6 grupa namirnica koje blagotvorno deluju na svaku ženu

Način ishrane utiče na vaše zdravlje, raspoloženje i vitalnost. Da biste bili u formi, proučite navedene liste namirnica, savetuje naša nutricionistkinja Slađana Milanović.



 SVEŽE POVRĆE ZA LEP MLADALAČKI TEN

 Peršun: više vitamina C ima samo u šipku i borovnici (170 mg u 100 g), a taj vitamin je moćan antioksidant, koji štiti kožu od zagađenog vazduha. Uz to je pravi rudnik minerala. U 100 g peršunovog lista ima oko 1.630 mg minerala, od čega polovinu čini kalijum
Boranija, kupus, spanać, tikvice: bogati su vitaminom B, koji omogućava koži da se izbori sa negativnim dejstvom spoljnih faktora
Šargarepa, paprika: imaju provitamin A, antioksidant koji neutrališe dejstvo slobodnih radikala odgovornih za starenje
Crni luk: dragocen izvor selena, koji neutrališe dejstvo slobodnih radikala
Brokoli, kupus, papirka, zelena salata: sve ove namirnice su izuzetno bogate vitaminom C


SPORI ŠEĆERI ZA DOBRU FORMU PREKO CELOG DANA
Banana: ako nije potpuno zrela, bogata je skrobom i zato organizmu obezbeđuje energiju koja se polako oslobađa i traje preko celog dana


 SMOKVE ZA DOBRO VARENJE
Smokve: olakšavaju varenje mesa zahvaljujući enzimu pod nazivom ficin
Brokoli, kupus i slično povrće: podstiču prolazak hrane kroz organe za varenje i doprinose očuvanju crevne flore
Đumbir: pomaže varenje i efikasan je protiv mučnine
Ljuta papričica: podstiče lučenje želudačnih sokova
Grožđe: sadrži organske kiseline koje olakšavaju varenje i apsorbovanje hranljivih sastojaka iz hrane


ŠARGAREPA ZA BORBU PROTIV STRESA
Šargarepa: bogata je karotinom i vitaminom C; čaša svežeg soka od šargarepe pomoći će vam da pobedite umor
Banane: podstiču sintezu serotonina, koji pozitivno deluje na raspoloženje
Borovnice: zahvaljujući visokom sadržaju vitamina B i C pomažu nam da se izborimo sa stresom
Celer, špargla i šampinjoni: bogati su vitaminom B, koji je važan za pravilno funkcionisanje nervnog sistema
Zeleno lisnato povrće, kupus, zelena salata: zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama dragocene su za emotivnu ravnotežu

CRNI LUK ZA LEPU KOSU I ČVRSTE NOKTE
Beli luk, crni luk, kupus i brokoli: sadrže jedinjenja sumpora koja hrane nokte i kosu
Šargarepa, dinja i bundeva: ovo povrće i voće bogati su beta-karotinom i vitaminom C, moćnim antioksidantima
Avokado: ako ga jedete dva puta nedeljno, rešićete problem suve kose
Potočarka i peršun: to su dragoceni izvori kalcijuma i vitamina C, a oni su odlični saveznici vaše kose i noktiju

BELI LUK ZA ZAŠTITU OD VIRUSA
Beli luk: ima antiseptièko dejstvo; kombinujte ga s medom
Južno voće, jagode, kivi, papaja, brokoli, kupus, paprika, peršun, potočarka: bogati su vitaminom C
Zeleno povrće: bogato je vitaminom C i folnom kiselinom, koji pozitivno deluju na imunološki sistem
Sok od limuna: ako ga popijete ujutru čim se probudite, bićete otporni na infekcije
Jabuka: polifenoli iz ovog voća uništavaju viruse
Crni luk, vlašac, majčina dušica, ruzmarin: imaju antibakterijska svojstva


Izvor: zena.rs




Nema komentara:

Objavi komentar