Prehrana za zdravo srce

Kardiovaskularne bolesti su najveći ubica u razvijenom svijetu. Predstavljaju vodeći uzrok smrti u svijetu. Mnogi faktori rizika od genetske predispozicij, preko stresa do načina života i životnih navika utječu na zdravlje srca.

Ovo je lista namirnica koje imaju povoljan učinak na vaše srce:

1. Maslinovo ulje
Maslinovo ulje smanjuje rizik od srčanih bolesti , djalovanjem na nivo kolesterola. Što češće  koristite maslinovo ulje pri kuhanju.
2. Riba
Riba je savršen izvor omega-3 masnih kiselina koje štite vaše srce, jer smanjuju rizik od nastanka krvnih ugrušaka, odnosno sprečavaju trombo-embolijske incidente. Omega-3 masne kiselin također pomažu u održavanju vrijednosti HDL kolesterola, odnosno zdravog kolesterola. Jedite losos ili drugu masnu morsku ribu poput tune ili sardina najmanje dva puta tjedno. Ni ostale vrste ribe svakako neće odmoći.
3. Jabuke
Jabuke sadrže sastojke koji djeluju protuupalno (antiinflamatorno) i pomoći će spriječiti stvaranje krvnih ugrušaka.  Jabuke sadrže vitamine i vlakna, a dolaze u čak nekoliko ukusnih sorti. Jedite jabuke kao zdrav međuobrok ili dodajte kriške jabuke u vašu salatu.
4. Bademi
Bademi i drugi orašasti plodovi sadrže zdrava ulja, vitamin E i druge tvari koje će pomoći u zadržavanju dobre razine kolesterola. Bademi su također dobar izvor proteina i vlakana.
5. Crveno vino
Crveno vino sadrži snažan antioksidans, dobar za vaše srce, koji se zove resveratrol. Naravno, budite umjereni!
6. Zeleno lisnato povrće
Zeleno lisnato povrće sadrži folnu kiselinu koja pomaže u održavanju niske razine homocisteina, te vitamin E. Pokušajte što češće jesti svježi špinat ili kupus.
7. Rajčica
Rajčica je bogata vitaminima i likopenom, koji smanjuje rizik od srčanih bolesti. Dodajte kriške rajčice u sendvič ili vašu salatu i jedite što češće umak od rajčica. Naime, umak od rajčica, pa čak i onaj koji kupite u trgovini, sadrži više likopena nego sirove rajčice.
Izvor: www.savjetnica.com
Više o zdravlju srca na: www.zdravosrce.blogspot.com
Više informacija o zdravlju i prehrani možete pronaći na:

Nema komentara:

Objavi komentar