Zdrava hrana koju organizam želi

Pravilna ishrana i zdrava hrana svakako treba da obeleže vaš dan. Postoji poduži spisak namirnica koje “traži” naš organizam a mi vam prenosimo samo one najosnovnije koje su svima dostupne.


Već odavno nutricionisti i mnogi drugi lekari upozoravaju i savetuju koje su to zdrave namirnice koje bi svakodnevno trebalo da unosimo u organizam. Iako je spisak podugačak, mi ćemo vam preneti samo one najosnovnije koje možete da pronađete u radnjama, pijacama i prodavnicama zdrave hrane. I, još nešto, ne mora ova hrana uvek da bude skupa.

Zeleno povrće
Ovo povrće bi trebalo što češće unositi u organizam. Iako nutricionisti savetuju da se svakodnevno troše, nastojete da ga jedete što više kad mu je sezona. Zelje, spanać i blitva neka često budu u vašem tanjiru, to je tzv. “lisnati zeleniš“. Ovo povrće se nalaze folati i vitamini A i C koji pomažu u borbi protiv raka.

Samo jedan tanjir zelja, blitve ili spanaća dnevno oteraće dijabetes i povišen pritisak.
Koštunjičavo voće
Verovali ili ne, koštunjavo voće a pre svega orah, badem, lešnik su zdrave grickalice. One obiluju prirodnim vlaknima koja podstiču rad organa za varenje, a obezbeđuju osećaj sitosti zbog čega se posebno preporučuju za užinu nakon ručka.

Ponesite mešavinu oraha, badema i lešnika u bioskop i grickajte ih umesto kokica, savetuju nutricionisti. Orasi su odličan afrodizijak, bademi će pokupiti višak kiseline u vašem želucu a lešnik će vam dati osećaj kao da jedete kaloričnu mlečnu čokoladu.

Crni luk
Istraživanja su pokazala da svakodnevno konzumiranje crnog luka može da ublaži simptome astme, ali i da umanji rizik od karcinoma stomaka. Zato se preporučuju čorbe od crnog luka, ili da ga jednostavno ubacite u svako slano kuvano jelo.

I zapamtite – što vas oči više peku dok seckate crni luk, to je bolje za vaše zdravlje.

Žitarice
Nemojte jesti hleb, testeninu i beli pirinač, jedite integralni pirinač i cele žitarice jer ćete samo tako uneti u organizam bogatstvo zdravih elemenata koje one sadrže, a koji su blagotvorni za ljudski organizam.

Jogurt
Ako jogurt postane jedna od vaših svakodnevnih namirnica sigurno neće imati problema sa organima za varenje. Međutim, nije svejedno koji jogurt pijete.

Prilikom kupovine proverite da li na pakovanju jogurta piše da sadrži “aktivne kulture“. Šta to znači? To znači da su unutra probiotici i vitamin D koji sprečava nastanak osteoporoze.

Nema komentara:

Objavi komentar