudi Roblik.
Ako se budete pridržavali dijete, za pet dana smršaćete tri kilograma, a vaš organizam će se osloboditi svih toksina.


KAKO FUNKCIONIŠE
- Dijeta traje pet dana, ali možete da je ponovite posle dva dana pauze.
- Zaboravite na slatkiše, beli hleb, masne sireve i dajte prednost piletini, ribi, voću, povrću i integralnim žitaricama.
- Od masnoća smete da koristite samo maslinovo ulje, a od začina so, biber i aromatično bilje.
- Svako jutro, odmah posle buđenja, popijte čašu mlake vode.
- Jedite najmanje četiri puta dnevno.
- Doručak i užina mogu da budu s paradajzom i bez njega, a za ručak i večeru morate da jedete ovo povrće.
- Dilema svež ili skuvan paradajz ne postoji. Stvar je u pravoj kombinaciji. Ako želite da ojačate imunitet, češće koristite kuvani paradajz.

 JELOVNIK
1. dan
Ručak: Paradajz sa sirom
Pomešajte 300 g seckanog paradajza, 200 g mladog sira, prelijte kašikom hladno ceđenog maslinovog ulja i začinite bosiljkom. Uz salatu pojedite 30 g integralnog hleba.
Užina: 100 g voća po izboru
Večera: Testenina u paradajz sosu
Iseckajte dve šargarepe i prodinstajte na malo maslinovog ulja, dodajte 50 ml pileće supe i dinstajte još pet minuta. Dodajte 450 g seckanog paradajza, posolite, pobiberite i začinite s pola kašike meda, pa krčkajte još 15 minuta. Skuvajte 100 g integralne testenine i prelijte je sosom.



2. dan
Ručak: Grčka salata
Iseckajte glavicu crnog luka, dva paradajza i jedan veći krastavac. Prelijte maslinovim uljem i začinite po ukusu. Uz salatu pojedite 30 g integralnog hleba.
Užina: Šolja kafe i dva keksa
Večera: Čorba s oslićem
Izdinstajte dve glavice sitno seckanog crnog luka na maslinovom ulju, dodajte dva veća paradajza koje ste prethodno ogulili i isekli na kriške, kockicu supe od povrća i pola litre vode. Kada supa proključa, dodajte seckani filet oslića, pa kuvajte još 20 minuta. Začinite po ukusu.

A ŠTA ZA DORUČAK
- Integralna kifla premazana s dve kašike nemasnog sira i jedan paradajz.
- Dve kriške tost hleba premazane margarinom i dva koluta šunke.
- 200 g polumasnog jogurta pomešanog s kašikom meda i dve velike kašike ovsenih pahuljica.

3. dan
Ručak: Omlet
Iseckajte 100 g šampinjona i 300 g paradajza, pa ih prodinstajte na maslinovom ulju. Kada voda ispari, dodajte dva umućena jajeta i zapecite.
Užina: Dve šargarepe
Večera: Teletina s paradajzom
Ispecite teleću šniclu (125–150 g) u teflonskom tiganju, pa začinite po ukusu. U drugoj posudi prodinstajte sitno seckani crni luk i dva paradajza, dodajte šniclu, pa krčkajte još 15 minuta.



4. dan
Ručak: Hladni gaspačo
Iseckajte 300 g paradajza, jednu papriku i veći krastavac, ubacite u blender i usitnite s kašikom maslinovog ulja, dva čena belog luka i dva parčeta izmrvljenog tosta. Posolite, pobiberite i ohladite.
Užina: Sendvič s paradajzom
Večera: Paradajz s pirinčem
Izdubite tri paradajza i stavite ih u vatrostalnu posudu. Pomešajte 100 g mladog sira i 125 g polukuvanog pirinča, malo bosiljka, paradajza isečenog na kockice i belog luka, pa napunite paradajz. Pecite ga 25 minuta na 200 stepeni.

 5. dan
Ručak: Italijanska salata
Isecite na kocke tost i 400 g paradajza, pa mu dodajte malo zelene salate, prelijte sa dve kašike maslinovog ulja i sirćeta, posolite i pobiberite. Preko salate pospite kockice tosta.
Užina: Jabuka s medom i nanom
Kivi i jabuku isecite na kockice, pomešajte s kašičicom meda, pa začinite seckanim listom sveže nane.
Večera: Paprikaš
Prodinstajte glavicu sitno seckanog crnog luka, dodajte 200 g krompira isečenog na kocke, kolutove četiri šargarepe, dva praziluka i 100 g pečuraka. Začinite, dodajte 100 ml supe od povrća i čašu soka od paradajza, pa kuvajte još 15 minuta.


SLAĐANA MILANOVIĆ, NUTRICIONISTA
ZA
Leti punimo baterije za zimu i unosimo vitamin C koji je neophodan za jačanje imuniteta. Sendviči u kombinaciji paradajza i dimljene ćuretine su pravi izbor. Voće treba da jedete kao poseban obrok, da biste bolje iskoristili vitamine i minerale, ali jagode, jabuke i kivi ne jedite na prazan želudac. Kombinacija oslića i paradajza takođe je sjajna.

PROTIV
Maslinovo ulje gubi najvažnije sastojke kad se zagreva, a paradajz dok se kuva. Zato je najbolje da svež isečen paradajz prelijete kašikom maslinovog ulja i dodate svež peršun ili bosiljak. Jogurt možete da kombinujete s ovsenim pahuljicama i svežim seckanim svežim voćem, ne morate da ih odvajate. Voće ide uz mlad sir, ali nikako uz sendvič.

Dijeta će biti još efikasnija ako pre i posle obroka pijete što više prirodnih sokova od voća i povrća, čajeva i negazirane mineralne vode



{Zena}



Nema komentara:

Objavi komentar