11 apsolutno najzdravijih namirnica

Predstavljamo vam voće i povrće koje nas, prema podacima američkog državnog Instituta za zdravlje i ishranu, čuva od kardiovaskularnih oboljenja i karcinoma.

Ako želite da ostanete u top-formi, poslušajte preporuke stručnjaka američkog državnog Instituta za zdravlje i ishranu. Naime, oni su izdvojili 11 najzdravijih namirnica koje štite od kardiovaskularnih oboljenja i karcinoma.



AVOKADO
Avokado je sjajan izvor oleinske kiseline koja snižava nivo holesterola u krvi i štiti organizam od nastanka karcinoma. Obiluje i vitaminima E, K i B6 koji, u kombinaciji sa zdravim masnoćama, sprečavaju razvoj raka prostate.
Iako avokado nije namirnica koja se često koristi kod nas, prodaje se u svim bolje snabdevenim supermarketima. Sjajan je kao dodatak u salati, sendviču, a najbolji u čuvenom meksičkom gvakamola sosu.
Pošto je avokado prilično skup, zamenite ga maslinama, sušenim na suncu i mariniranim u maslinovom ulju.



PRAZILUK
Pripada istoj porodici biljaka kao crni i beli luk, pa samim tim ima i slična lekovita svojstva. Zbog visokog procenta vitamina C, magnezijuma i gvožđa praziluk snižava nivo lošeg holesterola (LDL), povećava nivo dobrog holesterola (HDL) u krvi, stabilizuje nivo šećera i sprečava nastanak karcinoma prostate i debelog creva.
Listovi praziluka imaju blaži i slađi ukus od crnog luka, pa se preporučuje za pripremu čorbi, potaža, sosova, paprikaša.


PROKELJ
Zbog velike količine vitamina K, A, C i B6, prokelj spada u grupu namirnica za koje je naučno dokazano da imaju veliku ulogu u prevenciji nastanka karcinoma. Zahvaljujući ovom povrću, imaćete lepu i zdravu kožu, jak imunološki sistem i kosti.
Prokelj je najbolje jesti kao prilog, i to s maslacem, sirom ili limunom, a nećete pogrešiti ni ako ga dodate u čorbu ili paprikaš.

KIVI
Ova mala, kiselkasta voćka sadrži veliku količinu antioksidanata, vitamina i minerala koji regulišu nivo šećera u krvi, čuvaju srce i debelo crevo, snižavaju rizik od nastanka astme i tromba.
Najbolje je da kivi jedete sam, ali njegovo blagotvorno dejstvo dolazi do izražaja i ako ga stavite u voćnu salatu i iskombinujete s drugim voćem.


BORANIJA
Obiluje vitaminom K i nutritijentima koji sprečavaju upalne procese, pa je zato sjajan lek protiv astme, osteoporoze i artritisa. Sadrži i magnezijum i omega-3 masne kiseline koji čuvaju srce, štite od nastanka karcinoma i popravljaju memoriju.
Osim kao varivo, boraniju možete da jedete kao salatu, začinjenu maslinovim uljem i limunovim sokom.


BROKOLI
Naučno je dokazano da je brokoli sjajan borac protiv karcinoma, srčanih oboljenja, katarakte, čireva i artritisa. Obiluje vitaminima C, A, B2, B6, magnezijumom, gvožđem i triptofanom.
Kako god da ga jedete, u supama, salatama, u kombinaciji s drugim povrćem, ali i samog, nećete pogrešiti. Mi vam predlažemo jesenju krem-čorbu.


PATLIDŽAN
Bogat vlaknima, kalijumom, magnezijumom, vitaminima grupe B, patlidžan je sjajan borac protiv malignih bolesti i srčanih oboljenja. Osim toga, kora ovog povrća sadrži nasunin, sjajan izvor antioksidanata i slobodnih radikala koji čuvaju ćelije od propadanja.
Patlidžan možete da jedete kuvan, pečen, dinstan… Naša preporuka je babaganuš, orijentalni namaz koji se pravi od mlevenog patlidžana, tahini sosa, limunovog soka, belog luka i maslinovog ulja.


SPANAĆ
Popaj je ipak bio u pravu – spanać nam daje snagu i moć. Naime, naučnici su u njemu pronašli 13 različitih antioksidanata koji su se sjajno pokazali u borbi protiv karcinoma. Osim toga, spanać sadrži i vitamin K koji čuva kosti, srce, oči i čuva nas od starenja.
Spanać se obično jede kao prilog, a ako želite da ga probate na drugačiji način, pogledajte naše recepte na stranama 46–47.

BUNDEVA
U žutonarandžastim plodovima nagomilano je silno bogatstvo minerala i vitamina. Tu je kalijum važan za rad srca, fosfor i kalcijum koji čuvaju zube i kosti, gvožđe za krv, te mangan koji čuva zdravlje kože i hrskavice. Bundeva je bogata i beta-karotenom, poznatim antioksidantom, ali i vitaminima C i E.
Tu su i vitamini B grupe, B1, B2 i B6, koji su izuzetno važni za energiju i nerve. Fantastičan nutricionistički profil bundeve upotpunjuju i pektini, celuloza i druga biljna vlakna važna za dobro varenje.
Bundevu možete da jedete pečenu, u pitama, a mi predlažemo potaž.

JABUKE
Ovo tradicionalno jesenje voće bogato je antioksidantima koji sprečavaju nastanak karcinoma dojke, karcinoma debelog creva i kamena u bubregu. Istraživanje je pokazalo da dve jabuke dnevno smanjuju rizik od nastanka astme i dijabetesa tipa dva. Uvek ih jedite sveže.


KRUŠKE
Kruške su bogate voćnim šećerom, vitaminima A, B, C i organskim kiselinama. Vitamini B grupe pomažu organizmu u borbi protiv stresa i učestvuju u procesu dobijanja energije iz ugljenih hidrata. Ovo voće je korisno jer sadrži magnezijum, kalijum, fosfor, kalcijum, natrijum, gvožđe i sumpor. Kruške su bogate i biljnim vlaknima – taninom i pektinom, a ona pružaju dugotrajan osećaj sitosti. Kruška daje snagu, jača srce, a njeno seme pomaže kod bolesti pluća. Treba da je izbegavaju dijabetičari i osobe sa oboljenjem žučnih puteva.
Kao i ostalo voće, kruške uvek jedite sveže.

{Zena}







Nema komentara:

Objavi komentar